VNMI (de brancheorganisatie van Nederlandse producenten van ruwe metalen en metaallegeringen en halffabricaten daarvan) en vrijwilligersorganisatie PUM Netherlands senior experts (PUM) zijn een samenwerkingsverband aangegaan om elkaar te versterken op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzame ontwikkeling en het delen van kennis. VNMI zal via haar netwerk PUM helpen zoeken naar experts voor de […]
...
lees meer
Tourlane, de online reisorganisatie voor op maat gemaakte droomreizen, kondigde aan dat het de volledige CO2-uitstoot van het bedrijf en zijn klanten voor 2020 op voorhand heeft gecompenseerd. Deze compensatie bevat een exacte schatting van alle emissies die dit jaar door klanten van Tourlane zullen worden gegenereerd door vluchten, accommodaties, transfers en eten. De reisorganisatie […]
...
lees meer
Heylen Warehouses, de partner voor logistiek vastgoed, gaat in Venlo een joint venture aan met AG Real Estate. Samen bouwen zij een zonnedak met een oppervlakte van 12.6 hectaren (ongeveer 20 voetbalvelden) en met een gezamenlijke capaciteit van meer dan 18 Megawattpiek op één enkel dak. De installatie van dit “krachtigste zonnedak ter wereld” is […]
...
lees meer
Coty Inc. announced its updated sustainability platform, “Beauty that Lasts,” with goals focusing on three pillars: ‘The Beauty of our People’, ‘The Beauty of our Products’ and ‘The Beauty of our Planet’. The sustainability platform is part of the company’s Turnaround Plan to build a better business while making a positive contribution towards societal, ethical […]
...
lees meer
Equinor today launches a new climate roadmap aiming to ensure a competitive and resilient business model in the energy transition, fit for long term value creation and in line with the Paris Agreement. Equinor aims to: reduce the net carbon intensity, from initial production to final consumption, of energy produced by at least 50% by […]
...
lees meer
In Amersfoort heeft online supermarkt Picnic een mijlpaal bereikt: als eerste plaats in Nederland zijn er 1 miljoen bezorgingen gedaan. Dit scheelde klanten in totaal ruim 500.000 uren aan supermarktbezoek. Daarnaast werd door de bezorging met elektrische autootjes (in plaats van met dieselvoertuigen) ruim 150.000 kilo aan CO2 bespaard. En door niet de weg op […]
...
lees meer
Het gebruik van innovatief veevoer dat minder eiwitten bevat, zorgt ervoor dat de gevolgen van de veehouderij voor milieu, samenleving en economie veel minder groot worden. Alternatief voer voor varkens en kippen zorgt er niet alleen voor dat minder stikstof in het milieu terecht komt dan bij het gebruik van traditioneel voer. Ook de lucht […]
...
lees meer
Gisteren, 5 februari, ondertekenden het mondiaal opererende Italiaanse koffiemerk Lavazza en KLM een overeenkomst waarmee de koffieproducent de eerste Italiaanse partner in KLM’s Corporate BioFuel Programma is geworden. Het programma draagt bij aan een duurzamere toekomst van de luchtvaart door de beschikbaarheid van sustainable aviation fuel (SAF) op grote schaal te stimuleren. SAF heeft de […]
...
lees meer
De flora en fauna van het agrarisch gebied in Nederland zijn sterk veranderd in de afgelopen eeuw. Akkerplanten zijn sinds 1900 met 35 procent achteruitgegaan, graslandvlinders met 80 procent, en kenmerkende vogels van het open boerenland met 85 procent. Dit blijkt uit nieuwe historische tijdreeksen van enkele natuurindicatoren, berekend door het CBS, Floron, De Vlinderstichting […]
...
lees meer
De provincie Zuid-Holland heeft de route richting een Circulair Zuid-Holland bepaald. De provincie zet daarbij in op 4 economische thema’s: bouw, kunststoffen, biomassa & voedsel en de maakindustrie. Gedeputeerde Adri Bom-Lemstra (Economie en Innovatie): “Dit zijn sectoren in de Zuid-Hollandse economie waar al veel stappen worden gezet richting circulariteit én waar wij als provincie een stimulerende […]
...
lees meer
Als ‘meest verantwoorde supermarkt’ van Nederland heeft PLUS een nieuwe vervolgstap gezet in het verduurzamen van haar assortiment. Vanaf nu vind je in elke PLUS supermarkt het gehele jaar door alleen maar bramen van Nederlandse bodem. Hiermee is de bramen-import vanuit Mexico in de wintermaanden, en de bijbehorende CO2 uitstoot, verleden tijd. Ketentransparantie Transparantie in […]
...
lees meer
Supermarktketen Albert Heijn (AH) wil vanaf 2020 het middelengebruik van de Nederlandse teelt van aardappelen, groente en fruit in een onlineregistratietool beschikbaar hebben om de milieu-impact te kunnen meten. Hiervoor heeft AgroVision een registratieprogramma ontwikkeld met een koppeling tussen middelgebruik en milieubelasting. Achtergrond ‘Digitale middelenregistratie koppelen aan milieubelasting is niet bedoeld om extra teelteisen te […]
...
lees meer