Al haar hele leven kiest Fraukje Dijkstra voor duurzaam en groen. Dat gaat niet vanzelf, dit kost haar veel tijd en moeite om plekken te vinden waar eerlijke en verantwoorde producten online te koop zijn. Het aanbod was tot nu toe versnipperd, maar met de komst van Fairplaats.shop verandert dit. Fraukje zorgt ervoor dat alle […]
...
lees meer
Kneipp heeft nieuwe duurzaamheidsvisie gepresenteerd. Deze omvat ambitieuze doelen die in 2025 bereikt moeten zijn. Kneipp zal op alle mogelijke manieren de alternatieven voor plastic onderzoeken en wil overschakelen naar recyclebare materialen. Het streven is om vanaf 2023 uitsluitend gebruik te maken van gerecycled plastic en vanaf 2025 komen er geen verpakkingen van plastic meer op […]
...
lees meer
In Rotterdam wordt op de zeewering van de Tweede Maasvlakte een windpark gebouwd op Rijksgrond. Het Rijk wordt ook afnemer van de duurzame elektriciteit. Eneco en Rijkswaterstaat tekenden gisteren, 25 maart, een overeenkomst om het windpark te bouwen en exploiteren. Dit is het eerste grote windpark op land waar geen subsidie voor aangevraagd wordt. De […]
...
lees meer
Today, with generous support from the Mava Foundation, Circle Economy announces the Circle City Scan Tool: a digital tool that supports cities and regions around the world in creating an action plan for the transition to the circular economy. A prototype of the tool is now available through a closed beta programme, and we invite […]
...
lees meer
De wereld zit als gevolg van het coronavirus in zwaar weer. In plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, staan veel mensen en ondernemingen juist nu op om met mooie en slimme initiatieven de strijd aan te gaan. Hiermee willen ze een positieve bijdrage leveren om de directe en indirecte effecten van de crisis te dempen. Sublime gelooft hierin en […]
...
lees meer
De Sustainable Fashion Gift Card kan vanaf vandaag gekocht worden op sustainablefashiongiftcard.nl. Vanaf 20 april, de eerste dag van Fashion Revolution Week, wordt de giftcard officieel gelanceerd en kan deze bij alle aangesloten duurzame mode-ondernemers verzilverd worden. Dit zijn er op dit moment 50. Ruim de helft van de mensen vindt het belangrijk dat hun kleding duurzaam […]
...
lees meer
Op zeer nauwkeurige wijze hebben onderzoekers van de Universiteit Utrecht, Wageningen University & Research en de Universiteit van Amsterdam microplastics en -rubbers in de Dommel, de Maas en Nederlandse rioolwaterzuiveringsinstallaties gemeten. Het merendeel van alle microplastics in zeeën en oceanen wordt aangevoerd door rivieren, waar de microplastics vanuit verschillende bronnen samenkomen. Kennis over die bronnen […]
...
lees meer
De aandeelhouderscommissie, Eneco Groep N.V. (“Eneco”) en het consortium van Mitsubishi Corporation (“Mitsubishi Corporation”) en Chubu Electric Power (“Chubu”), (“Consortium”), laten weten dat de overname van de aandelen van Eneco door het Consortium vandaag is afgerond. Alle 44 aandeelhoudende gemeentes (die samen 100% van de aandelen in handen hebben) hebben ingestemd met de voorgenomen verkoop. […]
...
lees meer
Voor het zesde jaar op rij krijgt supermarktketen Plus het hoogste rapportcijfer voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in het GfK MVO Rapport. Spar rukt op van de zevende naar de tweede plaats. Jan Linders en Poiesz delen samen de derde plaats, meldt Distrifood. Plus blijft dus de nummer één, maar doet wel op alle aspecten – er wordt […]
...
lees meer
De CO2-uitstoot in Nederland was in het vierde kwartaal 1,8 procent hoger dan in hetzelfde kwartaal van 2018. Volgens de tweede berekening groeide het bruto binnenlands product (bbp) in dezelfde periode met 1,6 procent. De toename van de CO2-uitstoot komt vooral doordat de energiebedrijven en de aardolie-industrie meer produceerden. Daarentegen was de CO2-uitstoot van de […]
...
lees meer
Nu regeringen over de hele wereld herstelplannen opstellen voor de economie na de coronacrisis, is het van groot belang daarbij rekening te houden met het Klimaatakkoord van Parijs, zeggen de Verenigde Naties. De afgelopen week zijn honderden miljarden dollars aan noodmaatregelen aangekondigd om het coronavirus te bestrijden en de economische gevolgen ervan te beperken. In […]
...
lees meer
Unilever, the consumer goods manufacturer of brands including Dove, Knorr, Omo and Lifebuoy, today announced a wide-ranging set of measures to support global and national efforts to tackle the coronavirus (Covid-19) pandemic. The company’s actions are designed to help protect the lives and livelihoods of its multiple stakeholders – including its consumers and communities, its […]
...
lees meer