Bol.com gaat dit jaar tweemaal zoveel artikelen versturen zonder kartonnen verzenddoos ten opzichte van vorig jaar. Daarmee bespaart bol.com een enorme hoeveelheid verpakkingsmateriaal en brengt het de eigen CO2-uitstoot verder terug. Het online platform begon in 2019 met het schrappen van de herkenbare doos bij 3,5 miljoen artikelen. In 2020 worden naar verwachting 7 miljoen […]
...
lees meer
Dutch Green Building Council, PROVADA en PropertyNL hebben het initiatief genomen om leiders die juist nu de ingezette duurzame koers vervolgen, een podium te geven. Het initiatief zet Green Leaders in de schijnwerpers, die de crisis als een kans zien en dit ook kenbaar maken. Daarbij wordt gezocht naar een pionier die anderen inspireert en uitnodigt tot samenwerking om de bouw- en vastgoedsector verder te verduurzamen. Onder de noemer […]
...
lees meer
Dat het fenomeen duurzaamheid binnen organisaties steeds meer aandacht én prioriteit krijgt, is een understatement. Directies hechten volop waarde aan onder meer de duurzame schoonmaak. Voor facilitair managers is duurzaamheid derhalve hét thema van 2020. Vooral het facet hygiëne geniet anno nu grote aandacht, niet in de laatste plaats veroorzaakt door de coronacrisis. In dit […]
...
lees meer
Bijna driekwart van de Nederlanders maakt zich zorgen over de verandering van het klimaat. Dat blijkt uit een ‘flitspeiling’ dat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft laten doen door onderzoeksbureau Kantar. Bijna 80 procent van de gepeilde hoogopgeleiden maakt zich zorgen of ernstige zorgen. Hetzelfde geldt voor een op de zes lager opgeleide […]
...
lees meer
How much attention do you pay to the impact of your food choices on the environment? Are you willing to cut down on red meat? Is the government doing enough to promote sustainable food? Those are some of the questions several national consumer groups asked to Europeans in a survey spanning 11 countries, coordinated by […]
...
lees meer
De EU Green Deal is het programma van de Commissie Von der Leyen om de economie van Europa te verduurzamen. Om de doelen van klimaatneutraliteit, duurzame economische groei en ondersteuning van alle landen te bereiken, is een classificatiesysteem voor duurzame activiteiten essentieel, namelijk een EU Taxonomy. Afgelopen maart publiceerde de Technical Expert Group (TEG) on […]
...
lees meer
Als jij wilt opvallen tussen de vele webshops die er dagelijks bijkomen, moet je iets bijzonders te bieden hebben. Gelet op het feit dat er steeds meer mensen bewust worden van de noodzaak van het gebruik van duurzame materialen is het logisch dat jij je daarop focust als je iets nieuws begint waarmee je indruk […]
...
lees meer
Vandaag publiceert Greenchoice zijn duurzaamheidsverslag over het jaar 2019. Het verslag laat zien welke impact de groene energieleverancier op zijn omgeving maakt en zet op een rij welke bijdrage de organisatie levert aan het vergroenen van de wereld. Waar Greenchoice vorig jaar zijn duurzaamheidsverslag nog in een PDF-versie presenteerde, is dit jaar gekozen voor een […]
...
lees meer
Google werkt samen met WWF Zweden aan een milieudataplatform dat verantwoordelijkere inkoopbeslissingen in de mode-industrie mogelijk maakt. Deze samenwerking brengt projecten van beide partijen samen en bundelt zo de aanwezige kennis en expertise. De mode-industrie probeert zichzelf steeds verder te verduurzamen. De industrie is vandaag de dag verantwoordelijk voor 20 procent van het afvalwater en […]
...
lees meer
Verweij Houttechniek, systeempartner op het gebied van houten ramen, deuren, kozijnen en prefab producten, heeft zich gecertificeerd op niveau 3 van de CO2-Prestatieladder. De certificering helpt het bedrijf bij het realiseren van de doelstellingen om in 2040 volledig CO2-neutraal en circulair te werken. Verweij Houttechniek ontving eerder dit jaar het CO2-bewust certificaat voor niveau 3 […]
...
lees meer
Consumenten zien in de transitie naar een circulaire economie in toenemende mate een rol voor zichzelf. Uit de Monitor Duurzaamheid van ABN AMRO blijkt dat zij daarbij meer overtuigd raken van ‘product-as-aservice’-diensten (PaaS) zoals deelauto’s. Sterker: 1 op de 3 consumenten verwacht over vijf jaar geen auto meer te hebben en 1 op de 5 […]
...
lees meer
WeTransfer, het Nederlandse techbedrijf dat verschillende producten aanbiedt gericht op de creatieve sector, maakt vandaag bekend dat het een Certified B Corporation is geworden. Dit maakt WeTransfer een van de weinige internationale techbedrijven met het prestigieuze keurmerk voor organisaties die hoge standaarden hanteren op duurzaam, sociaal en juridisch gebied. Als onderdeel van deze aankondiging kondigt […]
...
lees meer