Monitor Voedselverspilling 2018: omvang voedselverspilling blijft onveranderd hoog

De voedselverspilling per hoofd van de bevolking in ons land is in 2018 niet meer, maar ook niet minder geworden ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit de update van de Monitor Voedselverspilling, vandaag gepubliceerd door Wageningen Food & Biobased Research. Nederland heeft de afgelopen jaren veel energie gestoken in bewustwording bij bedrijfsleven en consument. […] ... lees meer

UNICEF Nederland: “70 procent van de kinderproducten in supermarkten is onverantwoord”

Bijna driekwart van de kinderproducten in supermarkten, past niet in een gezond voedingspatroon voor kinderen. Ook wordt bij een kwart van deze producten kindermarketing gebruikt. Dat concludeert UNICEF in het onderzoeksrapport ‘De verleiding naar (on)gezond’. Grootschalig onderzoek Uit het onderzoek blijkt veel ruimte voor verbetering. Gezonde voeding voor kinderen staat te weinig centraal in beleid […] ... lees meer

Yoghurt Barn en het Wereld Natuur Fonds promoten natuurvriendelijk, gezond en lekker eten in Nederland

De natuur beschermen door gezond en lekker te eten: dat is het uitgangspunt van de actie van Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL). Door vaker te kiezen voor plantaardig eten en bij voorkeur lokaal geproduceerd dragen consumenten actief bij aan natuurbescherming dichtbij én ver weg. Daarom biedt Yoghurt Barn, naast zuivel van Nederlandse […] ... lees meer

Sustainable Fashion Gif Card eerste duurzame cadeaukaart op Nederlands grootste cadeaukaarten-platform

De Sustainable Fashion Gift Card (SFGC) is de eerste duurzame giftcard die te koop is op de websites van Cadeau Concepten, giftcards.nl, cadeaubon.nl, cadeaubonnen.nl en cadeaukaart.nl. Dit is het grootste cadeaukaarten-platform van Nederland. Met een geschatte marktwaarde van 1,5 miljard euro zijn cadeaukaarten in Nederland het meest populaire cadeauproduct. Wat als al dit geld zou worden […] ... lees meer

VELUX wordt levenslang CO2 neutraal

De VELUX Groep kondigt vandaag aan dat zij bij haar 100-jarig bestaan in 2041, ‘Levenslang CO2 Neutraal’ wil zijn. Hiermee legt ’s werelds grootste dakramenfabrikant, via bosbeschermingsprojecten van WWF, haar gehele historische CO2-voetafdruk, 5,6 miljoen ton aan CO2 (scope 1 en 2), uitgestoten sinds de oprichting in 1941, vast. Met het oog op de toekomst, […] ... lees meer

Jongerenorganisaties pleiten bij Rutte voor duurzaam herstel uit coronacrisis

Door de coronacrisis vertraagt de energietransitie terwijl voor 74% van de jongeren klimaatverandering nog steeds de grootste zorg is. Denktank-Y pleit daarom voor een economiebrede CO2-heffing.  Dinsdagmiddag 1 september gaat Denktank-Y in het Catshuis in gesprek met premier Rutte over de gevolgen van het coronavirus voor het klimaatbeleid en de kansen van jongeren op de […] ... lees meer

91% van de bloemenliefhebbers bereid om extra te betalen voor duurzame bloemen

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in ons bestaan en in onze aankopen. Ook op het gebied van bloemen is dat het geval: maar liefst 91% van de bloemenkopers is namelijk bereid om extra te betalen voor duurzame bloemen, blijkt uit onderzoek van Topbloemen.nl   De aankoop van duurzame producten In het onderzoek van Topbloemen.nl werd ruim 500 Nederlanders gevraagd of zij geïnteresseerd zijn in duurzame […] ... lees meer

De 100% Kringloopwinkels vermeden in 2019 gezamenlijk 130.000 ton CO2-uitstoot

Kringloopwinkels hebben vorig jaar meer spullen verwerkt dan ooit. De inzameling bij de ruim 200 bij Branchevereniging Kringloopbedrijven Nederland (BKN) aangesloten kringloopwinkels, zagen de inzameling van gebruikte spullen groeien tot meer dan 150 miljoen kilo. Dit ging gepaard met een groei van de winkelomzet. Tegelijkertijd moesten al deze spullen verwerkt worden met minder mensen. Dit […] ... lees meer

BREEAM-certificering en zonnepanelen: hoe zit dat?

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker thema voor bedrijven. Een veelgebruikte meetlat voor het duurzaamheidsgehalte van een bedrijfspand is BREEAM. Een hoge BREEAM-score staat garant voor een groen imago, een betere toekomstbestendigheid, en een waardeverhoging van het pand. Veel voordelen dus! In dit artikel leggen we je uit wat BREEAM-certificering is en hoe zonnepanelen hierbij een […] ... lees meer

Tommy Hilfiger Accelerates Sustainability Journey With Ambitious Make it Possible Program

Amsterdam based Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. announces Make it Possible, a bold approach to environmental and social sustainability that reinforces the organization’s commitment to create fashion that ‘Wastes Nothing and Welcomes All’. With Make it Possible, Tommy Hilfiger is initially committing to 24 ambitious targets centered around circularity and inclusivity, outlined […] ... lees meer