Ingka Group is excited to announced that it will take part in Count Us In, a global movement aiming to mobilise one billion people to take practical steps to reduce carbon emissions and challenge leaders to act more boldly on climate. Count Us In was launched at TED Countdown, a global initiative to champion and accelerate […]
...
lees meer
The Shift en WWF-België kondigen gisteren (12 oktober) de lancering aan van een unieke Belgische klimaatalliantie: Belgian Alliance for Climate Action. Ze nodigen alle Belgische organisaties die hun broeikasgasuitstoot willen verminderen en hun klimaatambities willen verhogen uit om zich aan te sluiten bij dit initiatief in België. 53 organisaties hebben zich al aangesloten bij de […]
...
lees meer
Nederlanders vinden biodiversiteit belangrijk, maar het stuit nog op veel onwetendheid. Bijna twee derde van Nederland weet namelijk niet waarvoor het begrip biodiversiteit precies staat. Na uitleg vindt 4 van de 5 Nederlanders het belangrijk om biodiversiteit in zijn of haar omgeving, in Nederland én wereldwijd te beschermen. Bijna een derde vindt dat er dringend […]
...
lees meer
Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) trekt 1,5 miljoen euro uit om de ontwikkeling van duurzame scheepvaartmotoren voor de binnenvaart aan te jagen. Met het geld ondersteunt de minister de fabrikanten van scheepsmotoren bij het kostbare proces voor de verdere ontwikkeling en productie van duurzame scheepsmotoren. Minister Van Nieuwenhuizen: “De binnenvaart is een goed alternatief […]
...
lees meer
Smartphones en duurzaamheid zijn wellicht niet de eerste twee woorden, die je aan elkaar koppelt. Veel consumenten vervangen hun smartphone, nadat ze deze in twee jaar hebben afbetaald aan hun provider. Zonde, want een smartphone gaat doorgaans veel langer mee! Het zou dus duurzamer zijn om het toestel te behouden en deze op een later […]
...
lees meer
De industrie staat voor een grote uitdaging: samen moet een reductie van 49 procent van de CO2-uitstoot gerealiseerd worden in 2030 t.o.v. 1990. Maar hoe krijgen we dat voor elkaar? En wat zijn de technische mogelijkheden? Op het platform Verduurzaming Industrie vinden ondernemers informatie, kennis en oplossingen. Ook staat er een expertteam klaar voor het […]
...
lees meer
Hyundai lanceert Re:Style 2020: een collectie duurzame mode gemaakt van gebruikte en restmaterialen uit de autoproductie. Van die materialen hebben toonaangevende designers die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, aantrekkelijke en milieuvriendelijke producten gemaakt. Voortbordurend op het succes van de Re:Style-collectie 2019 is de collectie van 2020 ontstaan in samenwerking met de trendy modemerken […]
...
lees meer
Naïf Natural Skincare is officieel gecertificeerd als Benefit Corporation, oftewel ‘B Corp’. Het Nederlandse Tony’s Chocolonely, Dopper en ook Patagonia. zijn een aantal pracht voorbeelden die het natuurlijke skincare merk voor gingen. B Corps zijn leiders met één gezamenlijk doel: het herdefiniëren van succes in de zakenwereld. Sociale impact, verantwoordelijkheid, transparantie en duurzaamheid, dat is […]
...
lees meer
Het Rotterdams Klimaatakkoord wordt aangevuld met zes zogenoemde klimaatdeals, dat maakten de voorzitters van de Rotterdamse klimaattafels op 8 oktober bekend op een digitale bijeenkomst. Het totaal aantal klimaatdeals groeit daarmee van 49 naar 55. De nieuwe deals gaan onder andere over het verduurzamen van veertig bedrijventerreinen, het realiseren van negentig buurtzonnecentrales op grote daken […]
...
lees meer
Aaliyah Saleh (13) is de oprichter van Divapowerdp, het eerste duurzame tienermodemerk ter wereld. Ze is ’s werelds jongste modeontwerpster met een eigen tienerkledinglijn. Met haar knitwear kledinglijn wil deze jonge ondernemer uit Amsterdam tieners inspireren tot ander – duurzamer – koopgedrag. Divapowerdp kiest voor lokaal geproduceerde, eerlijke kleding die langer meegaat. Op 15 oktober […]
...
lees meer
De afgelopen drie jaar heeft CONO Kaasmakers haar duurzaamheidsactiviteiten verder uitgebouwd. Voor Nederlands duurzaamste kaasmakerij* is maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) een vanzelfsprekendheid. Dat komt tot uitdrukking in zowel een eerlijke melkprijs voor de melkveehouders als de lekkerste premiumkaas voor de consument. De stappen die daarvoor worden gezet zijn te talrijk om allemaal te noemen. Dit […]
...
lees meer
Hoewel de vraag naar fossiele brandstoffen door COVID-19 op ongekende wijze daalt, wordt nog steeds verwacht dat de wereldeconomie tegen 2040 met twee derde zal zijn gegroeid. Dat betekent dat zonder verdere maatregelen de klimaatdoelstellingen van het Akkoord van Parijs niet worden gehaald. Toch houdt de wereld nu vast aan een afwachtende aanpak om de […]
...
lees meer