Grolsch stopt met wegwerp plastic voor al haar blikverpakkingen

Bierbrouwer Grolsch heeft de ambitie om nog dit jaar te starten met al haar plastic blikfolies te vervangen door kartonnen verpakkingen. De brouwer introduceert daarom de gepatenteerde TopClip-verpakking voor multipacks blikken. Deze nieuwe verpakking is 100% plasticvrij. Door alle blikfolies in Nederland te vervangen door deze kartonnen TopClip-verpakkingen bespaart Grolsch per jaar ruim 100.000 kg […] ... lees meer

Meer dan 150 koplopers maken de transitie naar de circulaire textielketen mogelijk

De Dutch Circular Textile Valley (DCTV) heeft de Nederlandse circulaire textiel- en modemarkt in kaart gebracht. DCTV is gericht op het versnellen van deze markt met als doel om het textielafval en het gebruik van virgin grondstoffen te voorkomen en verminderen. Meer dan 150 innovatieve bedrijven actief in de circulaire textiel- en modemarkt zijn in […] ... lees meer

CONO Kaasmakers nu officieel meest duurzame kaasmakerij van Nederland

De meest duurzame kaasmakerij van ons land staat in de Beemster. Sinds 1 januari van dit jaar is het productieproces bij CONO Kaasmakers namelijk klimaatneutraal. Zo wordt melkwater zoveel mogelijk hergebruikt en bij de aangesloten leden melkveehouders duurzaam opgewekte stroom afgenomen. CONO Kaasmakers, bekend van het merk Beemster kaas, is door Climate Neutral Group als […] ... lees meer

G-Star RAW Launches Cradle to Cradle Certified™ Gold Icons Rang

G-Star RAW has introduced a range of stretch denim icons for Spring 2020. Each product in the range, which includes the brand’s best-selling icons: 3301 jeans and jacket, D-Staq, Janeh, Kate, Tedie jeans and Scutar jacket, is Cradle to Cradle Certified at the Gold level. Each item in the icons range is produced using only renewable energy […] ... lees meer

‘Gelijk speelveld voor bedrijven nodig bij IMVO’

MKB-Nederland en VNO-NCW zijn blij met het initiatief van de Europese Commissie om te komen tot gelijke Europese vereisten op het gebied van internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen (IMVO). Dat schrijven zij in een brief aan de Tweede Kamer. Het gaat hierbij om de ‘due dilligence’ in de leveranciersketen: onderzoek naar mogelijke business partners. Concurrentie Gelijke Europese vereisten […] ... lees meer

1 miljoen euro voor groene start-ups die bijdragen aan een betere wereld

Groene start-ups uit Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Noorwegen en Zweden, de landen waar een Postcode Loterij is, kunnen weer kans maken op een finaleplaats van de Postcode Lotteries Green Challenge. Deze internationale duurzaamheidscompetitie is uitgegroeid tot een van de grootste jaarlijkse wedstrijden ter wereld. In totaal is er 1 miljoen euro beschikbaar voor de vijf beste […] ... lees meer

Nieuw biobased verkeersborden van rijstvliesjes voor snelheidsverlaging langs snelwegen

Textline Reclamecentrum geeft aan de vooravond van de snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur vol gas bij het produceren van honderden biobased verkeersborden, gemaakt van rijstvliesjes. Circulair verkeersbord “Om de uitstoot van stikstof terug te dringen, verlaagt de Rijksoverheid de maximumsnelheid op snelwegen. Hiervoor worden duizenden snelheidsborden vervangen, zodat de weggebruikers het gaspedaal […] ... lees meer

Een zo duurzaam mogelijke onderneming zijn doe je zo

Wanneer we het hebben over duurzaam ondernemen, denken we al snel aan het milieu. Natuurlijk is het goed om hier aan bij te dragen, maar als we kijken naar de investeringen die je doet in je bedrijf of marketing, zijn deze ook duurzaam? Je kunt duurzaamheid op verschillende zien en toepassen. Duurzaam ondernemen hoeft dus […] ... lees meer

Wereldwijde primeur: KFC restaurant Rotterdam gaat volledig vegetarisch tijdens Nationale Week Zonder Vlees

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introductie van de Chickenless Chicken Burger en de eerste […] ... lees meer

Europa’s nieuwe duurzame groeistrategie verankert de SDG’s

Europa verandert zijn jaarlijkse groeianalyse in een jaarlijkse duurzame groeistrategie in het Europees Semester. Ook de SDG’s krijgen een plaats in dit economisch beleid. Elke jaar spendeert Europa de eerste zes maanden aan het uitstippelen van zijn begrotings- en economisch beleid in het Europees Semester. Dit beleid zet vooral in op structurele hervormingen om economische […] ... lees meer