Gerrard Street lanceert koptelefoon met circulaire as-a-service model

Na het succes van de eerste twee modellen brengt het Nederlandse Gerrard Street het nieuwste model koptelefoon op de markt, de PRINCE. Nóg betere geluidskwaliteit om van je favoriete muziek te genieten, multipoint connectie, en noise cancelling om je omgeving te muten, met dezelfde no strings attached service. Met een maandelijks abonnement van Gerrard Street, inclusief […] ... lees meer

No More Business as Usual: Green Deal Needed in Europe’s Recovery, Say Company Leaders

Chief executive officers (CEOs) and senior representatives of around 30 European companies expressed yesterday (16 september) their support for the European Green Deal as a growth strategy for Europe with a joint statement. The COVID-19 recovery is the opportunity to reset Europe’s economy with a new growth model on the path to net-zero emissions, based on circularity, […] ... lees meer

Interface lanceert eerste collectie tapijttegels met innovatieve CQuest™ Bio backing

Vloerenfabrikant Interface lanceert vandaag haar nieuwe collectie tapijttegels NY+LON Streets in Nederland. Deze tegel is voorzien van een innovatieve backing: De CQuest™ Bio backing. Door deze backing, gemaakt met CO2-negatieve materialen, realiseert Interface een aanzienlijke CO2-reductie van de vloerproducten. Een belangrijke stap in de Climate Take Back-missie van het bedrijf, dat door de ontwikkeling van duurzame vloerproducten […] ... lees meer

Save Home is bijna helemaal van afvalplastic gemaakt

Bram Peters graait graag in de afvalbak. Zo graag en veel dat hij met de opbrengst onlangs een woonhuis van afvalplastic voor zijn gezin bouwde in Oosterbeek. Volgens Peters, met compagnon Erik Roelevink eigenaar van het plastic recyclingbedrijf Save Plastics, gaat het om de ‘Tesla’ onder de duurzame, zelfvoorzienende en verplaatsbare woningen. Peters: ‘Waarom zou […] ... lees meer

FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren

FrieslandCampina gaat ‘On the Way to PlanetProof’* melk rechtstreeks van de boerderij aan andere zuivelondernemingen leveren. Daarmee speelt de onderneming in op de toenemende marktvraag naar melk die voldoet aan strenge eisen op het vlak van dier, natuur en klimaat. Bovendien geeft FrieslandCampina daarmee gehoor aan de toenemende belangstelling onder zijn leden-melkveehouders om duurzamere melk te […] ... lees meer

Onderzoek KPMG: “Hoogste waardering ASN Bank door consumenten om klantenservice en maatschappelijke rol”

Nederlandse merken hebben tijdens de Corona-lockdown in het algemeen adequaat gereageerd op de snel veranderde klantbehoeftes. Nederlandse consumenten hebben dit gewaardeerd met loyaliteit en geven de bedrijven dan ook een hoog cijfer als het gaat om hun klantervaring. De merken op de Nederlandse markt krijgen van hun klanten een gemiddeld rapportcijfer van 7,36 voor klantervaring, […] ... lees meer

Studie PwC: “Klimaatbeleid industrie met CO2-heffing kan industrie doen vertrekken”

In de Miljoenennota werd aangekondigd dat in 2021 een nationale CO₂-heffing wordt geïntroduceerd voor industriële productie en afvalverbranding (Wet CO₂-heffing industrie). Deze heffing wordt naast het bestaande systeem voor CO₂-beprijzing op het niveau van de EU (EU-ETS) geïntroduceerd. Naast de CO₂-heffing zijn in de Miljoenennota aanpassingen voorzien in de heffing van energiebelasting/opslag duurzame energie (EB/ODE) […] ... lees meer

VDB Groep gaat duurzaam verder als Fair Furniture Group

De VDB Groep heet vanaf nu Fair Furniture Group. Een nieuwe naam die uitdrukking geeft aan waar de groep fabrikanten van kantoor-, project- en schoolinrichting voor staat: duurzame meubels, in Nederland gemaakt met een warm hart voor mensen en met het oog op een eerlijke, gezonde toekomst. De naamswijziging is een logische stap voor de […] ... lees meer

Plantaardig consumentenplatform #zokanhetook bereikt 9 miljoen Nederlanders

Consumentenplatform #zokanhetook inspireerde in haar eerste jaar meer dan de helft van alle Nederlanders om vaker een plantaardige keuze te maken. Het platform biedt consumenten handelingsperspectief met onder meer product- en receptinspiratie en proeverijen. Ook social media en inzet van influencers zijn onderdeel van het initiatief. Zo kan het ook zokanhetook.nu laat zien hoe het […] ... lees meer

Close the Gap is Social Innovation of the Year in België

Close the Gap is door Computable België uitgeroepen tot Social Innovation of the Year. Deze prijs wordt uitgereikt aan een organisatie die inspeelt op de maatschappelijke noden en technologie inzet voor sociale inclusie. Close the Gap bestaat zestien jaar, slaagde erin om de Zuid-Afrikaanse Nobelprijswinnaar Desmond Tutu als ere-voorzitter binnen te halen en biedt minderbedeelden […] ... lees meer

SDG-Challenge 2021 – Meld je organisatie nu aan als partner!

Hoe zorg je ervoor dat jouw product of service future proof blijft – juist in tijden van een crisis? Wat is er wel en niet recyclebaar binnen de supply chain? Hoe maak je klanten financieel weerbaar? Of …. Afgelopen jaar werkten alle 15 Nederlandse universiteiten samen met partners als Heineken, ABN AMRO, Ministerie van Buitenlandse […] ... lees meer