Steeds meer bedrijven en consumenten kiezen voor groene stroom. Maar hoe groen is de stroom die zij afnemen nu echt? In het duurzaamheidsonderzoek van de Consumentenbond, Natuur & Milieu en WISE wordt dit ieder jaar uitgezocht. Dit jaar kregen 5 energiebedrijven een 10 waaronder Pure Energie, dat zijn er evenveel als vorig jaar. Alleen Pure […]
...
lees meer
University Rebellion, onderdeel van actiegroep Extinction Rebellion, heeft op 19 november bij alle 12 universiteiten in Nederland aandacht gevraagd voor de klimaatcrisis. De groep wil graag dat universiteiten duurzaamheid nastreven en wetenschappelijke kennis inzetten bij het bestrijden van klimaatverandering. Daartoe heeft de groep een manifest opgesteld. Vertel de waarheid over duurzaamheid, word klimaatneutraal in 2025 […]
...
lees meer
Nog steeds doet een groot deel van de stroomleveranciers in Nederland zich groener voor dan ze is. Dat blijkt uit de jaarlijkse Stroomranking van de Consumentenbond, Natuur & Milieu en WISE. Zij roepen de politiek op om de energieleveranciers te verplichten tot meer transparantie. Voor de Stroomranking beoordeelden de organisaties 54 stroomleveranciers op duurzaamheid door […]
...
lees meer
Nederland heeft een enorm potentieel aan duurzame energie-startups, maar een gebrek aan financiering in een later stadium belemmert vaak hun groei. Dit blijkt uit het vandaag gepubliceerde Flattening the Climate Curve: Startup Report 2020 van Techleap.nl. Voor het onderzoek heeft Techleap het energie-techecosysteem in kaart gebracht en onderzoek gedaan onder 120 duurzame energie-startups. Het rapport laat zien […]
...
lees meer
Päälä is een Amsterdams kledingmerk voor dames dat bekend staat om T-shirts en tops van duurzame materialen met een artistieke print. Die prints, geïnspireerd door de Scandinavische natuur, eenvoud en grafische vormen, worden gecreëerd en gezeefdrukt in het GOTS (Global Organic Textile Standard) -gecertificeerde atelier in Amsterdam. Päälä biedt unieke prints op tijdloze T-shirts: “Onze […]
...
lees meer
Met de ‘Tastes Like Chicken’ Teriyaki, speelt Subway in op de toenemende vraag naar alternatieven voor vleesproducten onder fast-food lovers. Vandaag, op 19 november, lanceert Subway een plantbased variant op hun meest geliefde Sub die geïntroduceerd wordt met een spraakmakende introductiecampagne. Dat er tegenwoordig meer vraag is naar vleesloze alternatieven, is inmiddels wel bekend. Zo […]
...
lees meer
Nature’s Pride en Berries Pride zijn de eerste AGF-importeurs wereldwijd met CO2-reductiedoelstellingen die zijn gevalideerd en erkend door de Science Based Targets Initiative. Deze erkenning betekent dat hun plan in lijn is met de gestelde doelen in het klimaatakkoord van Parijs en dat de twee zusterbedrijven maatregelen hebben genomen om de opwarming van de aarde […]
...
lees meer
The Rainbow Paper biedt organisaties handvatten bij het bepalen van de volgende stappen als het gaat om het verhogen van LGBTI-inclusie op de werkvloer en welke link te maken is met de Sustainable Development Goals (SDG’s). Deze paper is een gezamenlijke inspanning van Workplace Pride, Alliander en Sustainalize en met steun van Shell. De SDG’s […]
...
lees meer
De bouw van de eerste bio-LNG-installatie van Nederland is vandaag begonnen. Initiatiefnemers Renewi, Nordsol en Shell verwachten halverwege volgend jaar de eerste bio-LNG te leveren. De installatie komt op het terrein van Renewi in Amsterdam. Met een miljoeneninvestering neemt de technische partner Nordsol als eerste in Nederland de stap om zelf bio-LNG te produceren. Met de […]
...
lees meer
Global businesses are facing an era of unprecedented disruption and transformation as a direct result of climate change. The financial cost of climate risk, estimated to be upwards of US$1 trillion, poses a significant threat to businesses, and a joint survey of more than 500 director and C-suite executives from the world’s leading companies, conducted […]
...
lees meer
Arcadis, a Dutch based leading global Design & Consultancy organization for natural and built assets, expects growth opportunities due to increasing client demand driven by mega trends such as urbanization, climate change, digitalization and societal expectations. By putting sustainability at the center of all client solutions, Arcadis will accelerate revenue growth and improve its operating […]
...
lees meer
Greenwashing is detrimental to both business and the common effort to avert the climate crisis, claims Norwegian organization Skift, supported by over 200 companies. Their call to action is supported by other business networks, as well as former CEO of Unilever, Paul Polman, and the President of European Parliament Environment Committee, Pascal Canfin. “Responsible businesses worldwide need […]
...
lees meer