Nederlanders maken zich zorgen over klimaat maar voelen geen verantwoordelijkheid

Bijna driekwart van de Nederlanders maakt zich zorgen over de verandering van het klimaat. Dat blijkt uit een ‘flitspeiling’ dat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft laten doen door onderzoeksbureau Kantar. Bijna 80 procent van de gepeilde hoogopgeleiden maakt zich zorgen of ernstige zorgen. Hetzelfde geldt voor een op de zes lager opgeleide […] ... lees meer

De invoering van de EU Taxonomy komt dichterbij en de impact zal groot zijn

De EU Green Deal is het programma van de Commissie Von der Leyen om de economie van Europa te verduurzamen. Om de doelen van klimaatneutraliteit, duurzame economische groei en ondersteuning van alle landen te bereiken, is een classificatiesysteem voor duurzame activiteiten essentieel, namelijk een EU Taxonomy. Afgelopen maart publiceerde de Technical Expert Group (TEG) on […] ... lees meer

3 keer duurzame webshops met een briljant idee

Als jij wilt opvallen tussen de vele webshops die er dagelijks bijkomen, moet je iets bijzonders te bieden hebben. Gelet op het feit dat er steeds meer mensen bewust worden van de noodzaak van het gebruik van duurzame materialen is het logisch dat jij je daarop focust als je iets nieuws begint waarmee je indruk […] ... lees meer

Greenchoice rapporteert impact op de Sustainable Development Goals in duurzaamheidsverslag 2019

Vandaag publiceert Greenchoice zijn duurzaamheidsverslag over het jaar 2019. Het verslag laat zien welke impact de groene energieleverancier op zijn omgeving maakt en zet op een rij welke bijdrage de organisatie levert aan het vergroenen van de wereld. Waar Greenchoice vorig jaar zijn duurzaamheidsverslag nog in een PDF-versie presenteerde, is dit jaar gekozen voor een […] ... lees meer

WWF en Google werken samen aan platform voor duurzame mode

Google werkt samen met WWF Zweden aan een milieudataplatform dat verantwoordelijkere inkoopbeslissingen in de mode-industrie mogelijk maakt. Deze samenwerking brengt projecten van beide partijen samen en bundelt zo de aanwezige kennis en expertise. De mode-industrie probeert zichzelf steeds verder te verduurzamen. De industrie is vandaag de dag verantwoordelijk voor 20 procent van het afvalwater en […] ... lees meer

Verweij Houttechniek gaat voor CO2-neutraal met certificering op de CO2-Prestatieladder

Verweij Houttechniek, systeempartner op het gebied van houten ramen, deuren, kozijnen en prefab producten, heeft zich gecertificeerd op niveau 3 van de CO2-Prestatieladder. De certificering helpt het bedrijf bij het realiseren van de doelstellingen om in 2040 volledig CO2-neutraal en circulair te werken. Verweij Houttechniek ontving eerder dit jaar het CO2-bewust certificaat voor niveau 3 […] ... lees meer

WeTransfer behaalt B Corporation certificering en wil klimaatneutraal worden

WeTransfer, het Nederlandse techbedrijf dat verschillende producten aanbiedt gericht op de creatieve sector, maakt vandaag bekend dat het een Certified B Corporation is geworden. Dit maakt WeTransfer een van de weinige internationale techbedrijven met het prestigieuze keurmerk voor organisaties die hoge standaarden hanteren op duurzaam, sociaal en juridisch gebied.  Als onderdeel van deze aankondiging kondigt […] ... lees meer

Koning Willem-Alexander sprak met sector over energietransitie en corona

Koning Willem-Alexander is vandaag op werkbezoek geweest bij Nederland Isoleert om zich te informeren over de effecten van de coronacrisis op de energietransitie en over de kansen voor groen herstel. Hij nam deel aan twee door de Nederlandse Vereniging Duurzame Energie (NVDE) georganiseerde ronde tafelgesprekken hierover. Olof van der Gaag, directeur van de NVDE, zat […] ... lees meer

Reisorganisatie Riksja Travel neemt volgende stap naar duurzamer reizen met overname Footprint Travel

Waar tijdens de coronapandemie de druk op de reisbranche groot is en tal van reisbedrijven omvallen, is het voortbestaan van één organisatie gegarandeerd. Reisorganisatie Riksja Travel, koploper op het gebied van duurzaam reizen, wordt financieel partner van Footprint Travel. Riksja Travel is al jaren bezig met de noodzakelijke transitie naar verantwoord reizen. Mede door de coronacrisis […] ... lees meer

PLUS voor zesde jaar op rij ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’

PLUS is wederom gekozen tot de ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’ van Nederland. Met de hoogste gemiddelde score van 7.37 op klantwaardering heeft PLUS in het GfK MVO rapport 2020 opnieuw de koppositie gepakt. In het jaarlijkse GfK MVO rapport worden supermarkten op 9 aspecten beoordeeld. PLUS scoort op alle aspecten bovengemiddeld en krijgt de hoogste waardering […] ... lees meer