Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko trapte 2021 af met haar nieuwe landelijke campagne ‘Koop goed beddengoed’. Met deze campagne wil Yumeko de misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien dat het ook anders kan. Yumeko wil hét duurzame alternatief zijn in de beddengoedbranche. Misstanden We slapen gemiddeld 32 jaar van ons leven en lekker slapen […]
...
lees meer
The circular transition requires change within and throughout our economic systems. A particular subset of innovators – trailblazers – go the extra mile to shape the market for circular solutions, often ahead of their time, before the market is fully ready. A report by World Economic Forum (WEF) and ScaleUpNation explores the strategies they deploy […]
...
lees meer
SPIE, de onafhankelijke Europese leider in multitechnische diensten op het gebied van energie en communicatie, neemt deel aan een Europese pilot om zorg te dragen dat openbare verlichting binnen gemeentes nóg duurzamer kan door toepassing van slimme technieken. Dit gebeurt in Nederland in Middelburg. Het project SMART-SPACE, Sustainable Public Spaces Across the NWE Region, is […]
...
lees meer
Bijna een derde van de werkende Nederlanders hoopt in het nieuwe jaar de verhouding tussen werken en privé meer in balans te krijgen. Verder willen mensen in het nieuwe jaar vaker een break nemen als ze thuiswerken en meer sporten. En de eigen werkplek beter inrichten, omdat driekwart van de ondervraagden er rekening mee houdt […]
...
lees meer
Het wetsvoorstel om ‘majeure’ risicobedrijven te verplichten om geld te reserveren voor de kosten van eventuele calamiteiten bevat te veel onduidelijkheden en onzekerheden. Dat schrijven MKB-Nederland en VNO-NCW in reactie op een internetconsultatie over het wetsvoorstel. Volgens de ondernemersorganisaties is het beter om goede afspraken te maken over de bevoegdheid van de overheid om deze zogenoemde financiële […]
...
lees meer
Twaalf maanden na de opening van het inmiddels derde kantoor van Acre, specialist in werving- en selectie, executive search en talent management van mvo leiders, blikt het bedrijf op een uiterst succesvol 2020 terug. Acre opende het kantoor aan de Strawinksylaan in januari 2020, tien weken voordat de eerste lockdown in de meeste Europese landen […]
...
lees meer
Na jaren schommelen tussen plek twee en drie, is Volkswagen in 2020 het meest gereden automerk onder zakelijke leaserijders. Peugeot en Renault maken de top 3 compleet. Het populairste model van dit jaar is de Tesla Model 3. Volledig in lijn der verwachting, want ondanks de coronacrisis ontstond er eind dit jaar een run op […]
...
lees meer
Dit voorjaar introduceert de Deense keukenfabrikant Kvik haar tijdloze keukenontwerpen Mano en Tinta in een nieuw duurzaam jasje en in een gloednieuwe stijlvolle donkergrijze kleur. In de keukens wordt gebruikt gemaakt van gerecyclede petfolie en gecertificeerd hout uit duurzaam bosbeheer. Maar niet alleen de Mano en Tinta worden door Kvik onder handen genomen. Vanaf nu […]
...
lees meer
Een keurmerk voor ‘Eerlijk Fruit’ dat staat voor de bescherming van de bedreigde Amazone en de locale inheemse families. Dat is de inzet voor een internationale campagne die pleit voor de introductie van een kwaliteitslabel op Nederlandse voedingsmiddelen en zuivelproducten. In samenwerking met lokale gemeenschappen en internationale organisaties die strijden tegen de ecocide van de […]
...
lees meer
Een goede mondverzorging is belangrijk. Maar het is onbekend dat hier ook een minder fris geurtje aan zit. We poetsen namelijk tweemaal daags met 1. tandpasta vol microplastics uit 2. ‘single use’ plastic tubes. Daarom heeft Smyle tandpasta in een tabletje ontwikkeld! Het minder frisse geurtje aan tandpasta Duurzaam ondernemers Almar, Dennis en Roger ontdekten […]
...
lees meer
Overheden en bedrijven zien de grootschalige introductie van elektrische auto’s als essentieel onderdeel van de energietransitie. Maar de stijgende vraag naar batterijen voor deze voertuigen heeft verwoestende gevolgen voor gemeenschappen en het milieu. In het rapport ‘The battery paradox‘ analyseert SOMO de gevolgen van de ‘electric vehicle boom’ en onderzoekt alternatieven om de uitstoot van […]
...
lees meer
Een obsessie voor impact maken, focus op cijfers, een toegankelijk topproduct, een sterke motiverende bedrijfscultuur en veel communicatie. Het zijn de voornaamste factoren waarmee succesvolle impactondernemers als Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely), Merijn Everaarts (Dopper) en Jasper Gabriëlse (Seepje) zich onderscheiden. Voor het boek ‘LiEF – Succesvol ondernemen voor een betere wereld’, sloegen Mediatic, Stichting DOEN […]
...
lees meer