Bijna een derde van de werkende Nederlanders hoopt in het nieuwe jaar de verhouding tussen werken en privé meer in balans te krijgen. Verder willen mensen in het nieuwe jaar vaker een break nemen als ze thuiswerken en meer sporten. En de eigen werkplek beter inrichten, omdat driekwart van de ondervraagden er rekening mee houdt […]
...
lees meer
Het wetsvoorstel om ‘majeure’ risicobedrijven te verplichten om geld te reserveren voor de kosten van eventuele calamiteiten bevat te veel onduidelijkheden en onzekerheden. Dat schrijven MKB-Nederland en VNO-NCW in reactie op een internetconsultatie over het wetsvoorstel. Volgens de ondernemersorganisaties is het beter om goede afspraken te maken over de bevoegdheid van de overheid om deze zogenoemde financiële […]
...
lees meer
Twaalf maanden na de opening van het inmiddels derde kantoor van Acre, specialist in werving- en selectie, executive search en talent management van mvo leiders, blikt het bedrijf op een uiterst succesvol 2020 terug. Acre opende het kantoor aan de Strawinksylaan in januari 2020, tien weken voordat de eerste lockdown in de meeste Europese landen […]
...
lees meer
Na jaren schommelen tussen plek twee en drie, is Volkswagen in 2020 het meest gereden automerk onder zakelijke leaserijders. Peugeot en Renault maken de top 3 compleet. Het populairste model van dit jaar is de Tesla Model 3. Volledig in lijn der verwachting, want ondanks de coronacrisis ontstond er eind dit jaar een run op […]
...
lees meer
Dit voorjaar introduceert de Deense keukenfabrikant Kvik haar tijdloze keukenontwerpen Mano en Tinta in een nieuw duurzaam jasje en in een gloednieuwe stijlvolle donkergrijze kleur. In de keukens wordt gebruikt gemaakt van gerecyclede petfolie en gecertificeerd hout uit duurzaam bosbeheer. Maar niet alleen de Mano en Tinta worden door Kvik onder handen genomen. Vanaf nu […]
...
lees meer
Een keurmerk voor ‘Eerlijk Fruit’ dat staat voor de bescherming van de bedreigde Amazone en de locale inheemse families. Dat is de inzet voor een internationale campagne die pleit voor de introductie van een kwaliteitslabel op Nederlandse voedingsmiddelen en zuivelproducten. In samenwerking met lokale gemeenschappen en internationale organisaties die strijden tegen de ecocide van de […]
...
lees meer
Een goede mondverzorging is belangrijk. Maar het is onbekend dat hier ook een minder fris geurtje aan zit. We poetsen namelijk tweemaal daags met 1. tandpasta vol microplastics uit 2. ‘single use’ plastic tubes. Daarom heeft Smyle tandpasta in een tabletje ontwikkeld! Het minder frisse geurtje aan tandpasta Duurzaam ondernemers Almar, Dennis en Roger ontdekten […]
...
lees meer
Overheden en bedrijven zien de grootschalige introductie van elektrische auto’s als essentieel onderdeel van de energietransitie. Maar de stijgende vraag naar batterijen voor deze voertuigen heeft verwoestende gevolgen voor gemeenschappen en het milieu. In het rapport ‘The battery paradox‘ analyseert SOMO de gevolgen van de ‘electric vehicle boom’ en onderzoekt alternatieven om de uitstoot van […]
...
lees meer
Een obsessie voor impact maken, focus op cijfers, een toegankelijk topproduct, een sterke motiverende bedrijfscultuur en veel communicatie. Het zijn de voornaamste factoren waarmee succesvolle impactondernemers als Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely), Merijn Everaarts (Dopper) en Jasper Gabriëlse (Seepje) zich onderscheiden. Voor het boek ‘LiEF – Succesvol ondernemen voor een betere wereld’, sloegen Mediatic, Stichting DOEN […]
...
lees meer
Een derde van de Nederlanders zegt sinds de coronacrisis duurzamer te willen gaan leven, en zeven procent zegt dat juist minder te willen gaan doen. Dat blijkt uit een onderzoek van voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal, uitgevoerd door Motivaction. Twee derde gelooft dat zij zelf kunnen bijdragen aan een duurzamere samenleving, iets meer dan in 2019. Gevraagd naar […]
...
lees meer
De Consumentenbond bekeek van 40 willekeurige producten in de supermarkt de hoeveelheid van het product en de grootte van de verpakking. De helft van de verpakkingen bleek voor meer dan de helft gevuld met lucht. Bij 10 producten was dat zelfs 75% of meer. Zo passen in de dozen van Sun 80 vaatwasblokjes. Maar er […]
...
lees meer
Laat zien hoe de tuinbouwsector omgaat met gewasbescherming’ was 25 jaar geleden de aanleiding voor het ontwikkelen van MPS-ABC. In die 25 jaar is veel veranderd. Scrol door het verhaal van duurzaamheid in de tuinbouwsector op de webpagina die vandaag is gelanceerd. Van voormalig CEO Theo de Groot over het winnen van de Zilveren Wesp […]
...
lees meer