In eerder onderzoek heeft CBS een methode ontwikkeld om het economische belang van de circulaire economie in kaart te brengen, waarbij onder ander de werkgelegenheid en toegevoegde waarde van de circulaire economie in kaart worden gebracht. De toegepaste methode wordt toegelicht in dit rapport. Echter, deze methode dekt niet alle circulaire activiteiten. Om de nog […]
...
lees meer
Today, the World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) launched the Carbon Transparency Pathfinder—a new initiative dedicated to enabling widescale exchange of primary, carbon emissions data. WBCSD invites businesses, standard setting bodies and other decarbonization experts to join a growing business network working to develop a unique, ambitious model to decarbonize industry through data transparency, as […]
...
lees meer
Vandaag kondigt Coca-Cola in Nederland het plan aan dat de fabriek in Dongen vanaf 2023 volledig CO2-neutraal zal zijn. Het bedrijf wil juist ook nu blijven investeren in duurzaamheid en het terugdringen van de milieu impact, van productie tot aan verpakkingen. Deze plannen zijn onderdeel van de ambitie van Coca-Cola European Partners (CCEP) om in […]
...
lees meer
Het klinkt duurzaam: een servies van melamine waar bamboe en mais als vernieuwende grondstoffen aan worden toegevoegd. Maar wanneer dit servies vervolgens niet veilig blijkt te zijn en alles vernietigd moet worden, is de duurzaamheid ver te zoeken en de veiligheid in het geding. Om dit soort incidenten te voorkomen en de transitie naar een […]
...
lees meer
Koninklijke Grolsch lanceert vandaag een digitaal platform voor alle horecaondernemers in Nederland: duurzamehoreca.nl. Met dit online platform beschikt Grolsch over één toegankelijke centrale plek, waar horecapartners onder andere informatie kunnen vinden over de samenwerking en bestellingen kunnen plaatsen. Daarnaast is het een informatief platform voor alle actieve horecaondernemers. Mike Stoffers, Head of On Trade bij Grolsch: “Dagelijks […]
...
lees meer
Henkel today published its 30th Sustainability Report, detailing its achievements and progress in the area of sustainability. “For us, at Henkel, sustainability is not only part of our long-standing tradition, but also an integral element of our strategic agenda for Purposeful Growth. In 2010, we defined our long-term sustainability strategy and targets up to 2030. […]
...
lees meer
Versneld onze CO2-uitstoot terugdringen, de zware industrie verduurzamen en – weer of geen weer – beschikking over duurzaam opgewekte energie: waterstof maakt het mogelijk. Uit de verschillende verkiezingsprogramma’s blijkt dat er voldoende draagvlak is onder politieke partijen voor gezamenlijke afspraken in het regeerakkoord over waterstof in de energietransitie. De Waterstofcoalitie, bestaande uit 39 organisaties van […]
...
lees meer
Europeanen gaan steeds meer zeewier eten en dat leidt tot een sterke groei van de Europese zeewiermarkt. Momenteel is die goed voor 840 miljoen euro, ten opzichte van een wereldmarkt van 8,4 miljard euro. In 2030 neemt de omzet van de Europese zeewiermarkt voor voedsel toe tot 2 miljard à 2,8 miljard euro. En ook […]
...
lees meer
FedEx Corp., ’s werelds grootste vrachtvervoerbedrijf, kondigt vandaag het ambitieuze doel aan om tegen 2040 wereldwijd koolstofneutraal te opereren. Om dit doel te bereiken, heeft FedEx voor de komende jaren een initiële investering van meer dan 2 miljard dollar uitgetrokken voor initiatieven die zijn ontworpen om zijn bedrijfsactiviteiten binnen de vloot van gemotoriseerde voertuigen en […]
...
lees meer
The first of its kind, a global framework to support policymakers to decarbonise their heavy industries as part of COVID-19 economic recovery plans has been released last week. The following civil society groups and major industrial businesses have endorsed the Framework Principles for Global Heavy Industrial Decarbonisation: Alliance for Energy Efficient Economy, Aldersgate Group, Architecture 2030, Carbon […]
...
lees meer
Albert Heijn merkt dat klanten steeds vaker kiezen voor vegetarische en veganistische producten. Zo steeg de verkoop van vleesvervangers de afgelopen vier jaar met 50%. Albert Heijn zet opnieuw een stap in het vega(n) assortiment en breidt het aantal eigen producten uit met zo’n 50 producten. Zo introduceert Albert Heijn vegan kibbeling, vegan spareribs en een zeewierburger. […]
...
lees meer
Bird Brewery lanceert vandaag een hele bijzondere Jeneverbes Saison (6,6%). Het kruidige, verfrissende bier is speciaal gebrouwen voor Werelddag van de Bossen op 21 maart. Een mooi moment om stil te staan bij de ruim 70.000 bomen die de brouwerij in de afgelopen twee jaar heeft geplant. Dat doen zij samen met heel veel anderen: […]
...
lees meer