Winkelmedewerkers NS krijgen circulaire kleding van plastic flessen

NS steekt alle medewerkers van de NS-stationswinkels Kiosk, Stationshuiskamer en Julia’s in het nieuw. Of beter: in het oud. Bijzonder is namelijk dat de nieuwe polo’s, T-shirts, vesten en schorten bestaan uit volledig gerecycled textiel. De nieuwe collecties zien er nog hetzelfde uit, alleen het circulaire labeltje aan de zijkant verraadt dat de kleding is […] ... lees meer

Bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties roepen politiek op om toekomstbestendiger belastingstelsel te maken

Een brede coalitie roept de formerende partijen op om een slimmer belastingstelsel onderdeel te maken van het nieuwe regeerakkoord. In het huidige stelsel is belasting op werk hoog, maar wordt vervuiling nauwelijks belast. Dit is voor Nederland een obstakel om sterk en duurzaam uit de crisis te kunnen komen. Vanmiddag overhandigen bestuurders van de initiatiefnemers, […] ... lees meer

KitKat CO₂-neutraal in 2025!

Nestlé’s KitKat versnelt in de aanpak van klimaatverandering en is in 2025 een CO₂-neutraal gecertificeerd merk*. KitKat, een van ’s werelds populairste chocolademerken, heeft vandaag bekend gemaakt om in 2025 CO₂-neutraal te zijn. KitKat wil de uitstoot die wordt gegenereerd door de inkoop van ingrediënten, de productie en de distributie van producten met meer dan […] ... lees meer

Duurzame watervoorziening voor Google’s datacenter in Eemshaven

Google gaat industrieel water uit oppervlaktewater gebruiken voor de koeling van de servers in haar datacenter in Eemshaven. Dit kan nu dankzij de aanleg van een nieuwe industriële waterzuivering en nieuwe transportleidingen door het Waterbedrijf Groningen en North Water, ondersteund door Google met een investering van ruim 45 miljoen euro. De nieuwe waterleiding stelt Google […] ... lees meer

Wrangler® onthult wereldwijd duurzaamheidsplatform: WeCare Wrangler ™

Wrangler®, een wereldwijd icoon in spijkerbroeken en vrijetijdskleding, kondigde onlangs de lancering aan van zijn WeCare Wrangler ™ -duurzaamheidsplatform, dat voortbouwt op de jarenlange inzet van het merk om de planeet en de mensen die het thuis noemen te beschermen. WeCare Wrangler verenigt de erfenis van het merk op het gebied van duurzaamheid met meetbare […] ... lees meer

Amazon elimineert 915.000 ton aan verpakkingsmateriaal met behulp van machine learning

Amazon is de medeoprichter en de eerste ondertekenaar van The Climate Pledge, die de ondertekenaars oproept om de doelstellingen van het klimaatakkoord van Parijs 10 jaar eerder te bereiken – klimaatneutraal zijn in 2040. Sinds 2015 heeft het bedrijf het gewicht van de uitgaande verpakkingen met 33% verminderd. Hierdoor is 915.000 ton verpakkingsmateriaal wereldwijd geëlimineerd, of […] ... lees meer

Auping introduceert duurzame dekbedden en kussens

Auping lanceert een collectie duurzame dekbedden en kussens gemaakt van gerecycled dons en gerecycled polyester. Het gebruik van gerecycled dons en gerecycled polyester past binnen de circulaire doelstellingen van Auping, waarbij afval tot het verleden behoort en grondstoffen zoveel mogelijk worden hergebruikt. Jaarlijks eindigen wereldwijd nog steeds miljoenen tonnen textiel in de verbrandingsoven of op […] ... lees meer

HP Inc. Announces Ambitious Climate Action Goals

In advance of Earth Day, HP Inc. announced some of the most aggressive and comprehensive climate goals in the technology industry. The commitments highlight the progress the company is making to drive a net zero carbon, fully regenerative economy, reduce its overall environmental footprint, and strengthen its business for the long term to create the […] ... lees meer

Oeso-contactpunt verklaart klacht tegen ‘Nederlands’ oliebedrijf Pluspetrol ontvankelijk

Het Nationaal Contactpunt OESO-richtlijnen (NCP) accepteert de klacht die vier inheemse organisaties vorig jaar indienden tegen Pluspetrol. Het op papier in Amsterdam gevestigde oliebedrijf moet zich verantwoorden voor ernstige vervuiling in de Peruaanse Amazone. Het NCP kijkt daarbij ook naar de fiscale constructies die Pluspetrol in staat stellen om belasting te ontwijken. Het bedrijf heeft […] ... lees meer

Earth Day 2021: Philips en Heineken tekenen The Climate Pledge van Amazon en sluiten zich aan bij ruim honderd multinationals

Amazon en Global Optimism kondigen vandaag aan dat ruim 100 bedrijven The Climate Pledge hebben ondertekend. Onder de 49 nieuwe ondertekenaars die zich vandaag aansluiten bij The Climate Pledge zijn bekende merken zoals Philips, Heineken, Colgate-Palmolive, PepsiCo, Telefónica en Visa. Alle Pledge-ondertekenaars zijn bij elkaar goed voor meer dan 1.35 triljard dollar aan jaarlijkse omzet. […] ... lees meer