Een overweldigende meerderheid van de Albert Heijn klanten in Nederland (85%) vindt dat supermarkten geen zaken moeten doen met bedrijven die vernietiging van bossen in Brazilië aanjagen. Dit blijkt uit een nieuwe YouGov-enquête voor Mighty Earth. Terwijl de gedetecteerde ontbossing in de soja- en vlees aanvoerketens toeneemt, blijft de supermarktgigant zakendoen met bedrijven, zoals agro-multinationals JBS, […]
...
lees meer
LIVEKINDLY Collective en ProVeg hebben een partnerschapsdeal gesloten. De twee organisaties willen van plantaardig eten de nieuwe norm maken. Veerle Vrindts, CEO van ProVeg, is erg blij met de deal. ‘LIVEKINDLY Collective wil plantaardige voeding op grote schaal toegankelijk maken. Daarom sluiten zij perfect aan bij waar wij als ProVeg voor staan: de consumptie van […]
...
lees meer
Bol.com streeft naar klimaatneutraal winkelen in 2025. Dit betekent dat het bedrijf haar directe voetafdruk terugbrengt tot 0 gram CO2-uitstoot per pakket, en dat bol.com haar klanten helpt een duurzame keuze te maken als ze op het platform winkelen. Met 12 miljoen klanten in Nederland en België staat het bedrijf midden in de samenleving en […]
...
lees meer
Het produceren van enorme hoeveelheden heerlijke, voedzame en duurzame eiwitten is één van de meest urgente mondiale prioriteiten. Sommigen zeggen dat we de middelen van drie aardes nodig gaan hebben om de groeiende bevolking te voeden, die naar verwachting in 2050 bijna de 10 miljard zal bereiken. De simpele realiteit is dat één aarde GENOEG […]
...
lees meer
Bij de aanschaf van een product let 58 procent van de Nederlanders op de duurzaamheid van het product. Meer dan een kwart van hen stelt dat de duurzaamheid van het product zelfs belangrijker is dan de prijs van het product. Dat blijkt uit onderzoek van technologiebedrijf Epson, uitgevoerd onder 1035 consumenten in Nederland. “Een ontwikkeling […]
...
lees meer
Een innovatieve stap op het gebied van klimaat. CONO Kaasmakers spreekt als eerste zuivelorganisatie in Nederland de ambitie uit om in 2030 met haar hele kaasketen klimaatpositief te zijn. Hiermee bevestigt de boerencoöperatie, bekend van onder andere Beemster kaas, haar toonaangevende rol op het gebied van duurzaamheid. Duurzame speler Als merkenbouwer en relatief kleine speler […]
...
lees meer
Lamme Textile Management, Napking en HYGENIQ bundelen hun krachten om de horeca en luchtvaart verder te verduurzamen. Voor alle interne schoonmaakactiviteiten van de Lamme vestiging in Nederhorst den Berg, wordt vanaf dit jaar uitsluitend nog gewerkt met de duurzame en milieuvriendelijke reinigingsmiddelen van HYGENIQ. Deze producten hebben een onafhankelijke Cradle to Cradle™ certificering, wat betekent […]
...
lees meer
Moeder Natuur schreeuwt om onze aandacht. Dit is pijnlijk zichtbaar in de vorm van overstromingen, bosbranden en de stijgende zeespiegel. Voor plantaardig kaasmerk Willicroft reden om de zaken radicaal anders aan te pakken. Afgelopen jaar hebben zij Moeder Natuur aangesteld als hun nieuwe CEO. Zij is niet gebonden aan het menselijke kortetermijndenken en zal altijd […]
...
lees meer
Met het rapport ‘Het Energiesysteem van de Toekomst’ maken de Nederlandse netbedrijven gedetailleerd inzichtelijk hoe onze energiehuishouding eruit kan zien in 2050. De studie, uitgevoerd op verzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, is gisteren door demissionair minister Van ’t Wout naar de Tweede Kamer gestuurd. Vier scenario’s voor een klimaatneutraal, integraal systeem […]
...
lees meer
De inschrijving voor de 23e editie van Duurzame Dinsdag is geopend. Heb jij een duurzaam, innoverend en onderscheidend idee of initiatief, meld je aan! Wat is Duurzame Dinsdag? De eerste dinsdag van september is Duurzame Dinsdag. Een bijzondere dag waarop duurzame ideeën en initiatieven een podium krijgen in politiek Den Haag. Het kabinet neemt op […]
...
lees meer
In mei en juni van dit jaar strijkt de Recycle Roadshow van Blue LOOP Originals neer in onze hoofdstad. Samen met textielinzamelaar Sympany en toonaangevende Amsterdamse winkels wil Blue LOOP Originals 10.000 versleten spijkerbroeken inzamelen in 60 dagen. Deze spijkerbroeken worden verwerkt tot een unieke Recycle Roadshow Sweater. Kledingindustrie De kledingindustrie behoort tot de meest […]
...
lees meer
In de afgelopen twaalf maanden hebben bedrijven en consumenten over de hele wereld de manier waarop ze met elkaar omgaan moeten aanpassen. Online retailers kregen te maken met heel wat uitdagingen en zagen nieuwe kansen als gevolg van veranderend consumentengedrag. Die uitdagingen hebben ook de rol van de logistiek nadrukkelijk onder de aandacht gebracht. UPS […]
...
lees meer