PLUS is voor de zevende keer de ‘meest verantwoorde supermarkt’ geworden volgens onderzoek van GfK. SPAR eindigde als tweede en Jan Linders en Poiesz werden gezamenlijk derde. Algemeen directeur Duncan Hoy en commercieel directeur Eric Leebeek ontvingen de prijs gisteren uit handen van Joop Holla, Research Director van GfK. Uit de uiteindelijke top-10 blijkt dat […]
...
lees meer
Circulair denim merk MUD Jeans lanceert een capsule collectie van bestaande stijlen in een nieuwe kleur, Undyed Denim, gemaakt door een mix van gerecycled denim en biologisch katoen. Door het verf- en wasproces over te slaan tijdens de productie, ziet MUD Jeans een aanzienlijke verbetering in waterverbruik en CO2-vermindering. Geen indigo Om de Undyed Denim […]
...
lees meer
De markt voor alternatieven voor vlees, eieren, zuivel en zeevruchten groeit naar verwachting tegen 2035 naar een waarde van tenminste 245 miljard euro (290 miljard USD). Deze ongekende groei van alternatieven op basis van planten, micro-organismen en dierlijke cellen ontstaat met name door de veranderende vraag van consumenten. Dit blijkt uit een nieuw rapport van Boston […]
...
lees meer
Op de InnovatieExpo 2021 (8 april) presenteren meer dan 60 innovators hun oplossingen voor maatschappelijke opgaven. We vroegen een aantal exposanten waarom zij op de Expo staan, en wat er voor bezoekers te halen valt. Exposanten VanHier, GoodHout en Grown.bio vertellen waarom de Expo zo belangrijk is. Circulaire ontwikkelingen ‘De Expo is de plek om te zien welk […]
...
lees meer
Yarrah Organic Petfood introduceert als eerste Nederlandse producent* van biologisch honden- en kattenvoer recyclebare verpakkingen. Vanaf april zijn alle droogvoerverpakkingen gemaakt van mono-plastic. Hierdoor zijn de zakken volledig recyclebaar. Ook heeft Yarrah de receptuur van de producten verbeterd, zodat de voeding nog beter aansluit op de behoeften van het dier. Met de overstap naar recyclebare […]
...
lees meer
Royal DSM, a global science-based company in Nutrition, Health and Sustainable Living, today announces that it, along with leading industry partners, has launched a new coalition, known as CirculariTeam®. The coalition aims to drive the transition towards renewable bio- and recycled based resources within its respective industry. CirculariTeam® provides a common platform to share knowledge, […]
...
lees meer
De UvA heeft een cruciale verantwoordelijkheid bij het versnellen van een duurzame verandering in de maatschappij. Die gaat verder dan de verduurzaming van onze bedrijfsvoering. Als universiteit staan we vooraan als het gaat om wetenschappelijke en maatschappelijke innovaties op het gebied van duurzaamheid en we leiden de nieuwe generaties experts en leiders op. Om structureel […]
...
lees meer
Na een langdurig traject van onderzoek, innovatie en doorontwikkeling brengt Interface, duurzaam vloerenfabrikant, haar eerste collectie CO2-negatieve tapijttegels in Europa op de markt. Om dit te bewerkstelligen ontwikkelde het bedrijf een nieuwe backing met meer opgeslagen CO2 dan ooit tevoren. Deze innovatie, genaamd CQuest™BioX, gecombineerd met speciale garens en micro-tufttechnieken resulteert in een (van cradle-to-gate) […]
...
lees meer
Met hun bedrijf Sacksea willen broers Simon en Jos Helder laten zien dat duurzaamheid mooi en kwalitatief goed kan zijn. “De buitenkant van de designzitzak is gemaakt van 37 gerecyclede petflessen, die door mensen zijn weggegooid in de natuur”, vertelt Jos. “De binnenkant is gemaakt van volledig gerecycled piepschuim deels afkomstig uit de oceaan en […]
...
lees meer
Impact. Dat is waar het om draaide tijdens de finale van de SDG-Challenge University 2021 afgelopen vrijdag, 19 maart. Dat het spannend zou worden welk team uiteindelijk de meeste potentiële impact kan realiseren, kan niemand zijn ontgaan. Rijksuniversiteit Groningen werd met partner Vitens verkozen tot winnaar door de jury. Nyenrode University won samen met partner […]
...
lees meer
Vervuilende industrieën investeren honderden miljoenen in sponsordeals met sportclubs in een poging om hun imago op te poetsen, stelt een Brits rapport. De aanpak doet denken aan die van de tabaksindustrie tientallen jaren geleden. Het rapport somt meer dan 250 belangrijke sponsor- en reclamecontracten op met bedrijven zoals automerken, luchtvaartmaatschappijen of olie- en gasbedrijven. Automerken […]
...
lees meer
Vandaag, op 22 maart, is het voor de 29e keer Wereldwaterdag. Een perfect moment voor BMW Group Nederland om te doneren aan de non-profit organisatie The Ocean Cleanup: het ambitieuze en inmiddels wereldberoemde project van de Nederlandse ondernemer en uitvinder Boyan Slat om de oceanen en rivieren te ontdoen van plastic. In 2013 – toevalligerwijs het jaar […]
...
lees meer