Het aantal consumenten dat bewuster consumeert blijft gestaag stijgen. Tegelijk neemt het wantrouwen ten aanzien van de duurzaamheidsclaims van bedrijven voor het eerst af. Dat blijkt uit de eerste kwartaalrapportage van 2021 van de Monitor Merk & Maatschappij van MarketResponse en b-open. Voor bedrijven is het daarmee niet langer de vraag of, maar hoe en […]
...
lees meer
Het Future Health Index 2021-rapport, dit jaar voor de 6e keer uitgevoerd, is gebaseerd op eigen onderzoek van Philips in 14 landen. In het onderzoek wordt gekeken hoe leiders in de gezondheidszorg voorzien in de behoeften van nu en hoe de gezondheidszorg er na COVID-19 uit zou kunnen zien. Het rapport gaat specifiek in op […]
...
lees meer
Het jaar 2020 stond in het teken van de coronapandemie. In Nederland stierven 17.400 mensen met zekerheid aan COVID-19 en nog eens 2.700 mensen vermoedelijk. De economie zat in het slop, de consumptie ging hard achteruit. Voor het eerst sinds jaren nam de tevredenheid met het leven af. Toch nam op veel terreinen de brede […]
...
lees meer
Today the Dutch company The Seaweed Company launches Blue Farming, a concept that uses the “blue” power of the sea to make agricultural lands and farms more sustainable. The Seaweed Company facilitates this concept with its range of TopHealth products, that result in better health for animals, soils and plants, less use of harmful inputs, and […]
...
lees meer
Bedrijven moeten niet-financiële prestaties meten en erover rapporteren om toekomstige risico’s in te schatten en prestaties te optimaliseren, en om bedrijven te helpen concurrerend te blijven en tegelijkertijd hun milieu- en sociale impact te verbeteren. Dit wordt geconcludeerd in een nieuwe whitepaper van Circle Economy Coalition Circular Accounting (CCA), gepubliceerd met het Koninklijk Nederlands Instituut […]
...
lees meer
Know how since 1936, no cow since 2020. Zo luidt de pay-off van het zojuist gelanceerde plantaardige merk WildWestLand. Hollandse kaasmakers Westland Kaas, bekend van Maaslander en Old Amsterdam, startten het merk samen met Those Vegan Cowboys: het plantaardige zuivellab van Vegetarische Slager-oprichters Jaap Korteweg en Niko Koffeman. Doel: echt lekkere plantaardige ‘Fromance’ maken, en tegelijkertijd […]
...
lees meer
Vandaag is het Verantwoordingsdag en dat betekent ook dat de Vijfde Nederlandse SDG rapportage is gepubliceerd getiteld ”Nederland ontwikkelt duurzaam’. Opgesteld door de Rijksoverheid, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), mede namens het Interprovinciaal Overleg (IPO) en de Unie van Waterschappen (UvW) voor de decentrale overheden, VNO-NCW, Global Compact Netwerk Nederland en MVO Nederland voor […]
...
lees meer
Van medicijnresten tot microplastics: de lijst met stoffen die we niet in ons water willen, maar er wel in terugvinden is lang. Waterzuiveringssystemen bieden een oplossing, maar het zuiveren wordt een steeds grotere uitdaging. Tegelijkertijd maken drogere zomers het water dat we tot onze beschikking hebben des te waardevoller. Daarom organiseert BlueCity een speciale editie […]
...
lees meer
Dutch Green Business Group NV (Euronext: DGB, “DGB”) heeft vandaag aangekondigd dat het een strategisch belang van 50% heeft verworven in Green Fuel Investments BV (“GFI”). DGB investeert 500.000 euro in GFI voor de uitbreiding van zijn baanbrekende retailinvesteringsplatform Corekees. Corekees geeft duurzaamheid een economische waarde door bomen te planten en haar state-of-the-art duurzaam investeringsplatform […]
...
lees meer
Udea heeft gekozen voor Jan Zandbergen Group als hun vaste leverancier voor biologisch vlees. Een gedegen kennismaking met elkaar ging hieraan vooraf. Naast voorwaarden als biologisch kwaliteitsvlees en continuïteit speelt het feit dat beide partijen elkaar gevonden hebben in duurzaamheidsvisie, transparantie en ketenverhaal een rol bij de totstandkoming van deze samenwerking. Het biologische vlees zal […]
...
lees meer
Bij mediastudies denk je vaak aan onderzoekers die kijken naar de inhoud van games, televisieseries en films. Maar er zijn ook mediawetenschappers die kijken naar de manier waarop deze producties tot stand komen en zich buigen over de verduurzaming van deze sector. Zo streven een aantal geesteswetenschappers van de Universiteit Utrecht ernaar de Nederlandse filmindustrie […]
...
lees meer
Brabantia helpt mensen al decennialang afval te scheiden, voedselverspilling te voorkomen en de was aan de lijn te drogen. Voor zichzelf legt het bedrijf de lat nu flink hoger: 100% circulair design in 2035. Gevraagd naar het hoe en waarom, zegt CEO Tijn van Elderen: “Duurzaamheid is niet iets wat we doen; het is wat we […]
...
lees meer