Vanaf maart 2021 worden de kartonnen verpakkingen van Fuze Tea duurzamer geproduceerd door het gebruik van 100% verantwoord ingekochte materialen en voor 95% gelinkt aan plantaardige grondstoffen. Dit levert een CO2-besparing op van 41% op de verpakking. Het verduurzamen van de kartonnen verpakkingen sluit aan bij de bredere ambities van Coca-Cola in Nederland om alle […]
...
lees meer
Vandaag heeft de Koninklijke VNCI het rapport ‘van Routekaart naar Realiteit’ gelanceerd. Het laat de weg zien die de sector gaat afleggen om over minder dan dertig jaar klimaatneutraal en circulair te zijn. Manon Bloemer, directeur VNCI: “De realiteit is dat we tot 2050 geen tijd te verliezen hebben. We gaan niet alleen onze eigen CO₂-uitstoot […]
...
lees meer
Ondernemers die via luchthavens, (ferry)havens of over land de grens passeren, herkennen de Douane voortaan aan een blauw en uniform. De Douane neemt dit nieuwe duurzame uniform vandaag in gebruik. Het uniform is ontworpen door Mart Visser en heeft als opmerkelijkste verandering dat de kleur groen is ingeruild voor blauw. Blauw staat voor betrouwbaarheid en […]
...
lees meer
Bierbrouwer Grolsch is weer een stapje dichterbij haar doel om in 2025 CO2 neutraal te zijn. Ondanks de pandemie – die ook voor Grolsch duidelijk voelbaar is – heeft de brouwer uit Enschede in 2020 wederom mooie resultaten behaald op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Zo werd een contract voor warmtelevering door Twence […]
...
lees meer
Despite a year of unprecedented disruption, new data reveals that consumer demand for sustainable packaging continues to grow, led by a younger generation who are overwhelmingly willing to pay more for packaging that they consider to be eco-friendly. Today, Dutch based Trivium Packaging, a $2.7B global metal packaging company, releases its 2021 Global Buying Green […]
...
lees meer
BCD Travel zet zich al jaren in voor duurzaamheid en heeft zich daarom aangesloten bij het Science Based Targets Initiative (SBTi), een initiatief van de Verenigde Naties om bedrijven meer te betrekken bij klimaatacties zoals vastgelegd in de Klimaatovereenkomst van Parijs. BCD is de eerste wereldwijde zakenreisorganisatie die zich heeft aangesloten bij het SBTi en ondersteunt […]
...
lees meer
Bridgestone gaat een exclusieve samenwerking aan met de innovatieve scale-up Lightyear. Bridgestone, dat kan bouwen op 90 jaar aan ervaring als wereldwijde marktleider op het gebied van geavanceerde oplossingen en duurzame mobiliteit, heeft speciaal banden ontworpen voor Lightyear One, ’s werelds eerste elektrische zonneauto voor lange afstanden, die eind dit jaar op de markt komt. […]
...
lees meer
Innovatief suikerbietenverwerker Cosun Beet Company, onderdeel van Royal Cosun, en Avantium N.V., een toonaangevend technologiebedrijf in duurzame chemie, kondigen hun ambitie aan om gezamenlijk de eerste commerciële fabriek voor de productie van plantaardige glycolen te bouwen en te exploiteren op basis van Avantium’s Ray Technology™. Hiertoe zijn Cosun Beet Company en Avantium een Term Sheet aangegaan om […]
...
lees meer
De KNVB en partners ENGIE en Volkswagen willen een CO2-reductie van minstens 20% in het voetbalverkeer in 2023 bereiken. Deze ambitie is uitgesproken in het kader van de nieuwe campagne van het mobiliteitsprogramma GO. In Nederland gaan normaal gesproken ruim 1,2 miljoen voetballers wekelijks op pad voor in totaal 33.000 wedstrijden op het veld of […]
...
lees meer
Bierbrouwerij AB InBev neemt deze week de eerste elektrische tankbierwagen in gebruik om de horeca CO2-neutraal te kunnen beleveren. De schone en stille vrachtwagen met Bud merkuitstraling gaat rijden vanuit de Dommelsche Bierbrouwerij, waar de infrastructuur voor elektrisch biertransport is opgebouwd. De vrachtwagen (Emoss) zal met name de horeca in Brabant gaan voorzien van vers […]
...
lees meer
Duurzaam ondernemen is bij Nespresso altijd al prioriteit geweest. Nu wordt de volgende stap gezet met de introductie van de nieuwe Vertuo Next-machine. Zo is deze gemaakt van 54% gerecycled plastic. De verpakking bestaat uit maar liefst 99,5% gerecycled materiaal en deze is – net zoals het aluminium in de Nespresso-capsules – 100% te recyclen. […]
...
lees meer
Buitenwinkel Bever lanceert vandaag op Earth Day zijn eerste eigen duurzame kledingcollectie. De Buitenmens-collectie, geproduceerd door partner Blue LOOP Originals, bestaat uit 100 procent duurzaam materiaal en is gemaakt van kleding die is ingezameld in de 42 Bever-winkels. Bij de productie van de kleding worden zo min mogelijk schadelijke stoffen gebruikt en dat is nog niet alles: voor iedere […]
...
lees meer