Moederbedrijf van SPA wordt onderneming met positieve impact

Spadel, het moederbedrijf van mineraalwater SPA, wordt als eerste drankenproducent in de Benelux een bedrijf met positieve impact door dit toe te voegen aan het doel van de vennootschap. De ambitie sluit aan bij de nieuwe MVO-strategie voor 2025 waarin natuur, consument, lokaliteit en de maatschappij centraal staan. Het wijzigen van de doelen van het bedrijf […] ... lees meer

Schijvens gaat Aware™ gebruiken voor tracering gerecyclede garen in toeleveringsketen

Schijvens maakt gebruik van The Movement’s Aware™ traceerbaarheidstechnologie. Met behulp van deze technologie kan worden geverifieerd dat het gerecyclede garen dat de toeleveringsketen binnenkomt, hetzelfde garen is dat als kleding uitkomt. Daarnaast kan er nooit meer geclaimd worden dan daadwerkelijk is geproduceerd. De productintegriteit wordt in de gehele keten gewaarborgd. Deze informatie en zekerheid stelt […] ... lees meer

Recordaantal Fairtrade producten in Nederland

Het aantal Fairtrade gecertificeerde producten op de Nederlandse markt ligt voor het eerst boven de 10.000 stuks. In april van dit jaar certificeerde Fairtrade Nederland het 10.000ste product, namelijk koffiecapsules van het merk Biocafé. In vijf jaar tijd is het aanbod van Fairtrade producten verdubbeld. Met het huidige aantal Fairtrade producten kun je een gemiddelde […] ... lees meer

Corona tast inzet bedrijven voor SDG’s niet aan, maar er is meer nodig

Heeft de coronacrisis geleid tot meer of minder aandacht bij bedrijven voor de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties? Uit een online enquête die begin dit jaar is uitgezet binnen de netwerken van VNO-NCW, MKB-Nederland, DSGC, Groene Groeiers, Global Compact Netwerk Nederland, MVO Nederland, NVB en Social Enterprise NL, blijkt dat bedrijven die zich bezig houden […] ... lees meer

Ahold Delhaize en andere bedrijven zetten Braziliaanse regering onder druk wegens ontbossings

Ahold Delhaize, Aldi, Lidl en 36 andere concerns dreigen de activiteiten in Brazilië te staken als de Braziliaanse regering een omstreden wetsvoorstel over ontbossing goedkeurt. De concerns zijn hierin verenigd in ‘The Retail Soy Group’ De vertaalde tekst van de brief: Een open brief over de bescherming van de Amazone Aan de plaatsvervangers en senatoren […] ... lees meer

60 procent bedrijven in duurzame energiesector vrezen voor uitvoerbaarheid klimaatplannen bij lange kabinetsformatie

Maar liefst 88 procent van de ondernemers in de energietransitie vindt dat het nieuwe kabinet stevig aanvullend beleid moet ontwikkelen om de klimaatdoelen in 2030 te kunnen halen. Duidelijkheid op de lange termijn wordt door veel bedrijven genoemd als voorwaarde om te kunnen investeren en groeien. Zo toont bijna de helft zich voorstander van een […] ... lees meer

Nijhof-Wassink gaat verder met verduurzamen

Als logistiek bulk- en zakgoedspecialist is Nijhof-Wassink dagelijks met ruim 550  vrachtwagencombinaties nationaal en internationaal onderweg voor haar klanten in de chemische- en mengvoederindustrie. Dit brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee op het gebied van duurzaamheid.  Met een proactieve aanpak wil Nijhof-Wassink een positieve bijdrage leveren aan de Green deal doelstelling van de Europese […] ... lees meer

Nestlé introduceert nieuw plantaardig merk op basis van erwteneiwit: Wunda

Nestlé introduceert een nieuw merk met plantaardige producten. WUNDA® biedt een assortiment van plantaardige drank en voedingssupplementen. Het sleutelingrediënt is erwteneiwit. Hiermee draagt Nestlé bij aan de derde generatie plantaardige drank, na soja- en vervolgens haver- en amandeldrank. De producten van WUNDA® zijn vanaf 10 mei te koop bij Jumbo en in de maanden erna […] ... lees meer

ClimateCare and Natural Capital Partners Merge to form world-leading Voluntary Carbon Market Group

Two of the most well respected and experienced organisations operating in the Voluntary Carbon Market, ClimateCare and Natural Capital Partners, have today come together to form a world-leading solutions provider for companies and organisations looking to meet ambitious climate goals. The combined group has been responsible for the reduction of more than 100 million tonnes of CO2e. […] ... lees meer

Ariel lanceert “Elke Graad Telt” campagne om aan te moedigen tot duurzamere wasgewoonten

Ariel lanceert de campagne “Elke Graad Telt”, waarin het bedrijf samen met National Geographic haar consumenten voorlicht over de gevolgen van de wastemperatuur voor de planeet en hen aanmoedigt om kouder te wassen. Door aan te tonen dat een eenvoudige actie, zoals het verlagen van de wastemperatuur van 40°C naar 30°C, de CO2-uitstoot met 35% […] ... lees meer

Bouwbedrijven Nebest, Antea Group, Strukton Civiel en GBN starten innovatieve samenwerking om maatschappelijk vraagstuk op te lossen

Op initiatief van Nebest, heeft de combinatie Closing the Loop meegedaan aan de Smart Business Innovation Research van Rijkswaterstaat. Door deze innovatiecompetitie daagt de overheid ondernemers uit om met innovatieve producten en diensten te komen om maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Dat deze samenwerking succesvol verloopt, blijkt uit het feit dat het team het winnende […] ... lees meer