Hoeveel geld is duurzaamheid waard? Vitens start interne CO2-beprijzing

Vitens start met het intern beprijzen van koolstofdioxide. Het reduceren van de uitstoot van broeikasgas krijgt hiermee intern een financiële waarde. Om precies te zijn: €100 per ton CO2-equivalent. Dit maakt het mogelijk om duurzame investeringen te doen. Een praktijkvoorbeeld hiervan is de renovatie van productielocatie Noordbergum, Vitens’ op één na grootste veroorzaker van methaangasuitstoot. […] ... lees meer

AkzoNobel sets pioneering carbon reduction target to help tackle climate change

AkzoNobel has become the first paints and coatings company to follow up on its commitment to setting science-based sustainability targets by announcing carbon reduction targets for the full value chain. The company has aligned its own sustainability ambitions with the Paris agreement, which aims to limit global warming and ensure that global temperature rise does not […] ... lees meer

Zalando en Homerr bundelen krachten om retourproces makkelijker en duurzamer te maken voor Nederlandse consumenten

Zalando, Europa’s toonaangevende platform voor mode en lifestyle, heeft een overeenkomst gesloten met het duurzame Nederlandse logistieke netwerk Homerr, waardoor retourzendingen nog eenvoudiger worden voor Nederlandse klanten. Homerr is het grootste onafhankelijke sociale logistieke netwerk van het land, en stelt onder andere particulieren in staat als ophaal- en afleverpunt te fungeren en pakketten voor de […] ... lees meer

The Renewal Workshop haalt 6 miljoen dollar op

DOEN Participaties één van de investeerders die deelneemt aan een succesvolle investeringsronde van The Renewal Workshop. In totaal haalt het bedrijf 6 miljoen dollar op bij DOEN Participaties, Rubio Ventures, Shift Invest, Quadia, Closed Loop Partners, Gratitude Railroad, Portland Seed Fund, Fashion for Good, Mosaico Management, Mistletoe en Volta Circle. Een bedrag waarmee de onderneming de strijd op de markt […] ... lees meer

Nederlands interieurmerk Robuust Amsterdam groeit internationaal

Nederland is een succesvol interieurmerk rijker: Robuust Amsterdam. Opgericht in 2018 door industrieel ontwerpers en vrienden Job Althof en Niek Sanders, gooit het label momenteel internationaal hoge ogen. De duurzame insteek en Amsterdamse nuchterheid, gecombineerd met de nadruk op zowel ambacht als digitale innovatie én een lokaal maakproces, slaat aan van Italië tot Denemarken, Duitsland […] ... lees meer

Onderzoekers RUG: ‘Duurzaam gedrag maakt gelukkig’

Duurzaam leven is soms best wat gedoe. Voor het milieu en klimaat is het nodig, maar voor het individu brengt al dat afval scheiden, recyclen en energie besparen extra moeite en kosten met zich mee. Nieuw onderzoek door wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen laat echter zien dat mensen die duurzaam bezig zijn hier zelf ook […] ... lees meer

STULZ helpt datacenters om de hitte te verslaan met zijn CyberCool Free Cooling Booster

STULZ de specialist in bedrijfskritische airconditioning (waaronder STULZ Groep B.V.) heeft de wereldwijde beschikbaarheid van zijn CyberCool Free Cooling Booster aangekondigd. Dit is een innovatieve module voor Vrije Koeling waarmee datacenters, maar ook industriële toepassingen, van een milieuvriendelijke koeling kunnen profiteren. Deze nieuwste aanwinst in het vooruitstrevende CyberCool-assortiment maakt het nu mogelijk dat watergekoelde machines […] ... lees meer

Louwman Group introduceert zero emission Caetano bussen co-branded met Toyota op de Nederlandse markt

Louwman Group is de eerste nationale distributie- en servicepartner in Europa van de gerenommeerde Portugese busfabrikant CaetanoBus. Het eerste tastbare gevolg van deze samenwerking is het op de Nederlandse markt brengen van de batterij-elektrische stadsbus e.City Gold en waterstof-elektrische stadsbus H2.City Gold. Hiermee profileert Louwman Group zich nog nadrukkelijker als innovatiepartner voor nieuwe mobiliteitsdiensten en […] ... lees meer

KIDV lanceert The Sustainable Packaging Compass

Vandaag lanceert het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) The Sustainable Packaging Compass. Met het Compass kunnen bedrijven de duurzaamheid van een verpakking bepalen aan de hand van drie pijlers: recyclebaarheid, circulariteit en milieu-impact. Bovendien is het mogelijk om de huidige product-verpakkingscombinatie te vergelijken met andere alternatieven. Het Compass helpt bedrijven om hun koers te bepalen richting […] ... lees meer

Heineken brengt bier naar binnenstad Amsterdam met elektrische tankbiertruck

Sinds begin deze maand bevoorraadt bierbrouwer Heineken cafés in de Amsterdamse binnenstad met de allereerste elektrisch aangedreven mini tankbiertruck ter wereld. Als het aan de brouwer ligt zijn dieseldampen in het historische hart verleden tijd. “Heineken heeft een sterke groene ambitie en hierbij kijken we naar de hele keten. Dat gaat uiteraard ook over schoon […] ... lees meer