Na drie jaar voorbereidingen, grondig marktonderzoek en uitgebreid testen lanceerde start-up Natulatte in het begin van 2021, de eerste plantaardige melkvervanger voor werkend Nederland. Of je nu op kantoor bent of onderweg: als je trek hebt in een latte of cappuccino kan je meestal geen koffie met plantaardige melk uit de automaat halen. Daar heeft […]
...
lees meer
Innovatief voedingsbedrijf Meatable is een gezamenlijke ontwikkelingsovereenkomst aangegaan met DSM om samen groeimedia voor kweekvlees te ontwikkelen. ‘Groeimedia’ is een voedingsrijke vloeistof die de essentiële voedingsstoffen bevat, zoals koolhydraten, eiwitten, zouten, vitamines en groeifactoren die cellen nodig hebben om te groeien. Groeimedia maken momenteel naar schatting 50-90% uit van de productiekosten van kweekvlees. Als cruciale […]
...
lees meer
Action gaat een partnerschap met Fairtrade aan om al haar eigen merk chocolade te verduurzamen. Voor het eind van 2023 draagt alle eigen merk chocolade het Fairtrade keurmerk. Meer inkomen voor cacaoboeren Bij Fairtrade staat het belang van de cacaoboeren voorop. Fairtrade onderscheidt zich met een minimumprijs en premie, waardoor cacaoboeren hun werk- en leefomstandigheden […]
...
lees meer
Burn calories, not fuel. Met dat motto gaat vandaag, maandag 13 september, het Low Car Diet van start. Bedrijven die deelnemen proberen in 30 dagen een grondige gedragsverandering te realiseren. Zij dagen deelnemers uit om gezamenlijk zo min mogelijk reisbewegingen te maken waarbij fossiele brandstof wordt verbruikt. Naast CO2-vermindering is de fitheid van thuiswerkende medewerkers […]
...
lees meer
Geweld tegen vrouwen is een veelbesproken onderwerp maar gender gerelateerd geweld in de productieketens van onze producten is een blinde vlek . Uit recent onderzoek van ActionAid Frankrijk blijkt dat multinationals zoals L’Oréal, McDonalds en Bonduelle ernstig tekortschieten in hun aanpak van geweld tegen vrouwen. Ook in de ketens van in Nederland gevestigde bedrijven vinden zulke misstanden plaats. Daarom pleit ActionAid […]
...
lees meer
Groentefabrikant HAK lanceert vandaag haar nieuwe “groene” campagne die consumenten bewuster moet maken van duurzaam en lokaal geteelde groenten en hen moet helpen daarbij duurzamere keuzes te maken. In de nieuwe TV commercial schittert actrice Elise Schaap met wie HAK een meerjarige samenwerking is aangegaan. Zij volgt hiermee twee iconen op die lange tijd aan het merk verbonden waren, de […]
...
lees meer
Arcadis, the leading global design & consultancy organization for natural and built assets, published today a new research report called “Supercharging Net Zero”, which uses economic modeling to examine how the international energy sector can lead the way to achieving net zero greenhouse emissions. The report confirms that, if the global energy sector fails to rapidly decarbonize and increase […]
...
lees meer
Aan de Contactweg in Amsterdam is afgelopen week bij een spoorwegonderdoorgang een tussenwand geplaatst die bestaat uit 75 procent gerecycled beton. De secundaire grondstoffen zijn afkomstig van project Buiksloterham, elders in Amsterdam. Het gaat om een pilot van Gemeente Amsterdam, ProRail en Heijmans. De samenwerking is een belangrijke stap naar een duurzame betonketen. Beton staat […]
...
lees meer
The Circulars Accelerator is an action-oriented, six-month accelerator program for early-to-growth-stage companies developing innovations towards a more circular economy Our linear economic system is unsustainable, we consume 75% more resources each year than the earth can naturally regenerate. By 2050 we will require 3 earths each year to sustain consumption, we need to act now. Programs […]
...
lees meer
DLL, a Dutch based global asset finance company for equipment and technology, launches a new Sustainability Report ‘Pathways to Sustainable Business Models’ aiming to inform and inspire businesses striving to mitigate the impacts of climate change. The report shares regulatory trends, market insights and highlights actions that companies can take to reduce Green House Gas […]
...
lees meer
Circle Economy heeft dit jaar de Dream Team wedstrijd van rb2 gewonnen. De komende maanden gaat een team van rb2 consultants, architecten en developers aan de slag met een nieuwe self-assessment tool voor deze impact organisatie uit Amsterdam. Circle Economy heeft als missie om wereldwijd circulariteit te verdubbelen voor 2032. De circulaire economie wordt gezien […]
...
lees meer
Door mismanagement eindigde vleesvermindering in de overheidscampagne Iedereen doet wat in een fiasco. Dat concludeert Wakker Dier aan de hand van documenten die zij in handen kreeg via de Wet openbaarheid van bestuur. “De halfslachtige campagne mist nu elke vorm van politieke daadkracht,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. In 2019 lanceerde de overheid de […]
...
lees meer