De belangrijkste strategische prioriteit van grote Nederlandse ondernemingen ligt bij het verbeteren van hun digitale aanbod, onder meer door betere data-analyse en het terugbrengen van kwetsbaarheid voor digitale risico’s. Dit blijkt uit een onderzoek van ING onder 77 topmanagers van grote Nederlandse (beursgenoteerde) bedrijven over wat hun prioriteiten zijn nu de COVID-19-crisis op zijn retour […]
...
lees meer
McDonald’s introduceert met de McPlant haar eerste plantaardige rundvleesalternatief in Nederland. De McPlant, gemaakt met Beyond Meat, is gericht op flexitariërs die interesse hebben in plantaardige producten. De tijdelijke introductie van de McPlant sluit aan op de burgerstrategie van McDonald’s om haar gasten steeds meer alternatieven te bieden voor rundvlees, kip of vis. Sinds McDonald’s […]
...
lees meer
The MDPI Sustainability Foundation is pleased to announce the recipients of the 2021 World Sustainability Award: Prof. Dr. John Elkington and Prof. Dr. Jianguo Liu. The recipients were selected from the nominations received over the course of the year, and were voted by the Selection Committee made up of the two permanent members: Dr. Shu-Kun Lin, […]
...
lees meer
In het bijgewerkte Groundswell-rapport van de Wereldbank dat vandaag is vrijgegeven, blijkt dat klimaatverandering een steeds krachtiger aanjager wordt van migratie. In het slechtste scenario zouden 216 miljoen mensen in zes wereldregio’s tegen 2050 gedwongen zijn in hun land te verhuizen. Hotspots van interne klimaatmigratie zouden al in 2030 kunnen ontstaan en zich voortzetten te […]
...
lees meer
Het Rotterdamse bedrijf Value Maritime heeft een CO₂-afvang- en opslagoplossing aan boord ontwikkeld voor de maritieme industrie. Een afvangmodule vangt CO₂ op uit de uitlaat van het schip en gebruikt de CO₂ om een CO₂-batterij op te laden; een CO₂-opslagvoorziening waarop CO₂ kan worden geladen en gelost. De Capture-module wordt geïntegreerd in het Filtree-systeem van […]
...
lees meer
De Europese Commissie heeft een subsidie van 25 miljoen euro toegekend aan een samenwerkingsverband met 29 partijen genaamd TULIPS, dat geleid wordt door Royal Schiphol Group. Deze subsidie is onderdeel van de Europese Green Deal om innovaties te ontwikkelen die de transitie naar duurzaam vervoer en verduurzaming op luchthavens versnellen. Voor deze uitdaging is samenwerking […]
...
lees meer
Om de toenemende nieuwsgierigheid naar plantaardige voeding en om de plantaardige beweging te ondersteunen lanceert, LIVEKINDLY Collective, de snelst groeiende plantaardige multinational, vandaag Collective Kitchen. Het nieuwe internationaal kookplatform met ruim 50 door topchefs ontwikkelde gerechten, gericht op de thuiskok. Het platform is bedacht en ontwikkeld door het digitale lifestyle platform gericht op duurzaam en bewust leven, LIVEKINDLY, […]
...
lees meer
De Environmental Footprint Insights-app van accountants- en adviesbureau PwC is uit 950 inzendingen genomineerd voor de Dutch Creativity Awards 2021. Renate de Lange, lid van de raad van bestuur van PwC, legt uit: “De app geeft onze collega’s realtime inzicht in hun eigen CO2-uitstoot als gevolg van hun eigen werkgerelateerde mobiliteitskeuzes. Collega’s kunnen zien hoeveel […]
...
lees meer
Na drie jaar voorbereidingen, grondig marktonderzoek en uitgebreid testen lanceerde start-up Natulatte in het begin van 2021, de eerste plantaardige melkvervanger voor werkend Nederland. Of je nu op kantoor bent of onderweg: als je trek hebt in een latte of cappuccino kan je meestal geen koffie met plantaardige melk uit de automaat halen. Daar heeft […]
...
lees meer
Innovatief voedingsbedrijf Meatable is een gezamenlijke ontwikkelingsovereenkomst aangegaan met DSM om samen groeimedia voor kweekvlees te ontwikkelen. ‘Groeimedia’ is een voedingsrijke vloeistof die de essentiële voedingsstoffen bevat, zoals koolhydraten, eiwitten, zouten, vitamines en groeifactoren die cellen nodig hebben om te groeien. Groeimedia maken momenteel naar schatting 50-90% uit van de productiekosten van kweekvlees. Als cruciale […]
...
lees meer
Action gaat een partnerschap met Fairtrade aan om al haar eigen merk chocolade te verduurzamen. Voor het eind van 2023 draagt alle eigen merk chocolade het Fairtrade keurmerk. Meer inkomen voor cacaoboeren Bij Fairtrade staat het belang van de cacaoboeren voorop. Fairtrade onderscheidt zich met een minimumprijs en premie, waardoor cacaoboeren hun werk- en leefomstandigheden […]
...
lees meer
Burn calories, not fuel. Met dat motto gaat vandaag, maandag 13 september, het Low Car Diet van start. Bedrijven die deelnemen proberen in 30 dagen een grondige gedragsverandering te realiseren. Zij dagen deelnemers uit om gezamenlijk zo min mogelijk reisbewegingen te maken waarbij fossiele brandstof wordt verbruikt. Naast CO2-vermindering is de fitheid van thuiswerkende medewerkers […]
...
lees meer