Duurzaam brillenmerk Karün lanceert in Nederland bij Pearle en Eye Wish

Karün, het duurzame brillenmerk uit Patagonië, presenteert zijn innovatieve concept in Europa in samenwerking met exclusieve partner GrandVision: de grootste optiekretailer ter wereld met meer dan 7.200 winkels in meer dan 40 landen. In Nederland voert GrandVision de optiekmarkt aan met de merken Pearle Opticiens en Eye Wish Opticiens. De alliantie tussen B Corp Karün […] ... lees meer

Accenture Invests in Arabesque S-Ray to Expand Analytics Capabilities for Clients Seeking Growth from Sustainability

Accenture is bolstering its sustainability services and analytics capabilities with a strategic investment from Accenture Ventures in Arabesque S-Ray GmbH, a leading global provider of environmental, social, and governance (ESG) data and insights. Research from Accenture Strategy and United Nations Global Compact (UNGC) found that over three-quarters (76%) of global CEOs say citizen trust will be […] ... lees meer

KMS introduceert Solid Shampoo Bars in kader van verduurzaming

KMS – het professionele salonmerk dat al meer dan veertig jaar synoniem is voor creatieve passie voor stijl – introduceert zijn baanbrekende Solid Shampoo Collection. Deze bestaat uit drie shampoobars: hoog geconcentreerd, geformuleerd met natuurlijke ingrediënten en met dezelfde professionele en superieure prestaties als de vloeibare shampoos van KMS. De vaste formule is ontworpen om water te […] ... lees meer

Grootste laadplein Nederland in kortste periode gerealiseerd

In een realisatietijd van slechts 4 maanden heeft Total Nederland het grootste gemeentelijke laadplein opgeleverd in Zeist. Op 8 maart j.l. heeft staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Stientje van Veldhoven het laadplein Zinzendorflaan te Zeist, met maar liefst 40 laadpunten, officieel geopend. Proeftuin Slimme Laadpleinen Het project aan de Zinzendorflaan 2a is onderdeel van Proeftuin Slimme […] ... lees meer

Tony’s wint ‘Goede Paasei’ voor duurzaamheid

Tony’s Chocolonely heeft voor de tweede keer op rij ’t Goede Paasei gewonnen. Dit is een award die door Mighty Earth, Be Slavery Free, Green America, INKOTA en National Wildlife Federation wordt uitgereikt aan chocoladebedrijven die het hoogst scoren op de Easter Choco Scorecard. Tony’s heeft de award ontvangen voor haar inspanningen om de chocolade-industrie […] ... lees meer

Toonaangevende luchtvaartbedrijven lanceren eerste vluchtonderzoek naar 100% duurzame brandstofemissies van passagiersvliegtuigen

Een samenwerkingsverband van luchtvaartspecialisten lanceerde ’s werelds eerste emissiestudie tijdens vluchten waarbij 100% duurzame vliegtuigbrandstof (sustainable aviation fuel, SAF) voor een widebody-passagiersvliegtuig wordt gebruikt. Airbus, het Duitse onderzoekscentrum DLR, Rolls-Royce en SAF-producent Neste slaan de handen in elkaar in het kader van het baanbrekende ‘Emission and Climate Impact of Alternative Fuels’ (ECLIF3) -project, waarbij wordt gekeken […] ... lees meer

Groupe Renault, Veolia & Solvay join forces to recycle end-of-life EV battery metals in a closed loop

Today, Groupe Renault, top automotive player, with Veolia, global leader in optimized resource management, and Solvay, leading science-based company, are pleased to announce their partnership to enable the circular economy of EV battery metals in Europe through closed-loop recycling. The existing Veolia and Solvay consortium, created in September 2020, is thus reinforced with Groupe Renault’s pioneering position and experience […] ... lees meer

CONO kaas nu vegetarisch

Vanaf maart 2021 maakt CONO bijna al haar kazen voor de versspeciaalwinkels en markters met vegetarisch stremsel. De jonge kazen stromen in na Pasen. Naar verwachting is eind 2022 ook alle leeftijdskaas vegetarisch. CONO Kaasmakers innoveert met het oog op de toekomst. De markt voor vegetarisch voedsel groeit Het aantal mensen dat vegetarisch eet is […] ... lees meer

‘Digitalisering ondersteunt de overgang naar circulaire consumptiegoederen’

Digitalisering draagt bij aan een groter aanbod van circulaire producten en diensten, het stimuleert de vraag ernaar en het stemt vraag en aanbod op elkaar af. Dat is de conclusie van het verkennende rapport ‘Data benutten voor circulaire consumptiegoederen’. Caroline Santamaria, expert circulaire economie bij Duurzaamheid.nl, brengt in deze publicatie zowel kansen als uitdagingen in […] ... lees meer

Provincie steunt circulaire toekomst Limburg

De Provincie Limburg kent kenniscentrum Brightsite, gevestigd op de Brightlands Chemelot Campus in Sittard-Geleen, een subsidie toe van 9 miljoen euro voor de komende vijf jaar. Met deze steun stimuleert Brightsite de ontwikkeling en commerciële toepassingen van technologieën en de daarbij behorende opleidingen, die de chemische industrie in staat stellen de klimaatdoelstellingen te halen en […] ... lees meer

Belgisch abdijbier Leffe Blond maakt werk van 100% circulaire verpakkingen

Leffe Blond is het eerste speciaalbier dat breed in krat verkrijgbaar is. Het Belgische abdijbier lanceert daarbij deze week een eigen hervulbare statiegeldfles. Leffe is jarenlang marktleider in het speciaalbiersegment en verwacht dat de vraag naar speciaalbier in een duurzame verpakking blijft stijgen. Inmiddels is zo’n 15% van al het gedronken bier in Nederland speciaalbier. […] ... lees meer

Iron Mountain helpt NN mee naar een papierloos kantoor

Dataspecialist Iron Mountain en verzekeraar Nationale Nederlanden (NN) zijn een samenwerking aangegaan voor een innovatief circulair project, waarbij papieren archieven op een veilige wijze worden gedigitaliseerd en verwerkt tot duurzame kantoormeubelstukken. Iron Mountain ondersteunt NN bij het digitaliseren van papieren polissen. Uit het restmateriaal dat ontstaat na vernietiging van de dossiers vervaardigen circulariteitspartners Triboo en […] ... lees meer