De Financial Times labelde Swapfiets recent nog als één van de 10 snelst groeiende Europese bedrijven van 2021. Het eerste ‘bicycle as a service’-bedrijf ter wereld koppelt nu ook duurzame ambities aan die groei. Swapfiets streeft ernaar dat tegen 2025 alle fietsen met de iconische blauwe voorband volledig circulair zijn. Swapfiets is van mening dat […]
...
lees meer
Vervoersplatform Brenger heeft het afgelopen jaar meer dan 5 miljoen onnodige kilometers voorkomen. Dat maakt Derk van der Have, mede-oprichter en directeur van Brenger, vandaag bekend. “5 miljoen kilometer, dat is elke maand gemiddeld tien rondjes om de aarde, en goed voor een CO2-besparing van bijna 1500 ton”, rekent Van der Have voor. Het innovatieve […]
...
lees meer
Brussels Airport ondertekende gisteren het Circular Economy Commitment, ontstaan binnen de Leerstoel Duurzame Transitie, een initiatief van Antwerp Management School en Universiteit Antwerpen. 5 toonaangevende bedrijven binnen de luchthavengemeenschap, skeyes, Brussels Airlines, TUI, DHL Aviaton en Aviapartner, hebben de Commitment ook getekend, en engageren zich om de principes van de circulaire economie binnen hun bedrijf […]
...
lees meer
Consumenten in de check-out van de webwinkel stimuleren om de meest duurzame bezorgoptie te kiezen, is effectief. De beste manier om dit te doen, is het aanbieden van informatie over de CO2-uitstoot van de bezorgopties en/of het vooraf aanvinken van de duurzaamste keuze als standaard. Dit blijkt uit onderzoek naar de effecten van duurzaamheidsinterventies op […]
...
lees meer
The world faces three critical challenges: the climate emergency, nature loss and mounting inequality. The COVID-19 pandemic has illustrated that these challenges are interconnected, and that our systems are ill-prepared for shocks. As global risks continue to build, business leaders are rallying behind a bold and urgent transformation agenda developed by the World Business Council […]
...
lees meer
Tony’s Chocolonely is dit jaar voor de vierde keer uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dat blijkt uit het Nederlandse onderzoek achter Sustainable Brand Index, dat vandaag gepubliceerd is. Hierin wijzen consumenten de meest duurzame merken in Nederland aan. Het werd een close call dit jaar. Het scheelde maar heel weinig of De […]
...
lees meer
Uit de eerste jaarrapportage van het Initiatief TruStone blijkt dat bedrijven belangrijke stappen zetten richting verantwoorde natuursteenketens. Deelnemende bedrijven hebben een groeiend inzicht in de herkomst van hun materialen en een deel van de bedrijven draagt al bij aan verbeteringen van arbeids- en mensenrechten en milieuomstandigheden in de keten. Tevens blijkt dat aanbestedende diensten zoals […]
...
lees meer
A Deloitte Global survey found that over 80% of executives are concerned about climate change, but the pandemic and economic downturn have stalled ambitious actions. Business leaders see that climate change is no longer a distant threat. Nearly 30% of executives say their organizations already feel the operational impacts of climate-related disasters and more than […]
...
lees meer
Om de doelstellingen uit het klimaatakkoord van Parijs te kunnen halen, moet ook de wereld veranderen in een circulaire economie. Een circulaire economie zorgt voor ongeveer 20 procent minder broeikasgassen in de lucht en kan daarmee structureel bijdragen aan de afspraken uit het Parijsakkoord. Het World Circular Economy Forum+Climate is de online conferentie om aandacht […]
...
lees meer
PLUS is voor de zevende keer de ‘meest verantwoorde supermarkt’ geworden volgens onderzoek van GfK. SPAR eindigde als tweede en Jan Linders en Poiesz werden gezamenlijk derde. Algemeen directeur Duncan Hoy en commercieel directeur Eric Leebeek ontvingen de prijs gisteren uit handen van Joop Holla, Research Director van GfK. Uit de uiteindelijke top-10 blijkt dat […]
...
lees meer
Circulair denim merk MUD Jeans lanceert een capsule collectie van bestaande stijlen in een nieuwe kleur, Undyed Denim, gemaakt door een mix van gerecycled denim en biologisch katoen. Door het verf- en wasproces over te slaan tijdens de productie, ziet MUD Jeans een aanzienlijke verbetering in waterverbruik en CO2-vermindering. Geen indigo Om de Undyed Denim […]
...
lees meer
De markt voor alternatieven voor vlees, eieren, zuivel en zeevruchten groeit naar verwachting tegen 2035 naar een waarde van tenminste 245 miljard euro (290 miljard USD). Deze ongekende groei van alternatieven op basis van planten, micro-organismen en dierlijke cellen ontstaat met name door de veranderende vraag van consumenten. Dit blijkt uit een nieuw rapport van Boston […]
...
lees meer