De Eredivisie CV en Het European Football for Development Network (EFDN) gaan met ingang van dit seizoen voor minimaal twee seizoenen samenwerken. Er is een duidelijke missie: de maatschappelijke impact van de eredivisieclubs samen verder vergroten door middel van kennisdeling, onderzoek, fondsenwerving en nieuwe projecten. Voor nationale competities én clubs Samen met EFDN wil de […]
...
lees meer
Een op de vijf producten die je vandaag bij Lidl België koopt, draagt een duurzaam keurmerk. Toch stopt de supermarktketen met de verkoop van zijn duurzaam assortiment. In de winkels ligt voortaan enkel nog ‘ZAAM’. Lidl wil met deze campagne consumenten afhelpen van de idee dat duurzaam gelijk staat aan duur. “Het is immers pas […]
...
lees meer
Dankzij zijn rijke historie op het gebied van elektrisch aangedreven voertuigen, heeft Nissan een nieuwe mijlpaal bereikt: een kwart miljoen verkochte volledig elektrische voertuigen in Europa. Een mooie afsluiting van een succesvol decennium in elektrische mobiliteit – en een nieuwe stap. De EV-revolutie blijft voortduren. De mijlpaal is te danken aan de iconische LEAF, waarvan […]
...
lees meer
Fotofabriek, producent van fotoproducten, introduceert een duurzame fotoboekenlijn onder de naam Grønn. “Met oog op de toekomst is het voor elk bedrijf belangrijk om te verduurzamen. De vraag naar duurzame producten zoals boeken, verpakkingen en ander drukwerk wordt steeds groter,” aldus algemeen directeur Fotofabriek, Stephan de Vries. Fotofabriek is de Grønn-productlijn gestart met twee fotoboeken: […]
...
lees meer
Curver heeft al tientallen jaren een autoriteitspositie op het gebied van opbergoplossingen voor in en om het huis, zo ook voor het bewaren van voedsel. Het merk gaat met de fraaie Smart Eco collectie een stap verder: De range met vershouddozen biedt alle handvatten om het bewaren van voedsel zo makkelijk mogelijk te maken en […]
...
lees meer
De levenslange kosten voor de samenleving, het milieu en de economie van alleen al in 2019 geproduceerd plastic zijn volgens een nieuw rapport van Dalberg in opdracht van het WWF berekend op 3,7 biljoen dollar,¹ meer dan het BBP van India. Als er geen actie wordt ondernomen, zullen deze kosten voor de in 2040 geproduceerde […]
...
lees meer
Je zal het niet zien of merken, maar er zal voortaan géén nieuw plastic meer gebruikt worden in de plastic flessen van Coca-Cola in Nederland. Eind vorig jaar waren alle kleine plastic flesjes al over op 100% gerecycled plastic. Zoals destijds aangekondigd, stromen vanaf volgende week ook de grote flessen gemaakt van gerecycled plastic in […]
...
lees meer
Dinsdag 31 augustus vond in Scheveningen de S&P Food Tour plaats. Onder het genot van een drankje en een hapje liepen de deelnemers langs de verschillende collega’s van Schuttelaar & Partners die verspreid stonden door de haven van Scheveningen. Naast bijpraten met relaties uit de voedselindustrie, konden de deelnemers hier meer leren over de voedseltransitie. […]
...
lees meer
Vandaag start Zero Emission Services (ZES) met de vaart van de Alphenaar, het eerste Nederlandse binnenvaartschip dat voor de aandrijving gebruik maakt van verwisselbare energiecontainers. De Alphenaar vaart tussen Alphen aan den Rijn en Moerdijk voor bierbrouwer HEINEKEN, de eerste eindklant van ZES. Hiermee is de ingebruikname van het innovatieve energiesysteem van ZES voor de […]
...
lees meer
De jaarlijkse Female Board Index 2021 laat zien dat de percentages vrouwelijke bestuurders en commissarissen bij de 89 Nederlandse beursondernemingen dit jaar gestegen zijn ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit het onderzoek van Prof.dr. Mijntje Lückerath-Rovers, hoogleraar Corporate Governance aan TIAS School for Business and Society. Het percentage vrouwelijke commissarissen ging van 29,5% naar 33,2%. […]
...
lees meer
Dinsdag 7 september is Duurzame Dinsdag, de Prinsjesdag van de duurzaamheid. Vele vernieuwende initiatieven uit de samenleving worden dan onder de aandacht gebracht van politiek Den Haag. Staatssecretaris Steven van Weyenberg ontvangt namens het kabinet de Duurzame Dinsdag koffer met 414 initiatieven van ondernemers en betrokken burgers. Gezamenlijk geven deze initiatieven een inspirerend beeld van […]
...
lees meer
Daags voor de landelijke Verspillingsvrije Week start Lidl de samenwerking met Wageningen University en Kipster om te onderzoeken hoe Lidl in de toekomst volledig verspillingsvrij kan worden. Na de landelijke uitrol van “Verspil Mij Niet” vorig jaar, heeft de supermarkt maar liefst 8,5 miljoen Verspil-Me-Nietjes (artikelen die op de laatste dag van hun houdbaarheid worden […]
...
lees meer