Grolsch blijft onverminderd werken aan duurzame ambitie

Bierbrouwer Grolsch is weer een stapje dichterbij haar doel om in 2025 CO2 neutraal te zijn. Ondanks de pandemie – die ook voor Grolsch duidelijk voelbaar is – heeft de brouwer uit Enschede in 2020 wederom mooie resultaten behaald op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Zo werd een contract voor warmtelevering door Twence […] ... lees meer

New data reveals younger generations lead momentum for sustainable packaging, despite pandemic disruption

Despite a year of unprecedented disruption, new data reveals that consumer demand for sustainable packaging continues to grow, led by a younger generation who are overwhelmingly willing to pay more for packaging that they consider to be eco-friendly. Today, Dutch based Trivium Packaging, a $2.7B global metal packaging company, releases its 2021 Global Buying Green […] ... lees meer

BCD Travel treedt als eerste wereldwijde zakenreisorganisatie toe tot het Science Based Targets Initiative

BCD Travel zet zich al jaren in voor duurzaamheid en heeft zich daarom aangesloten bij het Science Based Targets Initiative (SBTi), een initiatief van de Verenigde Naties om bedrijven meer te betrekken bij klimaatacties zoals vastgelegd in de Klimaatovereenkomst van Parijs. BCD  is de eerste wereldwijde zakenreisorganisatie die zich heeft aangesloten bij het SBTi en ondersteunt […] ... lees meer

Lightyear en Bridgestone bundelen krachten voor ’s werelds eerste elektrische lange-afstands auto op zonne-energie

Bridgestone gaat een exclusieve samenwerking aan met de innovatieve scale-up Lightyear. Bridgestone, dat kan bouwen op 90 jaar aan ervaring als wereldwijde marktleider op het gebied van geavanceerde oplossingen en duurzame mobiliteit, heeft speciaal banden ontworpen voor Lightyear One, ’s werelds eerste elektrische zonneauto voor lange afstanden, die eind dit jaar op de markt komt. […] ... lees meer

Cosun Beet Company en Avantium bundelen krachten om plantaardige glycolen te produceren

Innovatief suikerbietenverwerker Cosun Beet Company, onderdeel van Royal Cosun, en Avantium N.V., een toonaangevend technologiebedrijf in duurzame chemie, kondigen hun ambitie aan om gezamenlijk de eerste commerciële fabriek voor de productie van plantaardige glycolen te bouwen en te exploiteren op basis van Avantium’s Ray Technology™. Hiertoe zijn Cosun Beet Company en Avantium een Term Sheet aangegaan om […] ... lees meer

KNVB gaat voor een CO2-reductie van minstens 20% in het voetbalverkeer

De KNVB en partners ENGIE en Volkswagen willen een CO2-reductie van minstens 20% in het voetbalverkeer in 2023 bereiken. Deze ambitie is uitgesproken in het kader van de nieuwe campagne van het mobiliteitsprogramma GO. In Nederland gaan normaal gesproken ruim 1,2 miljoen voetballers wekelijks op pad voor in totaal 33.000 wedstrijden op het veld of […] ... lees meer

Bierbrouwerij AB InBev wil horeca CO2-neutraal beleveren en neemt eerste elektrische vrachtwagen in gebruik

Bierbrouwerij AB InBev neemt deze week de eerste elektrische tankbierwagen in gebruik om de horeca CO2-neutraal te kunnen beleveren. De schone en stille vrachtwagen met Bud merkuitstraling gaat rijden vanuit de Dommelsche Bierbrouwerij, waar de infrastructuur voor elektrisch biertransport is opgebouwd. De vrachtwagen (Emoss) zal met name de horeca in Brabant gaan voorzien van vers […] ... lees meer

Nespresso presenteert duurzame koffiemachine

Duurzaam ondernemen is bij Nespresso altijd al prioriteit geweest. Nu wordt de volgende stap gezet met de introductie van de nieuwe Vertuo Next-machine. Zo is deze gemaakt van 54% gerecycled plastic. De verpakking bestaat uit maar liefst 99,5% gerecycled materiaal en deze is – net zoals het aluminium in de Nespresso-capsules – 100% te recyclen. […] ... lees meer

Bever lanceert eigen circulaire Buitenmens-kledingcollectie

Buitenwinkel Bever lanceert vandaag op Earth Day zijn eerste eigen duurzame kledingcollectie. De Buitenmens-collectie, geproduceerd door partner Blue LOOP Originals, bestaat uit 100 procent duurzaam materiaal en is gemaakt van kleding die is ingezameld in de 42 Bever-winkels. Bij de productie van de kleding worden zo min mogelijk schadelijke stoffen gebruikt en dat is nog niet alles: voor iedere […] ... lees meer

VodafoneZiggo: ‘De samenleving verbinden via netwerken en entertainment’

VodafoneZiggo heeft in het bijzondere pandemiejaar 2020 opnieuw een belangrijke bijdrage geleverd aan de toppositie van Nederland in de Europese ranglijsten van digitale infrastructuur. Dat blijkt uit het Impact Report 2020, dat het bedrijf vandaag presenteerde.  “Met onze netwerken spelen we, samen met onze partners, een belangrijke rol in het verbonden houden van de samenleving”, […] ... lees meer

Techondernemers nemen heft in handen om helft planeet te beschermen

Vandaag, op de internationale Dag van de Aarde, lanceert een groep toonaangevende ondernemers ‘EarthToday‘; een grootschalig initiatief om de Aarde meter voor meter te beschermen. Een collectief van meer dan 100 prominente Nederlanders, van oud staatsman en schrijver Jan Terlouw tot rapper Typhoon, roept iedereen op om vierkante meters natuur te beschermen voor €1,20 per […] ... lees meer

Verdere verduurzaming zuivelschap Albert Heijn met Zaanse Hoeve

Albert Heijn zet opnieuw een stap met de verduurzaming van zuivel en kaas. Het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma wordt uitgebreid met ongeveer 150 melkveehouders die kaas en zuivel leveren van het eigen merk Zaanse Hoeve. Samen met zuivelleverancier Royal A-ware en Zuivelcoöperatie DeltaMilk werkt Albert Heijn aan de verdere verduurzaming en uitbreiding van […] ... lees meer