Eerste groene merkactivatiebureau van Nederland

Het eerste groene merkactivatiebureau van Nederland is geboren: The Groundbreakers. Creative event agency ID310 kiest na vijftien jaar voor een groene koerswijziging en gaat verder als merkactivatiebureau The Groundbreakers. De productie van de merkactivaties doen ze op een zo duurzaam mogelijke manier. Een primeur in de evenementenbranche! The Groundbreakers ontwikkelt groene merkactivaties door vanaf het […] ... lees meer

Duurzaamheidsverbintenissen: Overeenkomsten en verschillen tussen retailbedrijven en merkfabrikanten

Klimaatverandering, uitputting van grondstoffen, ongelijkheid. De levensmiddelen- en drankensector en de detailhandel staan voor een ongekend aantal duurzaamheidsuitdagingen – en spelen zelf vaak een grote rol in de problemen die moeten worden opgelost. Liever dan deze uitdagingen te negeren of te ontkennen, nemen steeds meer bedrijven hun verantwoordelijkheid door zich in te zetten voor positieve […] ... lees meer

Peiling: 85% Albert Heijn-klanten vindt dat supermarkten geen zaken moeten doen met aanjagers ontbossing

Een overweldigende meerderheid van de Albert Heijn klanten in Nederland (85%) vindt dat supermarkten geen zaken moeten doen met bedrijven die vernietiging van bossen in Brazilië aanjagen. Dit blijkt uit een nieuwe YouGov-enquête voor Mighty Earth. Terwijl de gedetecteerde ontbossing in de soja- en vlees aanvoerketens toeneemt, blijft de supermarktgigant zakendoen met bedrijven, zoals agro-multinationals JBS, […] ... lees meer

LIVEKINDLY Collective en ProVeg gaan samenwerken: ‘Plantaardig eten wordt de nieuwe norm’

LIVEKINDLY Collective en ProVeg hebben een partnerschapsdeal gesloten. De twee organisaties willen van plantaardig eten de nieuwe norm maken. Veerle Vrindts, CEO van ProVeg, is erg blij met de deal. ‘LIVEKINDLY Collective wil plantaardige voeding op grote schaal toegankelijk maken. Daarom sluiten zij perfect aan bij waar wij als ProVeg voor staan: de consumptie van […] ... lees meer

MVO-update bol.com 2020: CO2-uitstoot per pakket met 39% verlaagd

Bol.com streeft naar klimaatneutraal winkelen in 2025. Dit betekent dat het bedrijf haar directe voetafdruk terugbrengt tot 0 gram CO2-uitstoot per pakket, en dat bol.com haar klanten helpt een duurzame keuze te maken als ze op het platform winkelen. Met 12 miljoen klanten in Nederland en België staat het bedrijf midden in de samenleving en […] ... lees meer

Duurzaamheid product beïnvloedt koopgedrag consument

Bij de aanschaf van een product let 58 procent van de Nederlanders op de duurzaamheid van het product. Meer dan een kwart van hen stelt dat de duurzaamheid van het product zelfs belangrijker is dan de prijs van het product. Dat blijkt uit onderzoek van technologiebedrijf Epson, uitgevoerd onder 1035 consumenten in Nederland. “Een ontwikkeling […] ... lees meer

CONO Kaasmakers claimt klimaatpositief

Een innovatieve stap op het gebied van klimaat. CONO Kaasmakers spreekt als eerste zuivelorganisatie in Nederland de ambitie uit om in 2030 met haar hele kaasketen klimaatpositief te zijn. Hiermee bevestigt de boerencoöperatie, bekend van onder andere Beemster kaas, haar toonaangevende rol op het gebied van duurzaamheid. Duurzame speler Als merkenbouwer en relatief kleine speler […] ... lees meer

Lamme en HYGENIQ verduurzamen schoonmaak in horeca en luchtvaart

Lamme Textile Management, Napking en HYGENIQ bundelen hun krachten om de horeca en luchtvaart verder te verduurzamen. Voor alle interne schoonmaakactiviteiten van de Lamme vestiging in Nederhorst den Berg, wordt vanaf dit jaar uitsluitend nog gewerkt met de duurzame en milieuvriendelijke reinigingsmiddelen van HYGENIQ. Deze producten hebben een onafhankelijke Cradle to Cradle™ certificering, wat betekent […] ... lees meer

Willicroft roept CEO’s op om een stapje terug te doen en onze aarde op de eerste plaats te zetten

Moeder Natuur schreeuwt om onze aandacht. Dit is pijnlijk zichtbaar in de vorm van overstromingen, bosbranden en de stijgende zeespiegel. Voor plantaardig kaasmerk Willicroft reden om de zaken radicaal anders aan te pakken. Afgelopen jaar hebben zij Moeder Natuur aangesteld als hun nieuwe CEO. Zij is niet gebonden aan het menselijke kortetermijndenken en zal altijd […] ... lees meer

Studie integraal energiesysteem 2050 biedt kompas bij urgente keuzes energietransitie

Met het rapport ‘Het Energiesysteem van de Toekomst’ maken de Nederlandse netbedrijven gedetailleerd inzichtelijk hoe onze energiehuishouding eruit kan zien in 2050. De studie, uitgevoerd op verzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, is gisteren door demissionair minister Van ’t Wout naar de Tweede Kamer gestuurd. Vier scenario’s voor een klimaatneutraal, integraal systeem […] ... lees meer