We are ready to scaleup! Van een bewezen succesvolle game voor organisaties naar een wereldwijd collectief om actief te versnellen richting een duurzame wereld van morgen! Met veel trots kondigen we aan… The 2B Collective! Oftewel: the 2 billion people collective. Check it out. Gamified Learning Mensen al gamend activeren in de transitie naar een […]
...
lees meer
Textielverf is een van de grootste oorzaken van vervuiling in de kledingindustrie. Een oplossing hiervoor wordt vaak gezocht in verf gemaakt uit groenten, zoals bieten. Die zijn echter hard nodig als voeding voor mensen. Startup Fabulous Fungi heeft daar een oplossing voor ontwikkeld: verf van schimmels die geproduceerd worden op reststromen en mooie felle kleuren […]
...
lees meer
CBRE heeft bekendgemaakt dat het in 2040 volledig CO2-neutraal wil zijn. Voor CBRE omvat dit doel niet alleen de CO2-uitstoot van de eigen activiteiten, maar ook die van het vastgoed dat het beheert voor beleggers en huurders, evenals de indirecte uitstoot van de toeleveringsketen. “Als ’s werelds grootste beheerder van commercieel vastgoed hebben wij een bijzondere […]
...
lees meer
MMD, de toonaangevende displayspecialist en merklicentiepartner voor Philips Monitors, kondigt de volgende mijlpaal op weg naar duurzame monitortechnologie aan. Philips Monitors werkt samen met Closing the Loop (CTL), een wereldwijde leverancier van groene inkoopdiensten, en TCO Development, de organisatie achter ’s werelds toonaangevende IT-duurzaamheidscertificering TCO Certified, in een pilotproject om monitorafval duurzaam te verminderen. Het […]
...
lees meer
Dutch Outdoors lanceerde per 23 september in de Nationale Vitaliteitsweek een nieuw initiatief voor werkgevers: Out in the Box. Een vitaal en duurzaam relatiegeschenk, waarmee bedrijven hun medewerkers of relaties lekker naar buiten kunnen sturen. Met de combinatie van vitaliteit, duurzaamheid en beleving hoopt de start-up de relatiegeschenkenmarkt uit te dagen. Met Out in the […]
...
lees meer
Fabriek Fris uit Ede heeft woensdagavond de Innovatieprijs Regio Foodvalley 2021 gewonnen. Met hun eigen merk, OSIAS, krijgt afgedankt katoen een tweede leven. Textiel dat anders verbrand zou worden toveren ze om in kwalitatieve kleding. Dat wordt lokaal geproduceerd, zodat de uitstoot aan CO2 minimaal is. De publieksprijs ging naar Diviande. Dit bedrijf uit Veenendaal maakt […]
...
lees meer
Op 5 oktober opent bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, haar grootste Europese fabriek in Tilburg. Hierdoor kan het bedrijf al haar Europese markten vanuit een centrale locatie bevoorraden, waardoor de CO2-uitstoot wordt geminimaliseerd. De uitbreiding van de Europese productie- en logistieke faciliteiten is noodzakelijk om te voldoen aan de snel groeiende vraag naar de producten […]
...
lees meer
De Nederlandse sociale onderneming Fairphone kondigt met trots de lancering aan van haar nieuwste smartphone, de Fairphone 4, en laat daarmee zien dat duurzaamheid een centrale plaats kan innemen in de nieuwste consumententechnologie. De lancering vandaag introduceert de eerste modulaire 5G smartphone ter wereld die ook nog eens duurzamer, herstelbaar en maatschappelijk verantwoord is. De […]
...
lees meer
De vraag naar relatiegeschenken trekt weer aan. Niet alleen door grote bedrijven, maar ook door kleine ondernemers en consumenten. Maxilia start daarom Maxilia Gifts. Een nieuw platform waarbij het mogelijk is om gepersonaliseerde gifts met een duurzaam karakter vanaf één stuk te bestellen. Eigenaar van Maxilia, Cor van Engelenhoven: “Door de materiaalschaarste en toename in […]
...
lees meer
DSM Engineering Materials today announces that it is further enabling its customers to achieve their sustainability targets by accelerating its carbon footprint and greenhouse gas emission reduction journey. Specifically, DSM Engineering Materials is committing to: Reduce its total greenhouse gas emissions (including Scope 1, 2, 3 upstream) and the carbon footprint of its products by […]
...
lees meer
Gezond, lekker en snel. Dat zijn de nieuwe kleine salades die vanaf nu te vinden zijn in het kant-en-klaar- salade assortiment van Albert Heijn. Salades zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons eetpatroon. Helaas ontbreekt het vaak aan tijd om deze salade zelf te bereiden. Om voor de lunch of de lekkere trek […]
...
lees meer
Supermarkten verzetten zich actief tegen de oproep van de Tweede Kamer om jaarlijks te rapporteren over wat ze doen om de voedselketen duurzamer te maken. Die informatie vinden ze “concurrentiegevoelig” en “vertrouwelijk”. Dat blijkt uit stukken die Zembla in handen kreeg na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur. Minister Carola Schouten van LNV noemt het contact […]
...
lees meer