Minder dan een derde van de bedrijven zet technologie in voor een duurzame bedrijfsvoering

Uit nieuw onderzoek van Ricoh blijkt dat andere bedrijfsbehoeften vaker voorrang krijgen dan duurzaamheid. Dit geldt voor de meerderheid van de organisaties in Nederland (53%). Vooral op het gebied van digitale transformatie wordt veel geïnvesteerd. Maar liefst 68% verhoogt of handhaaft zijn investeringen op dit vlak. Helaas zien de meeste bedrijven niet in hoe het […] ... lees meer

150 ondernemers bereiden zich met hulp provincie en Rabobank voor op circulaire toekomst

In de komende twee jaar krijgen 150 Noord-Hollandse ondernemers een trainingstraject van de provincie Noord-Holland en Rabobank aangeboden om ze klaar te stomen voor de toekomstige economie: de circulaire economie. In een circulaire economie worden producten steeds langer en grondstoffen steeds opnieuw gebruikt. Tijdens deze driedaagse ‘CIRCO Tracks’ worden ondernemers bekendgemaakt met de principes van […] ... lees meer

Startup GREENFORCE breidt plantaardige poederlijn uit met haverdrink

Eten in poedervorm. Een aantal jaren geleden werd het nog geassocieerd met snel koken uit pakjes en zakjes, de doorgaans niet heel gezond en voedzame tak van voeding. Maar inmiddels is de poedervorm geliefd onder vegans, foodliefhebbers en ieder die begaan is met het milieu. Foodstartup GREENFORCE bouwt sinds de oprichting in 2020 hard aan […] ... lees meer

World Aninal Protection roept Bol.com op geen kangoeroeproducten te verkopen

Met een nieuwe campagne en petitie roept World Animal Protection Bol.com op geen kangoeroeproducten meer te verkopen. Bol.com verkoopt onder meer voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt. Tell the world Door kangoeroeproducten te verkopen, draagt Bol.com bij aan de grootste commerciële slachting van op het land levende wilde […] ... lees meer

Onderzoek Oatly: Nederlanders vergeten impact van ontbijt in strijd tegen klimaatverandering

Het ontbijt wordt vaak over het hoofd gezien in de strijd tegen klimaatverandering. Dat blijkt uit onderzoek van Oatly, ’s werelds grootste haverdrankbedrijf. Ongeveer de helft van de Nederlanders wil hun impact op het klimaat verminderen en/of vindt dat we als maatschappij minder dierlijke producten moeten consumeren. Maar de meesten die zich tijdens eetmomenten bewust […] ... lees meer

Luchtvaartsector presenteert stappenplan om duurzaam taxiën te realiseren

Om brandstofgebruik tijdens het taxiproces op Schiphol en de daarmee gepaarde CO2-, stikstof- en (ultra)fijnstofuitstoot sterk te verminderen, heeft de luchtvaartsector een roadmap aangeboden aan Barbara Visser, demissionair minister van Infrastructuur & Waterstaat. Met dit stappenplan wordt duurzaam taxiën in uiterlijk 2030 op heel Schiphol de standaardprocedure. De eerste stap daarin zijn twee sleepvoertuigen die […] ... lees meer

BNP Paribas Nederland, Arcadis en G&S Vastgoed realiseren samen nieuw duurzaam hoofdkantoor op de Zuidas

BNP Paribas Nederland, Arcadis en G&S Vastgoed kondigen vandaag aan dat ze medio 2024 hun gezamenlijke nieuwe hoofdkantoor op de Zuidas in Amsterdam betrekken. Het kantoorgebouw, The CubeHouse, wordt gerealiseerd op de laatst resterende Mahler-kavel op de hoek van de Parnassusweg en de Claude Debussylaan. De gedeelde ambitie van partijen is het realiseren van een […] ... lees meer

Onderzoek: Beursondernemingen moeten meer verantwoordelijkheid nemen voor negatieve externe effecten

Nederlandse beursondernemingen moeten verantwoordelijkheid nemen voor de negatieve effecten die hun bedrijfsactiviteiten en toeleveringsketen hebben op mens en planeet door hun bedrijfsstrategie veel meer dan nu af te stemmen op de planetary boundaries. Het gaat dan niet alleen om het afremmen van klimaatverandering, maar bijvoorbeeld ook om het tegengaan van het verlies aan biodiversiteit en de […] ... lees meer

Otrium partners with Good On You to give shoppers greater visibility of brands’ sustainability credentials

Otrium, the Dutch based premier fashion outlet marketplace today announces a partnership with Good On You, the leading reputable source for fashion brand sustainability ratings. The partnership gives Otrium’s three million members around the world more information on the brands that go the extra mile on sustainability, with a focus on people, planet and animal […] ... lees meer

Plasticvervuiling op koers om tegen 2030 te verdubbelen

De plasticvervuiling in oceanen en andere watermassa’s blijft sterk toenemen en zou tegen 2030 meer dan kunnen verdubbelen, volgens een assessment die donderdag is vrijgegeven door het VN-milieuprogramma (UNEP). Het rapport wijst op ernstige gevolgen voor de gezondheid, de economie, de biodiversiteit en het klimaat. Het zegt ook dat een drastische vermindering van onnodig, vermijdbaar […] ... lees meer

Nomineer je favoriet voor de 2021-editie van ‘Het duurzaamste bedrijf van Nederland’ verkiezing!

Steeds meer bedrijven in Nederland zijn zich bewust van de noodzaak van duurzaam ondernemen. Zij zetten zich in voor verandering, door bijvoorbeeld minder energie en grondstoffen te gebruiken of over te stappen op duurzame alternatieven. Al jaren levert stichting Nederland CO2 Neutraal hier een actieve bijdrage aan door de vierjaarlijkse events welke compleet in het teken staan […] ... lees meer