Het verduurzamen van hun woning is wat veel Nederlanders de laatste tijd bezighoudt. Zeker tijdens coronatijd waarin ze het merendeel van hun tijd thuis doorbrengen. De Rotterdamse ondernemers Robert en Sandie Chan bieden met hun KOALA HUG een product waarmee ze het meest duurzame hoogtepunt in de slaapkamer willen zijn: beddengoed van 100 procent duurzaam […]
...
lees meer
Terwijl de wereld zich ongemakkelijk nestelt in het derde jaar van de COVID-19-pandemie, komen de economische, ecologische en sociale volatiliteit van dit tijdperk duidelijker in beeld. Dat laat grote bedrijven – met tenminste een vooruitziende blik en risicomanagement – achter om serieuze achterstand in te lopen in termen van het versnellen van inspanningen om de […]
...
lees meer
Sinds het begin van de pandemie is persoonlijke ‘gezondheid’ belangrijker dan ooit. En laten we eerlijk zijn, chocolade dankt een groot deel van zijn kraak en smaak aan suiker (tussen de 27 en 54,5 procent, afhankelijk van de reep). Ook al is Tony’s Chocolonely crazy about chocolate, ze zijn vooral ook heel serious about people. […]
...
lees meer
Wordt het elektrisch, waterstof of blijven we op diesel rijden? Waar staan we vandaag in de energietransitie in de wegtransport en wat brengt de toekomst? Zo’n veertig ondernemers gingen hierover tijdens de jaarvergadering van Transfrigoroute – de vereniging voor geconditioneerd wegtransport – in discussie met een panel van ingewijden in de wereld van elektrisch vervoer. […]
...
lees meer
Begin dit jaar lanceert het merk Levi’s® een nieuwe versie van de 501® Original-jeans, gemaakt van biologisch katoen, post-consumer gerecycled denim en ontworpen om recyclebaar te zijn. Het bouwt voort op de samenwerking van vorig jaar tussen het Zweedse bedrijf Renewcell en onze Wellthread™-lijn op de 502™ voor mannen en High Loose voor vrouwen, waarbij […]
...
lees meer
Van 7-13 maart 2022 vindt de vijfde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Sinds de eerste editie in maart 2018 is deze duurzaamheidscampagne een jaarlijks terugkerend initiatief dat laat zien dat minder vlees eten een positieve impact heeft op het klimaat. Nieuw dit jaar is de toevoeging ‘& Zuivel’. Naast het […]
...
lees meer
De aanstelling van Saviëlle Roemeling als Chief MVO/CSR Officer bij The Onemeeting Company betekent de start van nieuwe kleine en grootschalige MVO initiatieven die een wezenlijke bijdrage binnen de meetingbranche gaan leveren. In januari lanceert het bedrijf een Movement concept om ‘duurzaam vergaderen’ de volle aandacht te geven. The Onemeeting Company krijgt steeds meer vragen […]
...
lees meer
Geen (of minder) vlees eten is sinds vandaag weer iets leuker en makkelijker geworden. Want de beroemde en zeer geliefde Pepperoni pizza van Domino’s is vanaf vandaag ook verkrijgbaar als vegetarische variant. In samenwerking met de Vegetarische Slager is een van de populairste pizza’s (top 3) nu ook verkrijgbaar met vegetarische stukjes Pepperoni onder de […]
...
lees meer
Meer dan ooit gaat het bij shoppen om het verhaal achter het product; hoe, waar en door wie is het gemaakt? Lokale en duurzame producten worden steeds populairder. Het ShopLokaal – een initiatief van Amsterdam Made – maakt het vinden ervan makkelijk; het online platform is dé verzamelplek voor lokale, duurzame producten uit de Metropool Amsterdam. De […]
...
lees meer
Neleman Organic Vineyards, het Nederlands-Spaanse wijnhuis van biowijnpionier Derrick Neleman, plaatste 27 en 28 december jl. een campagne in diverse landelijke kranten om aandacht te vragen voor het probleem dat er landbouwgif wordt gebruikt bij het produceren van verreweg de meeste wijnen en om consumenten hiervan bewust te maken. De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren […]
...
lees meer
De extreme weersomstandigheden wijzen ons op de risico’s van klimaatverandering. Het nieuwe IPCC-rapport en de VN-conferentie over klimaatverandering (COP26) benadrukken daarom de noodzaak om actie te ondernemen. Internationale bierbrouwers werden, na een sterk tweede kwartaal dit jaar, in het tweede deel van 2021 geconfronteerd met deze ontwikkelingen. Net als bij de rest van de voedings- […]
...
lees meer
Het Nederlandse bedrijf Bus Whisky is tijdens de Global Green Awards in Hongkong beloond met een gouden duurzaamheidsmedaille. Eind 2019 werd Bus Whisky succesvol gelanceerd als nieuw Nederlands whiskylabel. In amper drie jaar tijd groeide de Brabantse whisky start-up uit tot de tweede whiskyproducent van Nederland. Dennis Hurkmans en Ezra Leeger zijn eigenaren van de […]
...
lees meer