Onderzoek: ‘Nederlanders onderschatten milieu-impact zuivel’

Nederlandse consumenten onderschatten de milieu-impact van zuivel. Hoewel kaas na rund- en lamsvlees de grootste uitstoter van broeikasgassen is¹, denken de meeste Nederlanders dat het wel meevalt met de klimaatbelasting van het zuivelproduct. Dat blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door OnePoll in opdracht van Violife. Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel helpt Violife […] ... lees meer

Productpaspoort: Basisvoorwaarde voor een duurzame economie

De roep om duurzaamheid is groter dan ooit. En bedrijven worden steeds vaker verantwoordelijk gehouden voor hun CO2-footprint. Deze signalen tonen de wens voor een circulaire economie, en het productpaspoort kan hierbij een cruciale rol spelen. Met dit paspoort leggen bedrijven namelijk de samenstelling en technische gegevens van hun producten van a tot z digitaal […] ... lees meer

Vrouwen leiden de transitie naar eerlijke mijnbouw in Zuid-Afrika

Het is duidelijk dat een overstap naar duurzame energie van groot belang is voor de maatschappij, niet alleen in Nederland maar wereldwijd. Deze duurzame energietransitie leunt sterk op grondstoffen, zoals koper, mangaan en kobalt die gebruikt worden in onder meer windturbines, elektrische auto’s en e-bikes. Bij de winning van die mineralen worden echter vaak vrouwenrechten […] ... lees meer

Nog geen volwaardig alternatief voor plastic rietjes blijkt uit onderzoek

Voor mensen die voor eten of drinken afhankelijk zijn van een rietje, zijn op dit moment geen alternatieven beschikbaar die aan alle eisen en wensen voldoen. Er zijn een aantal kansrijke materialen maar die zijn nog volop in ontwikkeling. Dat blijkt uit onderzoek dat Partners for Innovation voor Rijkswaterstaat heeft uitgevoerd. Het opgestelde Programma van […] ... lees meer

Mondiaal onderzoek: ‘77% excutives heeft géén vertrouwen in aanpak reputatie- en ESG-risico’s van hun bedrijf’

Wereldwijd hebben executives een groot gebrek aan vertrouwen in de aanpak van hun eigen organisatie ten aanzien van reputatie- en ESG-‘risk readiness’. Volgens een rapport van WTW zijn velen van mening dat deze gebieden slechts in beperkte mate zijn geëvolueerd. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 500 leidinggevenden van 250 topbedrijven in 20 landen uit de […] ... lees meer

Lancering Sheltersuit Label tijdens Paris Fashion Week

Sheltersuit Label presenteerde op vrijdag 4 maart zijn eerste collectie tijdens Paris Fashion Week in Palais de Tokyo. Het nieuwe high-end streetwear label is opgezet door Bas Timmer, oprichter van de Nederlandse Sheltersuit Foundation en creatief directeur van het Label. De eerste collectie van Sheltersuit Label bestaat uit heren- en dameskleding en genderfluid items gemaakt […] ... lees meer

Ekoplaza en Marqt gaan als eerste supermarktketen WEL statiegeldblikjes inzamelen via hun winkels

Supermarktketens Ekoplaza en Marqt kondigen aan dat ze liever gisteren dan vandaag nog starten met het inzamelen van kleine flesjes en blikjes met statiegeld in al hun winkels. Dit in tegenstelling tot de andere supermarkten, verenigd in het Centrum Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en het Afvalfonds, die weigeren blik in te zamelen en er voor pleiten […] ... lees meer

CSU aan de slag in de Duurzaamste Kilometer van Nederland

CSU en Golden Green Hotels hebben een driejarige samenwerkingsovereenkomst getekend. De keten exploiteert drie hotels en opent medio mei een vierde vestiging. Alle hotels liggen aan of nabij de Schipholweg in Leiden, een gebied dat wordt herontwikkeld tot de Duurzaamste Kilometer van Nederland. Beide organisaties vonden elkaar op de thema’s duurzaamheid en goed werkgeverschap. Kwaliteit […] ... lees meer

Meal prep marktleider Muscle Meals lanceert vegan maaltijden in samenwerking met LikeMeat

Zeg je spieren, dan zeg je eiwitten. Ondanks dat verschillende wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat een plantaardig dieet ervoor zorgt dat je de essentiële macro’s binnen krijgt, laten veel sporters vega(n) producten links liggen. Onnodig dus. En daar sluit ook marktleider in meal prep sportmaaltijden zich bij aan. Vandaag, 7 maart, lanceert Muscle Meals officieel een […] ... lees meer

Duurzame bedrijfskleding? Waar op te letten bij de aanschaf

Bedrijfskleding speelt een grote rol bij de professionele uitstraling van je bedrijf. Ongeacht in welke sector je actief bent, bedrijfskleding is een must voor je onderneming. Echter wordt er doorgaans te weinig gelet op de duurzaamheid van deze kleding. Wil jij meer weten of de duurzame opties bij bedrijfskleding en waar je op moet letten […] ... lees meer