Bijna 70% van de Nederlanders denkt meer te kunnen doen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen

Vandaag, op Earth Day, onthult het eerste digitale platform voor het online planten van bomen wereldwijd, Treedom, dat we in Europa nog steeds niet daad bij woord voegen als het gaat om de voortdurende strijd tegen klimaatverandering. Uit onderzoek* van Treedom blijkt dat 69 procent van de Nederlanders meer, tot veel meer willen doen in […] ... lees meer

Wasbare luier voorkomt afvalberg van 150 miljoen kilo

Wegwerpluiers zorgen in Nederland voor een jaarlijkse afvalberg van 150 miljoen kilo, per kind zo’n 25 kilo per maand. Om ouders te wijzen op wasbare luiers als een goed en duurzaam alternatief, wordt wereldwijd van 24 april tot en met 1 mei de Herbruikbare Luier Week (Reusable Nappy Week) georganiseerd. Jaarlijks dragen ongeveer 530.000 kinderen […] ... lees meer

YB bespaart 20% CO2e-uitstoot en lanceert tweede Impact Report

Op 22 april 2020 is YB klimaatpositief gaan opereren. Dit betekent dat alle broeikasgassen (CO2e) worden gemeten, zoveel mogelijk worden gereduceerd en dat tegelijkertijd de resterende uitstoot wordt gecompenseerd. YB lanceert vandaag zijn tweede Impact Report op zijn website waarin resultaten, doelen en obstakels aangehaald en toegelicht worden. Met als grootste resultaat een CO2e-uitstoot reducering […] ... lees meer

Helft Nederlanders zou werkgever verlaten bij gebrek aan MVO-inspanningen

Mensen zijn het gebrek aan voortgang op het gebied van duurzaamheid en sociale initiatieven dat de samenleving boekt beu. Ze willen dat bedrijven er niet alleen over praten, maar concrete actie ondernemen en denken daarnaast dat technologie bedrijven kan helpen te slagen waar mensen gefaald hebben. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van Oracle en Pamela Rucker, CIO-adviseur […] ... lees meer

Toekomst en historie van HAVEP duurzaam geïntegreerd op nieuwe locatie

Na 157 jaar verhuist HAVEP van een industrieel erfgoed locatie naar een uniek en toekomstbestendig gebouw. De oude en nieuwe locatie liggen op slechts 200 meter afstand van elkaar en markeren de geschiedenis en toekomst van HAVEP in Goirle. Naar ontwerp van Paul de Ruiter Architects is hier het meest circulaire utiliteitsgebouw van de Benelux […] ... lees meer

Impact Report 2021 VodafoneZiggo: Datagebruik op netwerken omhoog, terwijl elektriciteitsgebruik daalt

Het datagebruik op VodafoneZiggo’s netwerken brak opnieuw records in 2021. Opvallend is dat het elektriciteitsgebruik afgelopen jaar daalde met 9%. Dit blijkt uit het Impact Report 2021 dat het telecombedrijf vandaag publiceert. VodafoneZiggo zet hiermee opnieuw grote stappen om haar milieu-impact te verkleinen. Ook focust het bedrijf op innovatieve oplossingen die de samenleving vooruithelpen. Afgelopen […] ... lees meer

Recyclingprestatie autosloopbranche gestegen in 2021 naar 98,7%

Het aantal sloopauto’s dat bij autodemontagebedrijven is aangeboden, is afgelopen jaar licht gedaald. In totaal zijn vorig jaar 220.926 auto’s gedemonteerd (in 2020 waren dat er 225.804). De recyclingprestatie is daarentegen gestegen. In 2021 is 98,7% van het gewicht van alle afgedankte auto’s gerecycled. Een jaar eerder lag dit percentage op 98,3%. Dat blijkt uit […] ... lees meer

Dankzij Philips MyCreation van Signify ontwerp je zelf originele, duurzame 3D-geprinte armaturen

Signify, de wereldleider in verlichting, lanceert vandaag in Nederland, Denemarken en Zweden het bijzonder concept van Philips MyCreation. Met deze tool kan je je persoonlijke touch aanbrengen in je interieur dankzij unieke, zelfontworpen 3D-geprinte armaturen, gemaakt van herbruikbaar en hergebruikt materiaal. Philips MyCreation wil inspireren met schitterende en duurzame armaturen van eigen ontwerp. Dit proces combineert […] ... lees meer

Albert Heijn publiceert missieverslag 2021

Albert Heijn publiceert vandaag het missieverslag 2021. Hierin rapporteert Albert Heijn over haar voortgang op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving, vanuit de overtuiging dat eten en drinken hierin een essentiële rol speelt. Ook deelt het bedrijf ambities voor 2022 en verder. Albert Heijn heeft een bijzonder jaar achter de rug waarin de […] ... lees meer

Royal Swinkels Family Brewers behaalt in 2021 een circulariteitsscore van 56%

Royal Swinkels Family Brewers heeft in 2021 een solide omzetstijging geboekt, ondanks de uitdagingen door de coronacrisis, beschikbaarheid van grondstoffen en materialen en stijgende inflatie. Ook een gewapend conflict in Ethiopië was onderdeel van de realiteit. Het familiebedrijf kon met het oog op de lange termijn de blik vooruit houden en blijven innoveren. Door volumeherstel […] ... lees meer