MUD Jeans, Kipster B.V. en EMMA Safety Footwear in finale Plaquette Koning Willem I Prijs

MUD Jeans uit Amsterdam, Kipster B.V. uit Castenray en EMMA Safety Footwear uit Kerkrade hebben zich geplaatst voor de Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap 2022 die wordt uitgereikt door de Koning Willem I Stichting. Het bestuur, bestaande uit prominenten uit het Nederlandse bedrijfsleven met als erevoorzitter koningin Máxima, maakte de keuze uit een indrukwekkend aantal ondernemingen […] ... lees meer

Grant Thornton breidt sustainability expertisecentrum uit om organisaties nu verder te helpen in hun duurzaamheidstransitie

Grant Thornton versterkt haar sustainability en impact dienstverlening door het overnemen van twee gerenommeerde partijen: Avance Impact en Wolfs Company. Sinzer sloot in 2019 al aan bij Grant Thornton. Grant Thornton vormt hiermee een expertisecentrum met ruim 40 ervaren consultants voor dienstverlening rondom duurzaamheid en impact. Met gespecialiseerde dienstverlening van strategie en purpose tot het […] ... lees meer

THE Impact Ranking: WUR klimt naar 65e plek

Wageningen University & Research (WUR) klimt naar plek 65 op de Times Higher Education (THE) Impact Ranking. De jaarlijkse ranglijst houdt bij hoe organisaties wereldwijd scoren op de 17 duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties (VN). Deze zogeheten Sustainable Development Goals (SDG’s) zijn in 2015 door de Verenigde Naties in het leven geroepen. Voor de THE […] ... lees meer

Onderzoek HP: 1 op 3 Nederlanders niet bewust van CO2-uitstoot elektronica-aankopen

Het maken van duurzame keuzes is voor ruim de helft van de consumenten van belang bij het doen elektronica-aankopen maar blijkt bij het daadwerkelijk doen van deze aankopen voor slechts 1 op 5 doorslaggevend. Hiernaast zijn Nederlanders zich niet altijd bewust van de uitstoot van CO2 als gevolg van hun aankoop, hoewel dit wel verschilt […] ... lees meer

Wereldprimeur: Maaltijdbox Ekomenu lanceert kassabon met ware impact van voedingskeuzes

Maaltijdbox Ekomenu biedt als eerste wereldwijd transparantie in de impact van de verschillende maaltijden. Bij bestellen en afrekenen staan niet alleen de kosten op de digitale kassabon, maar ook de impact op gezondheid én milieu. Bij het bestellen worden consumenten in staat gesteld om maaltijden te kiezen waarbij de hoeveelheid groenten, vitaliteit, CO2-uitstoot en waterverbruik […] ... lees meer

Biocare Products lanceert het eerste 100% plastic-neutrale cosmetica merk ter wereld

Op 21 mei 2022 lanceert Biocare Products haar 100% plastic neutrale collectie van INIKA Organic middels een RELAUNCH EVENT in Amsterdam. Kim Feenstra is aanwezig als Brand Ambassador. Speciale gasten zijn: Maria Tailor • Laura Ponticorvo • Fajah Lourens • Sylvia Geersen • ”Sinds 2019 importeren wij INIKA uit Australië en zetten wij alles op […] ... lees meer

Stichting MVO-Register neemt Futureproof Community over van MVO Nederland

Stichting MVO-Register neemt de Futureproof Community over van MVO Nederland. Dit online platform verbindt duurzame ondernemers met elkaar door vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Stichting MVO-Register helpt bedrijven hun mvo-programma te structureren en hier verslag over te doen. De Futureproof Community past bij de ambitie van MVO-Register, omdat de functie van het matchmakingplatform […] ... lees meer

Auping introduceert premium circulaire matrassen

Koninklijke Auping introduceert premium matrassen die circulair zijn. Het bedrijf uit Deventer streeft naar een 100% circulair productaanbod in uiterlijk 2030 en zet hiermee een belangrijke stap in de transitie naar een volledig circulair matrassenassortiment. In 2020 werd Auping Evolve gelanceerd, dat was het eerste circulaire matras ter wereld. Met de introductie van Elysium en Elite […] ... lees meer

LEAP24 opent zijn eerste snellaadstation voor bestel- en vrachtwagens in Almere

LEAP24 opent vandaag officieel zijn eerste snellaadstation in Nederland. Het nieuwe station ligt op het bedrijventerrein Almere Gooisekant. Wethouder Jan Hoek van gemeente Almere en LEAP24-oprichter Pelle Schlichting verzorgen de opening. De nieuwe snellaadpunten zijn ruim ingericht, waardoor ze bij uitstek geschikt zijn voor het opladen van elektrische bestel- en vrachtwagens. Het snellaadstation van LEAP24 […] ... lees meer

Cloetta, fabrikant van Red Band en Venco, wil nieuwe duurzame fabriek in Nederland bouwen

Het Zweedse bedrijf Cloetta, fabrikant van bekende snoepmerken als Red Band, Venco en Lonka, is voornemens haar snoep- en dropproductienetwerk te verbeteren met de bouw van een nieuwe duurzame fabriek. Hiermee kan worden voorzien in zowel Cloetta’s groeiambitie in Nederland, Duitsland en de UK als in het streven de uitstoot van broeikasgassen te reduceren. De […] ... lees meer

1 op de 5 werknemers verduurzaamt woon-werk en zakelijk verkeer in Rotterdam

Ruim 40 werkgevers in Rotterdam werken met elkaar aan de verduurzaming van het woon-werk en zakelijk verkeer. Zij hebben zich verenigd in de Klimaatalliantie Duurzame Mobiliteit. Gezamenlijk zijn zij goed voor 80.000 werknemers. Dit is 1 op de 5 werknemers in Rotterdam. Het woon-werk en zakelijk verkeer bestaat uit ongeveer de helft van al het […] ... lees meer

Joris Luyendijk, Samira Rafaela en Doortje Smithuijsen openen Nederland Maakt Impact

Van 20 t/m 22 mei vindt de Topconferentie van Nederland Maakt Impact voor jong Nederland plaats. Nationale leiders als Marjan Hammersma, Hein Schumacher, Aniek Moonen en meer verenigen zich om de nieuwe generatie te inspireren om impact te maken. 500 deelnemers komen samen en luiden een positief geluid het land in. Na het grote (digitale) […] ... lees meer