Nieuwe merkcampagne Bonduelle, 100% plantaardig

Bonduelle, het grootste groentemerk ter wereld, lanceert een nieuwe merkcampagne. De verrassende groente van vandaag… voor een beter morgen, wordt de slogan van de campagne die vandaag van start zal gaan. Hiermee bouwt Bonduelle voort op “de verrassende groente van vandaag”, een slogan die consumenten in hun hart hebben gesloten en nog altijd meezingen op […] ... lees meer

Organisch vuurwerk SPARK is nieuw duurzaam vieren

Hoe kunnen we op een duurzame manier vieren? Kunstenaar Daan Roosegaarde raakte geïnspireerd door het magische licht van vuurvliegjes en de wens om de traditie van vuurwerk te moderniseren. Het resultaat is SPARK Bilbao, een poëtische voorstelling van duizenden, biologisch afbreekbare licht sparks die organisch door de lucht zweven, ontworpen door Studio Roosegaarde. De Wellbeing […] ... lees meer

Brave New Food lanceert nieuwe open call voor duurzame voedsel oplossingen

Na twee succesvolle open calls rondom gezondere en duurzamere voedsel oplossingen voor de toekomst, lanceert het innovatie versnellende platform Brave New Food nu voor de derde keer de zoektocht naar innovatieve ‘Sustainable Food Solutions’. Met meerdere nieuwe toonaangevende bedrijven uit de voedingsindustrie aan boord, is het voor startups en scale-ups nu nóg interessanter om te pitchen. In de twee […] ... lees meer

The net-zero transition: What it would cost, what it could bring

Governments and companies worldwide are pledging to achieve net-zero emissions of greenhouse gases. What would it take to fulfill that ambition? In a new report, McKinsey looks at the economic transformation that a transition to net-zero emissions would entail—a transformation that would affect all countries and all sectors of the economy, either directly or indirectly. […] ... lees meer

Aansluiten bij initiatief Trustone aantrekkelijker voor afbouwbedrijven

Voor bedrijven die onder de cao Afbouw vallen, wordt het aansluiten bij het Initiatief TruStone financieel aantrekkelijker. Bedrijven die natuursteen importeren die is gewonnen of verwerkt in risicolanden, krijgen een korting van 400 euro per jaar als zij lid worden van het Initiatief TruStone. Voor bedrijven die niet zelf importeren of alleen materialen importeren die […] ... lees meer

Nederlandse start-up MOYU wint de Sustainability Champion Award in de FedEx Small Business Grant competitie

FedEx Express, dochteronderneming van FedEx Corp. (NYSE: FDX) en ’s werelds grootste expresvervoerbedrijf, maakt vandaag de winnaar van de Small Business Grant Competitie in Europa bekend. De Nederlandse start-up MOYU is de winnaar van de Judges Choice Award in de categorie ‘Sustainability Champion.’ Daarmee wint het bedrijf €15.000. MOYU ontwikkelt notitieboeken en andere schrijfartikelen gemaakt van […] ... lees meer

Kennisinstituut helpt wereldproblemen oplossen met data-analyse

De Amsterdam Business School van de UvA en analytics en technologiebedrijf ORTEC hebben in samenwerking met Professor Bertsimas van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) het Analytics for a Better World Institute (ABW) opgericht. Het instituut gaat samen met NGO’s, overheden en non-profitorganisaties wereldwijde problemen als klimaatverandering, honger, armoede, ontbossing en het uitsterven van flora […] ... lees meer

bbn adviseurs over drie jaar CO2-neutraal

Bij bbn adviseurs leeft er onder de circa 130 collega’s een intrinsieke motivatie om duurzame stappen te zetten. De lat voor de eigen bedrijfsvoering ligt dan ook hoog: een CO2-neutrale, circulaire en klimaatadaptieve bedrijfsvoering. ‘Een CO2-neutrale bedrijfsvoering in 2030 was al langer een van onze doelen,’ zegt Arne Balvers, directeur van bbn adviseurs bij de […] ... lees meer

Omschakeling naar circulaire economie vereist anders meten, sturen en rapporteren

Boekhouding en financiering zijn drijvende krachten in de circulaire transitie, concludeert een samenwerkingsverband van financiële experts, de Coalitie Circulaire Accounting, in een nieuw rapport. Het herdefiniëren van waarde, impact en risico’s is nodig om de winstgevendheid aan te tonen van bedrijven die behoud en hergebruik van materialen voorop stellen. Nederland wil 100% circulair zijn in […] ... lees meer

Officieel gelanceerd: de circulaire gevel van de toekomst, CISKIN | Circular Skin

Een échte circulaire geveloplossing; losmaakbaar, modulair, click and play! Vanaf vandaag bestaat dat onder de merknaam Ciskin, afgeleid van Circular Skin. Met dit nieuwe gevelsysteem bedienen gevelbouwers Alkondor Hengelo, De Groot & Visser en gevelsysteem ontwikkelaar en leverancier WICONA de steeds meer volwassen wordende circulaire bouwmarkt. De duurzaamheids- en circulaire ambities in de vastgoedwereld worden […] ... lees meer