Albert Heijn publiceert vandaag het missieverslag 2021. Hierin rapporteert Albert Heijn over haar voortgang op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving, vanuit de overtuiging dat eten en drinken hierin een essentiële rol speelt. Ook deelt het bedrijf ambities voor 2022 en verder. Albert Heijn heeft een bijzonder jaar achter de rug waarin de […]
...
lees meer
Royal Swinkels Family Brewers heeft in 2021 een solide omzetstijging geboekt, ondanks de uitdagingen door de coronacrisis, beschikbaarheid van grondstoffen en materialen en stijgende inflatie. Ook een gewapend conflict in Ethiopië was onderdeel van de realiteit. Het familiebedrijf kon met het oog op de lange termijn de blik vooruit houden en blijven innoveren. Door volumeherstel […]
...
lees meer
Op donderdag 19 mei 2022 vindt de feestelijke en officiële opening plaats van de i-did Factory in Den Haag. Op deze dag viert sociale onderneming i-did het feit dat de viltfabriek wereldwijd de enige in zijn soort is die het gehele circulaire viltproces onder één dak brengt. De opening is het startschot voor het opruimen […]
...
lees meer
Worldfavor, het wereldwijde platform voor duurzaamheidsinformatie, introduceert vandaag zijn Sustainability Data Framework. Deze oplossing vereenvoudigt drastisch de manier waarop bedrijven Environmental, Social & Governance (ESG)-data verzamelen en delen en verslag uitbrengen over hun duurzaamheidsprestaties. Het Sustainability Data Framework maakt een einde aan de obstakels die kleine en middelgrote bedrijven ervan weerhouden om praktische inzichten uit […]
...
lees meer
Budbee, het snelgroeiende logtechbedrijf uit Zweden, bezorgt vanaf deze maand ook in Nederland door volledig gebruik te maken van fossielvrije en hernieuwbare brandstoffen. Hiermee biedt Budbee al in meerdere Europese landen op grote schaal duurzame bezorging. Daarbij geeft het bedrijf ook als enige in de last mile delivery markt volledige transparantie over het brandstofgebruik van […]
...
lees meer
Het Nederlandse familiebedrijf Vebego uit Voerendaal is verkozen tot ‘Familiebedrijf van het Jaar 2022’. CEO Ton Goedmakers ontving gisteren (20 april) de ‘Familiebedrijven Award 2022’ in het AFAS Theater te Leusden uit handen van Jacco Vonhof voorzitter MKB-Nederland. Ondernemer John Fentener van Vlissingen richtte in 2012 de Stichting Familie Onderneming op om meer aandacht te […]
...
lees meer
47 procent van de managers draagt actief bij aan de realisatie van diversiteit op de werkvloer, blijkt uit de ManagementScore van ISBW, een representatief onderzoek onder ruim 500 managers in Nederland. Daarnaast is de meerderheid van de managers (63%) van mening dat een divers team tot betere prestaties leidt. Diversiteit in team steeds belangrijker Binnen […]
...
lees meer
Om verspilling van medicijnen tegen te gaan, heeft de Coalitie Duurzame Farmacie de Inspiratiegids ‘Verspil geen pil’ opgesteld. Op 20 april heeft Brigit van Soest-Segers, programmamanager van de Coalitie, het eerste exemplaar overhandigd aan de Tweede Kamerleden Joba van den Berg en Liane den Haan. Partners for Innovation heeft meegewerkt aan de samenstelling van deze gids. […]
...
lees meer
In haar streven om steeds minder afval te produceren en steeds meer materialen te hergebruiken zijn de afgelopen jaren grote stappen gezet. Dit blijkt uit het Duurzaamheidsverslag 2021 wat is gepubliceerd door Europees marktleider in azijnproductie Burg Group. CEO Patricia Surendonk stelt: “Als familiebedrijf zit het in onze genen om verder vooruit te kijken en […]
...
lees meer
One Planet, het kenniscentrum voor duurzaamheid van Museon-Omniversum, is vanmiddag officieel geopend door minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten. Met interactieve tentoonstellingen geeft het nieuwe landelijke impactcenter praktische oplossingen voor wereldproblemen, met als uitgangspunt de zeventien Sustainable Development Goals (SDG) van de Verenigde Naties. One Planet is daarmee het enige SDG-house dat zich op […]
...
lees meer
Het bestuur van Shell adviseert zijn aandeelhouders om tegen de Follow This klimaatresolutie te stemmen met een nieuw argument: na “onverstandig” (2016), “onredelijk” (2017), en “onnodig” (2018, 2020, en 2021) noemt Shell emissie-reductiedoelen voor 2030 in lijn met Parijs ditmaal “onrealistisch” in de agenda van de aandeelhoudersvergadering van 24 mei, pagina 7 die vandaag is gepubliceerd (volledige […]
...
lees meer
Het aandeel van producten met een duurzamer keurmerk binnen de totale foodomzet in supermarkten blijft gestaag doorgroeien. Ook in 2021 groeide de omzet in duurzamere producten sterker dan de totale foodomzet in supermarkten waardoor het hoogste aandeel ooit werd behaald. Over het hele jaar gezien wordt al 21% van de totale foodomzet gerealiseerd door producten […]
...
lees meer