Nieuwe X Shore 1 is de ideale elektrische tender voor Nederland

Natural Yachts, het Nederlandse familiebedrijf met meer dan vijftien jaar ervaring in elektrische aandrijvingen en maritieme energiesystemen, lanceert de 100% elektrische snel varende tender X Shore 1 en u kunt erbij zijn! Op 15 en 16 oktober 2022 wordt het nieuwe model van X Shore voor het eerst in Nederland gepresenteerd. Snel en elektrisch varen […] ... lees meer

Online marktplaats refurbed breidt productaanbod in Nederland uit met huishoudelijke apparaten en keukenapparatuur

Refurbed, een van de snelst groeiende online marktplaatsen voor refurbished elektronische apparaten in Europa, biedt in Nederland een nieuwe productcategorie aan met refurbished huishoudelijke apparatuur en keukenapparatuur. Naast onder andere laptops, telefoons, smartwatches en headphones zijn nu ook huishoudelijke producten zoals robotstofzuigers, espressomachines en blenders toegevoegd aan het assortiment. Refurbed wil hiermee een nog grotere […] ... lees meer

Onemeeting.com is launching partner van innovatieve Dopper Water Tap

Gisteren lanceerde Dopper haar nieuwste innovatie in de strijd tegen wegwerpplastic: de Dopper Water Tap. Onemeeting.com doneert als launching partner een eerste Dopper Water Tap aan het Planetarium Meeting Center Amsterdam om de meetingbranche nog sneller te helpen verduurzamen. Na de lancering van het Single Use Plastic Free label in 2021, versterkt het boekings-platform nogmaals […] ... lees meer

Toonaangevende autoriteit op het gebied van ESG, prof. Robert G. Eccles, verzorgt Piet Sanderslezing

Erasmus School of Law verwelkomt professor Robert G. Eccles, ’s werelds meest vooraanstaande expert op het gebied van geïntegreerde rapportage en een leider op het gebied van hoe bedrijven en investeerders duurzame strategieën kunnen creëren en daarover rapporteren. Eccles heeft de uitnodiging van de juridische faculteit aanvaard om de Piet Sanderslezing te verzorgen op vrijdag 4 november 2022 […] ... lees meer

Dopper lanceert innovatieve Water Tap om gedrag te veranderen

Op 28 september lanceerde Dopper zijn nieuwste innovatie in de strijd tegen wegwerpplastic: de Dopper Water Tap. Gemak blijkt voor mensen de voornaamste reden om een wegwerpflesje te kopen, leerde Dopper uit onderzoek van Tabula Rasa. Ook vinden mensen publieke watertappunten moeilijk vindbaar. Doppers antwoord hierop is de introductie van een herkenbaar vormgegeven, innovatieve watertap […] ... lees meer

Eén miljoen jongeren lanceren toekomstvisie voor klimaatpositief Nederland

Jongeren willen dat we in 2040 in Europa alleen nog maar reizen met de trein. Dat, en nog meer, staat in de Jonge Klimaatagenda 3.0 die de Jonge Klimaatbeweging op donderdagavond lanceert. Het is een toekomstvisie voor Nederland in 2040. Deze nieuwe Klimaatagenda, geschreven met zeventig jongerenorganisaties die samen één miljoen jongeren vertegenwoordigen, overhandigen zij […] ... lees meer

Blue economy start-up wint Europese groene wedstrijd met golfenergie oplossing

FlexiWec uit Engeland is de winnaar van de prestigieuze Europese regionale finale van de ClimateLaunchpad competitie – ’s werelds grootste competitie voor groene bedrijven, aangedreven door Europa’s toonaangevende klimaatinnovatie initiatief EIT Climate-KIC. Met hun oplossing kan het team golfslagenergie omzetten in een betaalbare bron van groene elektriciteit en bovendien erosie van de kust bestrijden. In […] ... lees meer

Planbureau: ‘Resultaat klimaatinspanning steden, regio’s en bedrijven valt tegen’

Om de opwarming van de aarde tot 2 of 1,5 graden te beperken moet de emissie van broeikasgassen in 2030 een derde tot de helft lager liggen dan wat de wereld met bestaand beleid realiseert. De hoop ontstond de afgelopen jaren dat extra inspanningen van steden, regio’s en bedrijven deze kloof voor een belangrijk deel […] ... lees meer

Werk aan de winkel voor Nederlandse bedrijven om Europese doelen voor klimaatrapportages te halen

Alhoewel het aantal bedrijven in Nederland dat rapporteert over hun klimaatinspanningen toeneemt, heeft de meerderheid nog een lange weg te gaan om te voldoen aan de eisen die hiervoor gaan gelden. Met name bij het inzichtelijk maken van hun inspanningen om klimaatmaatregelen te treffen en de kwaliteit van de rapportages is nog ruimte voor verbetering. […] ... lees meer

T-Mobile en SBTi nemen samen duurzaamheidsdoelen onder de loep

T-Mobile sluit aan bij het SBTi, Science Based Targets initiative, om de duurzaamheidsdoelstellingen van de telecomprovider te verifiëren. Het SBTi geldt als autoriteit op het gebied van duurzaamheid. T-Mobile krijgt aan de hand van deze check, inzicht in haar bijdrage aan het terugdringen van de CO2-emissie en daarmee kunnen de gestelde doelen worden gemonitord en bijgesteld […] ... lees meer

Impact van Kringloopbranche blijft groot

Ondanks een veelbewogen jaar vol maatregelen die een negatieve invloed hadden op dagelijkse bedrijfsvoering, bleef de kringloopbranche in 2021 flink impact maken. Dat is duidelijk zichtbaar door de 12.280 mensen die werkzaam zijn binnen de branche en de besparing van 137 miljoen kg CO2 door hergebruik en recycling van goederen. Dit blijkt uit cijfers van […] ... lees meer

Sojaproducenten VS maken herkomst sojabonen traceerbaar, ook voor Nederland

Sojaproducenten in de Verenigde Staten maken de herkomst van hun sojabonen traceerbaar in 80 landen, waaronder in Nederland. Met een nieuw systeem van overdraagbare certificaten kan de klant die sojabonen gebruikt precies zien waar de sojabonen vandaan komen en of ze op een duurzame manier zijn geteeld. In Nederland verwerken fabrikanten sojabonen in diervoeders, voedingsmiddelen […] ... lees meer