Ruim een op de drie consumenten verdenkt bedrijven van greenwashing

GetApp Nederland heeft onderzocht hoe Nederlandse consumenten denken over de circulaire economie en de rol die bedrijven daarin spelen. Hoe staan zij tegenover (verschillende) duurzaamheidsinitiatieven vanuit bedrijven? En wat vinden ze van de overheid en haar bijdrage bij de transitie van bedrijven om circulair te worden? Op basis van de antwoorden van 1014 Nederlandse consumenten […] ... lees meer

Marieke de Boer (IMPACD Boats) wint Jonge Ondernemersprijs 2022 in Noord-Nederland

Marieke de Boer uit Woudsend heeft de Jonge Ondernemersprijs van dit jaar gewonnen. Ze is oprichter van IMPACD Boats, een bedrijf dat zich bezighoudt met 3D-geprinte sloepen van gerecycled materiaal. Deze sloepen zijn maar liefst 74% duurzamer dan de traditionele sloep. De Jonge Ondernemersprijs is voor ondernemers uit Fryslân, Groningen en Drenthe. De winst van […] ... lees meer

Nespresso introduceert biologisch afbreekbare koffiecups

Al 30 jaar streeft Nespresso ernaar zijn consumenten op een verantwoorde wijze de ultieme koffie-ervaring te bieden. Vandaag laat Nespresso die toewijding opnieuw zien door een nieuw assortiment papieren, composteerbare capsules voor thuisgebruik aan te kondigen. Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling heeft Nespresso een thuis composteerbare papieren capsule ontwikkeld die de hoogwaardige koffie levert […] ... lees meer

Whyz Executive Search ontvangt B Corp certificering

Deze week treedt Whyz Executive Search toe tot de internationale B Corp-gemeenschap. Daarmee behoort Whyz tot de voorhoede van executive searchbureaus in Nederland met een B Corp-certificering: een onafhankelijk keurmerk voor bedrijven die naast winst ook mens, milieu en maatschappij centraal stellen. Bedrijven met deze certificering zijn wereldwijd koploper op het gebied van sociaal en […] ... lees meer

‘Inkoopprijs T-shirt lager dan winkelprijs brood’

De inkoopprijs van een T-shirt uit Azië is in 2021 gedaald naar €2,53, dat is minder dan de gemiddelde consumentenprijs van een brood. Dat blijkt uit een berekening van Solidaridad op basis van cijfers van Eurostat/CBS. Wereldwijd zijn miljoenen mensen in de kleding-, textiel- en schoenenproductie de dupe van deze lage prijzen. Ze krijgen niet […] ... lees meer

Duurzaam Reizen-programma van Booking.com: meer dan twintig procent van Nederlandse accomodaties verduurzaamd

Vandaag kondigt Booking.com een reeks nieuwe productfuncties aan ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van het Duurzaam Reizenprogramma. Het programma is geïntroduceerd om reizigers transparante en betrouwbare  informatie te bieden, zodat zij bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Ook wil Booking.com accommodaties aanmoedigen om vooruitgang te blijven boeken op het gebied van duurzaam reizen. […] ... lees meer

Zes bedrijven maken kans op de Karel de Vos Duurzaamheids Award bij de Horecava

De afgelopen weken is de vakjury van de Horecava Innovation Award druk bezig geweest om de bijna 100 inzendingen voor de Horecava Innovation Award 2023 te bekijken en te beoordelen.  De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke opening van Horecava 2023 op 9 januari! Per categorie heeft de jury vier genomineerden geselecteerd die tijdens […] ... lees meer

Brede maatschappelijke coalitie gaat zich inzetten voor verdere versnelling reductie milieu-impact potgrond en substraten.

Vandaag, 18 november, heeft een brede coalitie van partijen een convenant getekend met vergaande doelstellingen gericht op de reductie van de milieu-impact van potgrond en substraten. De coalitie bestaat uit 15 partijen uit het bedrijfsleven, de rijksoverheid, kennisorganisaties en NGO’s. Partijen hebben afgesproken om te komen tot een versnelling van het gebruik van hernieuwbare grondstoffen, […] ... lees meer

Studenten helpen bedrijventerreinen Alphen a/d Rijn verduurzamen

De gemeente Alphen aan den Rijn is een ambitieuze gemeente die écht werk wil maken van verduurzaming. De focus ligt met name op het versnellen van energietransitie, klimaatadaptie en de circulaire economie in het bedrijfsleven en op bedrijventerreinen. Om dit soort transities een nieuwe impuls te geven besloten Johan van Veen, accountmanager Bedrijven voor de […] ... lees meer

Supermarkten scharen zich achter initiatief ‘Race to Zero’

Het klimaat staat bij supermarkten en foodservicebedrijven, aangesloten bij het CBL, hoog op de agenda’s. Daarom schaart het CBL zich achter de wereldwijde campagne ‘Race to Zero’: een logische keuze, er gebeurt namelijk al heel veel. Het initiatief, ondersteund door de Verenigde Naties, heeft als doel het versnellen van actie om klimaatverandering tegen te gaan. Naast […] ... lees meer