GetApp Nederland heeft onderzocht hoe Nederlandse consumenten denken over de circulaire economie en de rol die bedrijven daarin spelen. Hoe staan zij tegenover (verschillende) duurzaamheidsinitiatieven vanuit bedrijven? En wat vinden ze van de overheid en haar bijdrage bij de transitie van bedrijven om circulair te worden? Op basis van de antwoorden van 1014 Nederlandse consumenten […]
...
lees meer
Marieke de Boer uit Woudsend heeft de Jonge Ondernemersprijs van dit jaar gewonnen. Ze is oprichter van IMPACD Boats, een bedrijf dat zich bezighoudt met 3D-geprinte sloepen van gerecycled materiaal. Deze sloepen zijn maar liefst 74% duurzamer dan de traditionele sloep. De Jonge Ondernemersprijs is voor ondernemers uit Fryslân, Groningen en Drenthe. De winst van […]
...
lees meer
Al 30 jaar streeft Nespresso ernaar zijn consumenten op een verantwoorde wijze de ultieme koffie-ervaring te bieden. Vandaag laat Nespresso die toewijding opnieuw zien door een nieuw assortiment papieren, composteerbare capsules voor thuisgebruik aan te kondigen. Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling heeft Nespresso een thuis composteerbare papieren capsule ontwikkeld die de hoogwaardige koffie levert […]
...
lees meer
Deze week treedt Whyz Executive Search toe tot de internationale B Corp-gemeenschap. Daarmee behoort Whyz tot de voorhoede van executive searchbureaus in Nederland met een B Corp-certificering: een onafhankelijk keurmerk voor bedrijven die naast winst ook mens, milieu en maatschappij centraal stellen. Bedrijven met deze certificering zijn wereldwijd koploper op het gebied van sociaal en […]
...
lees meer
De inkoopprijs van een T-shirt uit Azië is in 2021 gedaald naar €2,53, dat is minder dan de gemiddelde consumentenprijs van een brood. Dat blijkt uit een berekening van Solidaridad op basis van cijfers van Eurostat/CBS. Wereldwijd zijn miljoenen mensen in de kleding-, textiel- en schoenenproductie de dupe van deze lage prijzen. Ze krijgen niet […]
...
lees meer
Vandaag kondigt Booking.com een reeks nieuwe productfuncties aan ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van het Duurzaam Reizenprogramma. Het programma is geïntroduceerd om reizigers transparante en betrouwbare informatie te bieden, zodat zij bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Ook wil Booking.com accommodaties aanmoedigen om vooruitgang te blijven boeken op het gebied van duurzaam reizen. […]
...
lees meer
De afgelopen weken is de vakjury van de Horecava Innovation Award druk bezig geweest om de bijna 100 inzendingen voor de Horecava Innovation Award 2023 te bekijken en te beoordelen. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke opening van Horecava 2023 op 9 januari! Per categorie heeft de jury vier genomineerden geselecteerd die tijdens […]
...
lees meer
De klimaattop in Egypte is in volle gang en de conclusies zijn duidelijk. De verduurzaming gaat te langzaam en er is meer nodig om de schade te beperken. Net als Sinterklaas is ook de koopjesmaand December in aantocht. Een maand waar veel nieuwe producten aangeschaft worden die later dat jaar weer op zijn beurt in […]
...
lees meer
Vandaag, 18 november, heeft een brede coalitie van partijen een convenant getekend met vergaande doelstellingen gericht op de reductie van de milieu-impact van potgrond en substraten. De coalitie bestaat uit 15 partijen uit het bedrijfsleven, de rijksoverheid, kennisorganisaties en NGO’s. Partijen hebben afgesproken om te komen tot een versnelling van het gebruik van hernieuwbare grondstoffen, […]
...
lees meer
De gemeente Alphen aan den Rijn is een ambitieuze gemeente die écht werk wil maken van verduurzaming. De focus ligt met name op het versnellen van energietransitie, klimaatadaptie en de circulaire economie in het bedrijfsleven en op bedrijventerreinen. Om dit soort transities een nieuwe impuls te geven besloten Johan van Veen, accountmanager Bedrijven voor de […]
...
lees meer
Ruim de helft van de Nederlanders van 16 jaar of ouder gaf in 2022 aan hun oude mobieltjes thuis te bewaren, ruim 10 procent levert ze in voor recycling. Ook oude laptops en tablets verdwijnen vaak naar zolder of in een la. Bij het aanschaffen van nieuwe smartphones of andere (mobiele) apparaten letten kopers eerder […]
...
lees meer
Het klimaat staat bij supermarkten en foodservicebedrijven, aangesloten bij het CBL, hoog op de agenda’s. Daarom schaart het CBL zich achter de wereldwijde campagne ‘Race to Zero’: een logische keuze, er gebeurt namelijk al heel veel. Het initiatief, ondersteund door de Verenigde Naties, heeft als doel het versnellen van actie om klimaatverandering tegen te gaan. Naast […]
...
lees meer