Op een zaterdag in oktober, waar een nazomerse zon zich afwisselt met herfstachtige regenbuien, vond een creatief lab plaats op het Secrid hoofdkantoor in Den Haag. Een dag waarop een groep jonge creatieve talenten samen aan één kunstwerk werkten ter ere van Green Friday: het tegengeluid op de welbekende maar vervuilende Black Friday. Een betere […]
...
lees meer
Tata Steel staat dit jaar op de 3e plaats in de CO2-intensiteitsbenchmark van de World Steel Association, de internationale handelsorganisatie voor de ijzer- en staalindustrie. De staalfabriek in IJmuiden behoort sinds 2013 tot de beste 10% en dit is het derde opeenvolgende jaar dat het een top-5 scoort. De hoge positie is een duidelijke erkenning van het belang […]
...
lees meer
Kalfjes bij de koe: het is een veelbesproken onderwerp. Gerjo Koskamp heeft hier al jaren ervaring mee. Dat het ten koste gaat van de melk die hij aan consumenten kan leveren is maar al te duidelijk. Kaas maken is voor boerderij Ruimzicht een middel om met minder koeien toch extra inkomsten te genereren. De consument […]
...
lees meer
Om diverse organisaties de mogelijkheid te geven om te experimenteren met fermentatie komt er een nieuw, innovatief Fermentatielab op het terrein van het Smaakpark in Ede. Fermentatie is essentieel om plantaardige producten smaakvoller te maken en is ideaal voor het verwerken van reststromen en het verlengen van houdbaarheid. Het is daarmee een belangrijk component voor […]
...
lees meer
D66 Tweede Kamerlid Romke de Jong ziet dat ondernemers hiermee twee vliegen in één klap kunnen slaan: “Klanten verwachten steeds meer van ondernemers dat zij duurzaam produceren. En ondernemers willen dat ook, maar weten soms niet waar ze moeten beginnen. Investeer ik als eerste in een nieuwe oven, of in een elektrische bus? Ondertussen gaan […]
...
lees meer
Ondanks inflatie en andere belemmeringen blijkt uit recent onderzoek dat driekwart van de consumenten wereldwijd duurzaamheid even belangrijk of belangrijker vindt dan vorig jaar. Bijna 90% is ‘groener’ geworden in zijn koopgedrag. Terwijl de vraag naar duurzame goederen en diensten blijft groeien, is de bereidheid om er een premie voor te betalen afgenomen – deze […]
...
lees meer
Modint en ImpactBuying hebben de handen ineen geslagen om meer transparantie in de kleding- en textielsector te creëren. Met deze ambitie hebben ze een tool ontwikkeld met de kennis en know-how van Modint op het gebied van kleding en textiel, en met de jarenlange ervaring van ImpactBuying op het gebied van ketens in kaart brengen […]
...
lees meer
Natuurlijke grondstoffen mogen niet verspild worden. Gelukkig kunnen we met creativiteit het gebruikte heel goed hergebruiken. De nieuwe 100% recyclebare Fiskars ReNew Scissors-lijn is van de hoogste kwaliteit; met de grootste zorg ontworpen, gemaakt van plastic afval en restproducten, en duurzaam geproduceerd in Finland. Iedere schaar is met de hand getest om de hoogste normen […]
...
lees meer
De SER organiseerde samen met de Raad voor de Jaarverslaggeving een webinar over de EU Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). De CSRD verplicht duizenden ondernemingen om te rapporteren over hun duurzaamheid. Dit zal grote effecten hebben op veel ondernemingen, ook op diegenen die er niet direct onder vallen. De eerste standaarden waaraan de ondernemingen moeten […]
...
lees meer
Exact een jaar na de start van het bedrijf in 2021 opent vandaag het eerste gebouw van de Climate Campus van Platform Zero zijn deuren in de Merwe4Haven (M4H). De opening wordt gevierd met verschillende startups en bedrijven uit het Rotterdamse energie & maritieme ecosysteem. Het programma is gevuld met presentaties van Saskia Mureau, director […]
...
lees meer
Zoolmates is het nieuwste Nederlandse sneakermerk voor mannen en vrouwen. Na een succesvolle crowdfundingcampagne zijn de sneakers nu via de webshop leverbaar. De sneakers zijn gemaakt en ontworpen in Nederland. Het doel van oprichters is om de productie van sneakers dichtbij en lokaal te organiseren. Dat scheelt uitstoot, verspilling en is goed voor de lokale […]
...
lees meer
Voor de derde keer op rij heeft ARMOR de gouden medaille ontvangen van EcoVadis voor duurzaam ondernemerschap. Met de verlenging van deze internationale erkenning behoort ARMOR tot de top van soortgelijke bedrijven die getoetst worden door het wereldwijde platform voor registratie en validatie van duurzame prestaties. Duurzame prestaties EcoVadis is een online platform dat bedrijven […]
...
lees meer