Beloningsmodel bestuurders sterk bepalend voor lange-termijn investeringen in duurzaamheid

Het beloningsmodel van bestuurders is sterk bepalend voor de mate waarin ondernemingen investeren in duurzame productie en R&D en sturen op langetermijnresultaten. Dat blijkt uit (experimenteel) onderzoek van SEO Economisch Onderzoek in opdracht van non-profit organisatie Reward Value onder 3.000 respondenten in binnen- en buitenland. Naast het beloningsbeleid spelen ook de persoonlijkheidskenmerken van bestuurders en […] ... lees meer

Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket

Slechts een derde (32 procent) van de werkgevers in Nederland biedt hun personeel een leasefiets of een fietsregeling aan. Dat terwijl 8 op de 10 werkende Nederlanders dit ziet als een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde, die past in een modern en duurzaam mobiliteitsbeleid. Dat blijkt uit het onderzoek van ALD Automotive onder ruim 1.100 werkende Nederlanders. […] ... lees meer

Sportproducten krijgen een nieuw leven dankzij Decathlon Tweede Kans

Decathlon lanceert haar nieuwe project: het online aanbieden van Tweede Kans producten. Producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden, krijgen in dit project een tweede leven. Klanten kunnen deze producten vervolgens kopen, inclusief korting en garantie. Het Tweede Kans project bestond al een jaar in de Decathlon-winkels en wordt vanaf juli uitgebreid op […] ... lees meer

De vergelijkbaarheid van niet-financiële verslaggeving: de impact van de Non-Financial Reporting Directive

Nyenrode-onderzoekers Ries Breijer en René Orij hebben de effecten van de implementatie van de Non-Financial Reporting Directive (NFRD) ontrafeld in hun publicatie in het tijdschrift Accounting in Europe. In dit onderzoek hebben zij de impact van de implementatie van Richtlijn 2014/95/EU (NFRD) op de vergelijkbaarheid van niet-financiële informatie van beursgenoteerde Europese bedrijven geanalyseerd.  De nadruk […] ... lees meer

Transparantie en aandacht voor klimaat sterk bepalend voor merkvertrouwen: Bijna 60% van de Nederlandse consumenten geeft voorkeur aan duurzaam voedingsmerk

Bij de aanschaf van voedingsmiddelen geeft meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (56%) de voorkeur aan merken die zich inzetten voor duurzaamheid en aandacht hebben voor het klimaat. Ook heldere communicatie is voor veel consumenten belangrijk: 74% zegt een voedingsmerk meer te vertrouwen als het transparant is over de volledige traceerbaarheid van het […] ... lees meer

Dutch Weed Burger introduceert the new kids favorite: Van vissticks naar vegan SeaSticks

Willen we een mooie toekomst voor de nieuwe generatie, dan zullen zij ook over moeten op een duurzame voeding en nieuwe eetgewoontes. En daar hoort dagelijks vlees en vis op het bord niet meer bij. Goede én lekkere alternatieven zijn een must. Dutch Weed Burger tovert vissticks om naar de SeaSticks; de kids favorite in […] ... lees meer

Bedaffair is een B corp

Op 7 juli 2022 ontving Bedaffair het B Corporation certificaat. Het bedrijf sluit zich, met deze certificering, aan bij wereldwijd 5000 toonaangevende bedrijven. Bedrijven die een gemeenschappelijk doel delen: herdefiniëren van zakelijk succes. De certificering onderstreept Bedaffair’s missie lokaal en ambachtelijk circulaire natuurlijke matrassen, bedden en beddengoed van de hoogste kwaliteit te produceren. Waardoor iedereen […] ... lees meer

Kabinet investeert in strategische positie industrie en verduurzaming

Nederland wil internationaal vooroplopen in verduurzaming van de industrie en daarmee onze economie versterken. Het kabinet wil ook dat de Nederlandse technologische én traditionele (maak) industrie een grote rol van betekenis blijft spelen in wereldwijde, cruciale productieketens, zoals microchips. Om dat te bereiken zet het kabinet in op een actief en strategisch industriebeleid door te […] ... lees meer

G-Star RAW werkt samen met nieuwe kunstenaar voor The Art of RAW tegen denim waste

Eerder dit jaar lanceerde G-Star RAW met succes het nieuwe kunstplatform The Art of RAW. Het denimmerk werkt hiervoor met verschillende internationale ontwerptalenten samen om hun gezamenlijke passie voor vakmanschap vorm te geven met denim als uitgangspunt. Na de kick-off met designer Teun Zwets is het nu de beurt aan de getalenteerde Griekse ontwerper Athena […] ... lees meer

Revolt en Volkswagen Bedrijfswagens gaan samenwerking aan voor alles-in-één elektrisch wagenpark

Revolt, de Nederlandse start-up gespecialiseerd in elektrische oplaadpunten, gaat een meerjarige samenwerking aan met Volkswagen Bedrijfswagens. Om de transitie naar duurzame mobiliteit mogelijk te maken is de inzet van betaalbare en innovatieve laadvoorzieningen van essentieel belang. Bij de aanschaf van de nieuwe elektrische Volkswagen ID. Buzz Cargo – en toekomstige elektrisch aangedreven modellen – kunnen […] ... lees meer

Studio HENK en Renewi lanceren een limited edition tafel van afvalhout

Het Nederlandse designmerk Studio HENK en het toonaangevende waste-to-product bedrijf Renewi bundelden hun krachten om een unieke limited edition eettafel van afvalhout te ontwikkelen. De twee bedrijven verenigden hun expertise met als eindresultaat een Slot eettafel gemaakt van 100% gerecycled naaldhout. De Slot tafel is een populair ontwerp uit de collectie van Studio HENK.  Hiermee […] ... lees meer