Van “3.49? Gemaakt door kinderen zeker?” tot “Krijgt de maker van deze sweater wel fatsoenlijk betaald?”: het zijn vragen waar sommige mensen mee rondlopen bij het zien van lage prijzen. Zeeman roept in zijn nieuwste campagne klanten op om niet te blijven rondlopen met dergelijke vragen, maar ze gewoon aan Zeeman te stellen. Lage prijzen […]
...
lees meer
Bij duurzaam ondernemen focus je op de aanpassingen die je binnen je bedrijf kunt doen om bijvoorbeeld milieuvriendelijker te produceren. Dat kun je doen door andere grondstoffen te kiezen. Het inruilen van de bedrijfsauto’s die op fossiele brandstoffen rijden, voor een elektrisch wagenpark, is tevens een voorbeeld van duurzaam ondernemen. Dit zijn processen die vaak […]
...
lees meer
Gemeente Meierijstad wil koploper zijn op het gebied van duurzaam fossielvrij ondernemen. Voor het realiseren van de transitie naar groene energie zetten gemeente en het georganiseerde bedrijfsleven de komende jaren stevig in op fossielvrije energievoorzieningen. Zij gaan van start met de opgave om de Veghelse bedrijventerreinen compleet te verduurzamen en toekomstbestendig te maken. Op weg […]
...
lees meer
In augustus 2023 vinden voor het eerst 13 UCI Wieler wereldkampioenschappen plaats in één groot evenement. Lidl ondersteunt dit evenement en wil zo de aandacht vestigen op het belang van bewuste voeding en beweging. Van 3 tot 13 augustus vinden de UCI Wieler wereldkampioenschappen plaats in Glasgow en andere delen van Schotland. Het wordt één […]
...
lees meer
The amount of used textiles exported from the European Union (EU) has tripled over the past two decades, and the amounts may increase further, according to the European Environment Agency (EEA) briefing ‘EU exports of used textiles in Europe’s circular economy’. The briefing is based on a more detailed analysis by the EEA’s European Topic Centre of Circular […]
...
lees meer
In de winkel van morgen vinden we alleen nog duurzame producten en circulaire diensten zoals ‘resell, refill, rent en repair’. De internationale retailgroep EK wil actief bijdragen aan dit toekomtscenario en heeft ‘environmental and social responsibility’ serieus opgepakt. Na het uitrollen van een duurzaamheidstrategie heeft EK nu geïnvesteerd in het ‘warenhuis van de toekomst’ TOMO […]
...
lees meer
Glazen verpakkingen gooien we na gebruik in de glasbak om te recyclen. Goed bezig zou je denken. Maar helaas brengen deze scherven geen geluk. Het omsmelten van glas om er nieuwe verpakkingen van te maken kost heel veel energie en is daarmee zowel vervuilend én duur. PAKT wil met steun van Stichting DOEN herbruikbare glazen verpakkingen tot […]
...
lees meer
Spierings Mobile Cranes stopt met de bouw en de verkoop van conventionele dieselkranen. Voortaan produceert de Osse kranenbouwer alleen nog duurzame hybride modellen. Daarmee is Spierings het eerste bedrijf in de wereld dat uitsluitend kranen bouwt die volledig elektrisch hijsen. Daarnaast kan het nieuwste model de SK487-AT3 City Boy ook volledig elektrisch rijden, hiermee kan […]
...
lees meer
Hoe kun je wetgeving en andere beleidsinstrumenten zo effectief mogelijk inzetten om de kledingindustrie te verduurzamen? Het nieuwe rapport van Katalyst Initiative geeft inzicht in de ‘knoppen om aan te draaien’ om deze sector te verduurzamen. De focus ligt daarbij op het realiseren van een leefbaar loon voor de makers van onze kleding. ASN Bank […]
...
lees meer
De overheid doet er alles aan om het doel van 2050 – volledig klimaatneutraal worden -, te halen. Producten krijgen een tweede leven, de levensduur van apparaten wordt langer en er wordt meer duurzame energie opgewekt. Om eens een paar voorbeelden te noemen. Veel ondernemers zijn daardoor genoodzaakt om hun bedrijfspanden te verduurzamen. En de […]
...
lees meer
Met een enquête willen diverse organisaties waaronder VNO-NCW, MKB-Nederland, MVO Nederland, Global Compact Network Netherlands en SDG Nederland trends en ontwikkelingen in kaart brengen over de manier waarop bedrijven bezig zijn met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s). De enquêteresultaten zullen gebruikt worden voor de bedrijfsleven-paragraaf van de nationale publiek-private SDG rapportage die o.a. naar Tweede Kamer […]
...
lees meer
North Sea Farmers en Brave New Food hebben de handen inéén geslagen om de drempels voor verpakkingsmaterialen en voedselproducten op basis van zeewier in de markt te verlagen. In de Seaweed Innovation Challenge, die 6 maart van start gaat, nodigen ze zeewierondernemers van over de hele wereld uit om hun meest veelbelovende en inspirerende producten […]
...
lees meer