Chocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment en Master’s Selection

Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober exclusief verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops, maar bezoekers van de Duty Free & Travel Retail […] ... lees meer

Jaarbericht 2021/2022: PwC blijft verder investeren in ESG en technologie

Vandaag presenteert PwC het jaarbericht over het boekjaar 2021/2022. Een jaar waarin onzekerheden en uitdagingen elkaar in rap tempo hebben opgevolgd. “Misschien moeten we accepteren en omarmen dat onzekerheden erbij horen. En nog slimmer werken en onze krachten bundelen om nieuwe manieren te vinden om de opgaven van deze tijd op te lossen. Ik ben […] ... lees meer

Europa’s grootste installatie voor plastic recycling naar Groningse Eemshaven

Clariter, Bollegraaf, N+P en VNCI-lid BioBTX gaan gezamenlijk Europa’s grootste en meest geavanceerde sorteerinstallatie voor plastic afval voor de chemische recyclingindustrie ontwikkelen in Delfzijl. Met een jaarlijkse verwerkingscapaciteit van 350.000 ton zal deze faciliteit zich richten op het laagste plastic afval dat anders zou worden verbrand of gestort. Chemische recycling stelt de chemische industrie in staat […] ... lees meer

Provincie Utrecht en Metropoolregio Amsterdam maken afspraken voor duurzame woningbouw

Om nieuwe woningen op een duurzame en toekomstbestendige manier te kunnen bouwen, hebben de provincie Utrecht en de Metropoolregio Amsterdam (MRA) een convenant voor duurzame woningbouw opgesteld. Hierin staan ambitieuze afspraken, strenger dan de huidige wettelijke normen, zodat er sneller, goedkoper en duurzame woningen gebouwd kunnen worden. De ondertekenaars komen vooral uit de provincies Utrecht […] ... lees meer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek op werkgevers, die […] ... lees meer

Sustainable marketing: Belangrijkste principes & hoe ze te benutten

Wat is sustainable marketing? Tot voor kort hebben bedrijven overal ter wereld goederen geproduceerd en verkocht alsof er geen morgen was. Dit lijkt te veranderen. Meer bedrijven gaan op lange termijn denken en streven ernaar ethisch en doelgericht te worden. Zij erkennen de groeiende vraag naar duurzame producten en proberen daaraan tegemoet te komen. Duurzame […] ... lees meer

Prins Carlos ziet Regeneration als onmisbare stap voor duurzaamheid

Prins Carlos de Bourbon de Parme overhandigde zaterdagavond 1 oktober in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam het eerste exemplaar van de Nederlandse druk van het boek Regeneration, De klimaatcrisis opgelost in één generatie aan de auteur zelf, Paul Hawken. De avond werd georganiseerd door stichting Climate Cleanup. Het terugbrengen van leven staat centraal in het […] ... lees meer

Klarna lanceert Conscious Brands-collectie in Nederland

Klarna lanceert vandaag de Conscious Brand collectie in Nederland. Deze nieuwe collectie is toegankelijk via de Klarna-app en bestaat uit 105 internationale fashion merken beoordeeld door Good on You op hun duurzaamheidsprestaties. Zo krijgen consumenten inzicht in het duurzame karakter van de modemerken die via de Conscious Brands collectie beschikbaar zijn. Via de collectie kunnen Nederlandse shoppers […] ... lees meer

Een duurzame en verantwoorde website, drie tips!

Tegenwoordig bestaat overal bijna wel een duurzame(re) variant voor, ook voor websites is dit het geval. Wellicht vraag je je af hoe dit er uitziet en welke acties hiervoor nodig zijn? Wij zetten er drie op een rij die van invloed zijn op de duurzaamheid van jouw site. 1.      Duurzame & groene hosting Alles begint […] ... lees meer

Nyenrode BU ontwikkelt Raamwerk Verantwoord Ondernemen

Wil je als organisatie verantwoord ondernemen en strategische beslissingen nemen die ten goede komen aan mens, milieu én markt, dan geldt de gouden regel: meten is weten. Daarom ontwikkelden Annemieke Roobeek, Jacques de Swart en Myrthe van der Plas van Nyenrode Business Universiteit het raamwerk ‘Verantwoord Ondernemen’ waarmee organisaties in zeven stappen beslissingen kunnen nemen […] ... lees meer