Lidl sluit zich aan bij stichting The Green Mile

Stichting The Green Mile (TGM) verwelkomt Lidl als eerste nieuwe corporate partner sinds haar oprichting in 2022. Hiermee bestaat TGM uit zeven partners die de ambitie delen om van de Stadhouderskade een leefbare plek voor mens, plant en dier te maken. De Stadhouderskade in Amsterdam is een vervuilde, rumoerige, ongezonde en verkeersonveilige verkeersader door de […] ... lees meer

Nu ook hervulbare bierflesjes en fusten mogelijk voor craftbrouwers

De brouwers van Nederland zijn sinds jaar en dag absolute koplopers bij het gebruik van hervulbare verpakkingen: bierflesjes, fusten, maar bijvoorbeeld ook kratten en pallets. Door dezelfde verpakking zo vaak mogelijk opnieuw te gebruiken, besparen de brouwers daarmee de vaak energie-intensieve recyclingprocessen. Op dit moment zijn bijna 95% van de bierflessen die gebruikt worden hervulbaar. […] ... lees meer

Steeds meer bedrijven zetten in op duurzaam ondernemen 

Verschillende redenen maken het voor bedrijven interessant de focus te verleggen naar een duurzame vorm van ondernemen. Duurzaam ondernemen is een begrip wat zich lastig laat definiëren, daar het uit tal van verschillende componenten bestaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar het verschil tussen het laten plaatsen van zonnepanelen op het dak van je bedrijfsvastgoed en het […] ... lees meer

CPB: Klimaatbeleid schaadt bedrijven nauwelijks

Ondernemers lijken hun bedrijfsvoering aan te passen op klimaatbeleid, in plaats van hun bedrijf te verplaatsen naar landen zonder of met minder streng klimaatbeleid. Er is weinig tot geen bewijs dat klimaatbeleid de winst, productiviteit of omzet van een gemiddeld industrieel bedrijf heeft gedrukt. Dat blijkt uit een CPB-studie naar het effect van koolstofkosten voor […] ... lees meer

Nieuwe stappen voor Albert Heijn in 2023: B Corp Certificering en true pricing

Vandaag publiceert Albert Heijn het duurzaamheidsverslag over 2022. In dit verslag blikt de supermarkt terug op de stappen die in 2022 gezet zijn om de missie ‘Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.’ te realiseren. Ook maakt Albert Heijn twee nieuwe ontwikkelingen bekend: de stap naar B Corp certificering en een experiment met true […] ... lees meer

Nederlandse bedrijven committeren zich aan wetenschappelijke net-zero klimaatdoelstellingen

Vandaag verbinden 10 CEO’s van vooraanstaande Nederlandse bedrijven zich aan op wetenschap gebaseerde klimaatdoelstellingen, de Net-Zero Science Based Targets van het Science Based Targets-initiatief (SBTi). Hiermee werken de bedrijven toe naar opereren in hun hele waardeketen in lijn met het Klimaatakkoord van Parijs en dragen ze bij aan het beperken van de wereldwijde temperatuurstijging tot […] ... lees meer

Fysieke winkel; duurzaam of niet?

Op ieder gebied begint duurzaamheid een steeds prominentere rol te spelen, zowel zakelijk- als privé. We zijn ons meer bewust dan ooit van onze eigen invloed op het klimaat en de rol die we hierin spelen. Vliegreizen worden ingeruild voor alternatieve vormen van vakantie, vlees wordt minder gegeten en ook plastic doen we in de […] ... lees meer

Duurzaamheid bij een meerderheid van de CFO’s (65%) hoger op de agenda

Ondanks de turbulente economische situatie en aanhoudende geopolitieke spanningen, zijn Nederlandse CFO’s optimistisch over de vooruitzichten voor het bedrijfsleven in de komende 12 maanden. Dit blijkt uit de meest recente editie van de Deloitte CFO Survey, waarin het sentiment van Nederlandse CFO’s rond strategische prioriteiten en macro-economische ontwikkelingen in kaart is gebracht. Slechts 11% van de […] ... lees meer

Van Voskuilen Groep en PION Kunststoffen lanceren Tubefinder om transitie infrabranche te helpen versnellen

Van Voskuilen Groep en PION Kunststoffen gaan samenwerken om de infrabranche te helpen om de toekomst naar vandaag te halen. Ze lanceren Tubefinder B.V., een leverancier van PE-mantelbuizen die samen met de infrabranche duurzame innovaties wil ontwikkelen en introduceren. Ook is een navigator in ontwikkeling om de branche te helpen makkelijk toekomstbestendige keuzes te maken. […] ... lees meer

Acre lanceert de Sustainability Census-enquête om inzichten te verzamelen in de wereldwijde arbeidsmarkt op het gebied van duurzaamheid

Acre, marktleider in recruitment, talent management en executive search op het gebied van duurzaamheid, lanceert vandaag de Sustainability Census, met als doel een compleet beeld te geven van de wereldwijde arbeidsmarkt op het gebied van duurzaamheid. Het onderzoek wil een internationaal beeld geven van de duurzaamheidsprofessie in het bedrijfsleven en in de financiële wereld en […] ... lees meer