Center Parcs bevestigt en intensiveert haar duurzame ambities met het ondertekenen van de CSR strategie

De directie van Center Parcs Europe heeft haar CSR-doelen tot 2025 ondertekend. Dit betekent dat de duurzame ambities van de Groep in de komende jaren zijn geborgd en verankerd in alle lagen van de organisatie. Center Parcs geeft hiermee invulling aan haar voortrekkersrol in de recreatiesector en aan haar missie om de prestaties op het […] ... lees meer

Tarkett lanceert DESSO X RENS tapijttegelcollectie

Tarkett lanceert de DESSO X RENS tapijttegelcollectie, een stijlvolle kijk op hergebruik van materialen in samenwerking met Studio RENS, een op onderzoek gebaseerde ontwerpstudio. De collectie focust zich op het verlengen van de levensduur van afgedankte tapijttegels. De DESSO X RENS collectie geeft tapijttegels uit Tarkett’s meest gebruikte series een tweede leven. “Het is onze gedeelde […] ... lees meer

Eevery’s duurzaamheidsplatform bekroond door publiek als ‘Digitaal Product van de Maand’

Eevery, een platform gericht op duurzaamheid en verbetering voor het MKB, heeft de publieksprijs voor Digitaal Product van de Maand ontvangen van MKB-Amsterdam. Deze erkenning benadrukt de belangrijke rol die Eevery speelt bij het ondersteunen van ondernemers die zich inzetten voor duurzamere bedrijfspraktijken. Het platform is een complete duurzaamheidsoplossing die ondernemers helpt bij het meten, […] ... lees meer

Seenons haalt als Europa’s grootste circulaire platform €10M op voor verdere ontwikkeling

Vandaag maakt tech-platform Seenons bekend €10 miljoen te hebben opgehaald in een recente investeringsronde. Het doel is om dit bedrag te investeren in het verder ontwikkelen van Europa’s grootste circulaire platform, dat concreet internationalisering en verbetering van de technologie betekent. Import van afval, verbranding, oceanen vol plastic – in het licht van klimaatverandering kan dit […] ... lees meer

Het PR Bureau en Motivaction geven startsein voor onderzoek naar maatschappelijke impact

Conscious, eco, sustainable. De duurzaamheidsclaims vliegen je om de oren. Onderzoeksbureau Motivaction en HPB starten in juli een grootschalig onderzoek naar het belang dat consumenten hechten aan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de Maatschappelijke Impact Monitor wordt onderzocht in welke mate bedrijven in staat zijn om aan duurzame wensen van consumenten te voldoen. Resultaten […] ... lees meer

DS Smith ontwikkelt een innovatief e-commerce verpakkingsconcept voor PLAYMOBIL 

DS Smith, de markleider op het gebied van duurzame, op vezels gebaseerde verpakkingen, heeft samen met de geobra Brandstätter Group, de fabrikant van PLAYMOBIL, een 2-in-1 verpakkingsoplossing ontwikkeld. De oplossing is optimaal voor online retail en spaart natuurlijke hulpbronnen door zowel als robuuste verzenddoos als hoogwaardige productverpakking te dienen.  Voor de PLAYMOBIL luchthavenset uit de […] ... lees meer

ALD Automotive en ChargePoint richten EV-laadbedrijf op om elektrificatie te versnellen

ALD Automotive heeft een internationale overeenkomst gesloten met ChargePoint Holdings Inc, een toonaangevend laadnetwerk voor elektrische voertuigen (EV), om in Europa een nieuw EV-laadbedrijf op te richten voor internationale en lokale zakelijke klanten. Het gezamenlijke initiatief heeft tot doel een unieke dienstverlener voor elektrische mobiliteit (eMSP) te creëren waarmee de elektrificatie van bedrijfswagenparken versneld kan […] ... lees meer

Nature’s Pride onderstreept belang collectieve actie voor verantwoord waterbeheer op VN-waterconferentie

De VN-waterconferentie in New York heeft geresulteerd in een Water Actie agenda met 700 toezeggingen om de wereldwijde watercrisis aan te pakken en duurzaam watergebruik globaal te stimuleren. Nature’s Pride was actief betrokken bij de conferentie van de Verenigde Naties en kijkt terug op een waardevolle watertop. Adriëlle Dankier, CEO bij Nature’s Pride, woonde de […] ... lees meer

Heldergroen verwelkomt Nature’s Right: Nieuwe propositie helpt klanten met duurzaamheidsvragen

Creatief bureau Heldergroen verwelkomt Nature’s Right als partner in duurzaamheid. Het adviesbureau helpt organisaties met handelingsperspectief en concrete oplossingen binnen alle domeinen van duurzaamheid. Door deze stap kan Heldergroen (naast merkstrategie, campagnes, content en design) meer organisaties helpen met vraagstukken rond duurzaamheid. Het bureau versterkt hiermee haar expertise op het gebied van duurzaamheid en zet […] ... lees meer

Kurkumine duurzaam alternatief voor kleurstoffen uit niet-hernieuwbare bronnen

Het CurCol-project, waarin partners uit Ierland, Duitsland, België en Nederland samenwerkten, deed onderzoek naar de potentie van kurkumine als natuurlijke kleurstof. Kurkumine wordt al gebruikt in voedingsmiddelen en farmaceutische producten en is een duurzaam alternatief voor kleurstoffen uit niet-hernieuwbare bronnen. Het project heeft met succes innovatieve stappen gezet voor zowel de agrarische als industriële sector. […] ... lees meer

Heleen Cocu-Wassink wint categorieprijs ‘Sustainability’ bij HRtop100 2023

Heleen Cocu-Wassink (Directeur HRM bij Alliander) is winnaar geworden van de categorieprijs Sustainability als onderdeel van de HRtop100. De andere twee genomineerden waren Gemmie Hermens (People en Culture directeur bij ISS Nederland) en Mariken Radstaat (Directeur Mens en Organisatie bij iHUB). Tijdens het HRtop100 event op 23 maart voor HR-directeuren werden de diversen prijzen uitgereikt. […] ... lees meer