Ohmygood geeft wereldverbeteraars een boost via cadeaukaart

Bedrijven die in de decembermaand medewerkers, klanten of relaties op een maatschappelijk verantwoorde manier willen verrassen, hebben daar een nieuwe mogelijkheid voor. De giftcard van ohmygood laat ontvangers kiezen uit duizenden cadeaus van meer dan tachtig sociale ondernemingen die bijdragen aan inclusiviteit, eerlijke handel en een circulaire economie. Hiermee wordt de gestegen vraag naar duurzame […] ... lees meer

Pioniers bundelen krachten om klimaattransitie te versnellen

Vandaag, 1 december, kondigt het platform van klimaatpioniers 100 Months to Change (100MTC) een bijzondere samenwerking aan. Met 15 maanden klimaatwerk op de teller, delen de experts van het platform een belangrijk inzicht waarom organisaties onvoldoende voortgang boeken op klimaatdoelen in organisaties. Oorzaak is het gebrek aan richting en ruimte om aan de transitie opgave […] ... lees meer

Ecotone (Wessanen) best scorende voedingsbedrijf wereldwijd na B Corp hercertificering

Ecotone, voorheen in Nederland bekend als Royal Wessanen, is Europa’s toonaangevende kampioen in biologisch, plantaardig en fair trade voedingsmiddelen (o.a. bekend van de merken Zonnatura, Clipper, Abbot Kinney’s, Piramide Thee en De Rit) en heeft maar liefst 116,5 punten gescoord bij de hercertificering van het B Corp certificaat. Daarmee overtreft het bedrijf ruimschoots hun eerder […] ... lees meer

Einride lanceert in de Benelux en sluit eerste partnerschap met AB InBev om elektrisch vrachtvervoer te transformeren

Einride en AB InBev kondigen vandaag hun samenwerking in de Benelux aan. Met de volledig elektrische vloot van vrachtwagens voor zwaar transport tussen Brussel en Leuven zal de brouwer naar verwachting haar CO2-uitstoot jaarlijks met 500 ton verlagen. “De Benelux is het kloppend hart van Europa en de plaats bij uitstek om veranderingen in de […] ... lees meer

ALSO en ARMOR Print Solutions werken samen aan verduurzaming

Als een van de grootste en meest toonaangevende technologieleveranciers voor de ICT-industrie wil ALSO bijdragen een duurzame, groene IT. Al ruim 10 jaar werkt ALSO systematisch aan de ontwikkeling en uitbreiding van hun duurzaamheidsbeleid. Hierbij wordt nu ook samenwerking met leveranciers gezocht. De duurzaamheidsambitie van ALSO leidt tot een breed scala aan activiteiten zoals zonnepanelen […] ... lees meer

Partijen IMVO-convenant Voedingsmiddelen boeken flinke vooruitgang met productief vierde jaar

De partijen van het IMVO-convenant Voedingsmiddelen hebben veel bereikt in het vierde jaar. Zo werden wereldwijd 50 experts opgeleid om risicoanalyses op het gebied van mensenrechten uit te voeren. Ook deden dit jaar meer bedrijven mee aan de monitoring, 156 tegenover 119 in het derde jaar. In Nederland werd de kennis van IMVO binnen bedrijven […] ... lees meer

Plaatsing batterij bij zonnepark en windturbine betekent primeur

Afgelopen dinsdag heeft Grid-ON een batterij geplaatst op een aansluiting die al zonnepanelen en een windturbine combineerde. De batterij stroom levert stroom in de dalmomenten en laadt deze zichzelf op bij een overschot aan elektriciteit. Dit stabiliseert het net. Bovendien kent deze combinatie van drie energiebronnen een interessant verdienmodel. Het is een van de eerste […] ... lees meer

Nestlé en Vreugdenhil Dairy Foods: op weg naar duurzamere zuivel

Vreugdenhil Dairy Foods en Nestlé hebben met kennis en financiële middelen de handen ineengeslagen op weg naar duurzamere zuivel. Zeventien enthousiaste melkveehouders van de Nijkerkse poederspecialist hebben de afgelopen maanden met onder andere het nemen van voermaatregelen, het zaaien van kruidenrijk grasland en het opwekken van duurzame energie proefgedraaid. Doel: het reduceren van de uitstoot […] ... lees meer

Fashion tech startup Coffee Clothing lanceert volledig duurzaam kledingmerk en eerste herencollectie

Coffee Clothing, het eerste volledig duurzame luxe kledingmerk, lanceert vandaag haar webshop en eerste herencollectie. Door gebruik te maken van volledig afbreekbare stoffen, een make-to-order productiewijze, kleding ontwerp in 3D en virtuele modeshows, wil het merk overproductie tegen gaan en concreet bijdragen aan een moderne en duurzame mode-industrie. ‘Fast fashion’ staat namelijk gelijk aan milieuvervuiling. […] ... lees meer

Palmolie in Nederlandse voeding bijna volledig duurzaam gecertificeerd

Palmolie die de Nederlandse voedingsmiddelen- en diervoederindustrie gebruikt is grotendeels duurzaam gecertificeerd. Dat blijkt uit de jaarlijkse palmoliemonitoring van de Nederlandse Alliantie voor Duurzame Palmolie (DASPO). Zuidoost-Azië en Latijns-Amerika zijn de belangrijkste productieregio’s van de palmolie die Nederland importeert. Nederland: een belangrijke markt voor duurzame palmolie Een aanzienlijk deel van de palmolie die naar Europa […] ... lees meer

Plasticindustrie: “EU-verpakkingswetgeving vraagt ambitieuze ondersteuning van investeringen en innovaties”

Plastics Europe ziet veel positieve punten in het voorstel van de Europese Commissie voor verpakkingen en verpakkingsafval (PPWR) die als katalysator voor de transformatie van de plastics industrie kunnen dienen. “EU-beleid en regelgeving moet een impuls geven aan de miljarden euro’s aan publieke en private investeringen die nodig zijn voor het ontwikkelen van een circulaire […] ... lees meer

Clipper Interall toont als eerste universeel duurzaamheidslabel bij relatiegeschenken

Clipper Interall investeert in duidelijkheid over duurzaamheid. Daarvoor gaat de importeur en leverancier van relatiegeschenken en promotionele producten samenwerken met GSES, het Global Sustainable Enterprise System. GSES biedt een universele en  wereldwijde  duurzaamheidsstandaard, op basis van honderden duurzaamheidslabels en – normen voor fabrikanten, leveranciers en (eind)gebruikers. “Clipper Interall streeft ernaar om promotionele producten te leveren […] ... lees meer