Klépierre presenteert nieuwe MVO strategie Act4Good gebaseerd op vier pijlers

Klépierre, Europees marktleider op het gebied van winkelcentra (in Nederland o.a. Hoog Catharijne Utrecht en de Markthal en Alexandrium in Rotterdam.), heeft een nieuw ambitieus plan opgesteld om doelstellingen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen aan te toetsen: Act4Good. Met deze plannen wil Klépierre zich in 2030 profileren als de meest duurzame winkelgebiedontwikkelaar van […] ... lees meer

Marc Spekreijse per februari 2023 directeur van Circular Plastics NL

Vanaf 1 februari 2023 is Marc Spekreijse directeur van Circular Plastics NL. In deze functie is Marc verantwoordelijk voor het op- en uitbouwen van het Nationaal Groeifondsprogramma Circular Plastics NL, waarin industrie en de onderzoekswereld samenwerken om de waardeketen van kunststofproducten technologisch te innoveren en circulair te maken. Als directeur zal Marc leiding geven aan […] ... lees meer

Belgische bedrijven en universiteiten tekenen akkoord voor duurzame zakenreizen

Twaalf Belgische bedrijven en universiteiten, die in totaal ongeveer 48.000 werknemers vertegenwoordigen, zijn onlangs officieel toegetreden tot de Coalitie Duurzame Zakenreizen, een initiatief van Bond Beter Leefmilieu. Hiermee engageren de ondertekenaars zich tot het opmaken van een concreet duurzaam reisbeleid om de klimaatimpact van hun zakelijke reizen te verminderen. In het bijzijn van minister Gilkinet […] ... lees meer

Delfts studententeam presenteert nieuw ontwerp van wat ‘s werelds meest efficiënte waterstofauto moet worden

Honderd keer zuiniger dan de huidige stadsauto’s op fossiele brandstof? De studenten van het Eco-Runner Team Delft maken het werkelijkheid. Op donderdag 2 februari presenteerden zij hun nieuwste op waterstof aangedreven stadsauto in Lijm & Cultuur in Delft. Hier werden de plannen van komend jaar aangekondigd met als hoofddoel het wereldrecord behalen voor het rijden […] ... lees meer

Tarkett’s ambitieuze klimaatdoelstellingen voor 2030 goedgekeurd door het Science Based Targets-initiatief (SBTi)

Tarkett, wereldleider op het gebied van innovatieve en duurzame vloer- en sportvloeroplossingen, kondigde in januari zijn op wetenschap gebaseerde kortetermijndoelstellingen voor het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen aan, goedgekeurd door het Science Based Targets-initiative (SBTi) . Tarkett verbindt zich ertoe om tegen 2030 50% minder totale broeikasgassen (BKG) van scope 1 en 2 uit […] ... lees meer

Tony’s Chocolonely sluit Baronie & Cémoi aan als tweede chocoladeverwerker voor Tony’s Open Chain

Vandaag is het contract getekend met Baronie & Cémoi als tweede chocoladeverwerker voor Tony’s Open Chain, een initiatief van Tony’s Chocolonely. Door naast Barry Callebaut meerdere opties voor verwerking aan te bieden, kunnen meer missiepartners zich aansluiten bij Tony’s missie om alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Met meer missiepartners ontstaat er systeemverandering en kan […] ... lees meer

170 verschillende bestrijdingsmiddelen aangetroffen in milieu, dieren en mensen in Nederland

In het Europese project SPRINT, gefinancierd door de Europese Commissie, wordt op grote schaal onderzoek gedaan naar de aanwezigheid van bestrijdingsmiddelen in het milieu, dieren en mensen. De tussentijdse resultaten laten zien dat bijna overal een mengsel van resten van bestrijdingsmiddelen in de omgeving, maar ook in dieren en mensen terug te vinden zijn. Het […] ... lees meer

Adform biedt als eerste DSP een wereldwijde integratie aan met Scope3 om de CO2-uitstoot in programmatic advertising te verminderen

Adform kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met Scope3. De integratie maakt het mogelijk voor klanten van Adform om groenere media in te zetten met kwantificeerbare data en resultaten. Merken en/of hun agency kunnen direct de ecologische footprint van hun campagnes plannen, meten, optimaliseren en rapporteren binnen Adform DSP. Adverteerders krijgen op deze manier inzicht […] ... lees meer

The Flower Farm viert mijlpaal: afzet gelijk aan aantal inwoners

The Flower Farm, dat de ontbossing van regenwoud door palmolieplantages wil stoppen, heeft een bijzondere mijlpaal bereikt. Het missiemerk heeft sinds de start van het bedrijf, in augustus 2019, 17,8 miljoen palmolievrije producten verkocht. Dat aantal is volgens cijfers van het CBS gelijk aan het huidige inwoneraantal van Nederland.   De afzet van The Flower Farm nam afgelopen […] ... lees meer

“Hooguit 14% van Shells investeringen naar duurzame energie in 2022 ondanks torenhoge winsten”

De investeringen (cash Capex) van Shell in de divisie Renewables and Energy Solutions (RES) bedroegen $ 3.5 miljard op een totaal van $ 24.8 miljard (14%), zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde resultaten over het vierde kwartaal. Aangezien RES ook gas en carbon offsets omvat, liggen de werkelijke investeringen in hernieuwbare energiebronnen lager. Volgens Global […] ... lees meer

Volvo FM Electric – primeur voor Bierbrouwerij AB InBev

Volvo Trucks Nederland heeft onlangs een van de eerste Volvo FM elektrische trekkers afgeleverd aan Bierbrouwerij AB InBev. De 100% elektrische truck pendelt vanaf februari continu tussen de Dommelsche Bierbrouwerij en het distributiecentrum in Eersel. De Volvo FM Electric onderstreept de duurzaamheidsstrategie van AB InBev, die erop gericht is om in 2028 de vijf grootste […] ... lees meer

Het Green Deal Industrial Plan moet Europa’s net-zero industrie in the lead plaatsen

Gisteren, 1 februari, presenteerde de Europese Commissie een Green Deal Industrieel Plan om het concurrentievermogen van de Europese netto-nul-industrie te versterken en de snelle overgang naar klimaatneutraliteit te ondersteunen. Het plan moet een gunstiger klimaat scheppen voor de uitbreiding van de productiecapaciteit van de EU voor de netto-nul-technologieën en -producten die nodig zijn om de […] ... lees meer