Het Nederlandse Hunkemöller is verheugd aan te kunnen kondigen dat het zich heeft aangesloten bij het Science-Based Target Initiative (SBTi), waarmee het een grote stap voorwaarts zet in de strijd tegen klimaatverandering als onderdeel van Together Tomorrow reis. Door doelen te stellen voor de reductie van broeikasgassen in 2035, versterkt Hunkemöller haar toewijding aan het […]
...
lees meer
Op vrijdag 25, zaterdag 26 en zondag 27 augustus viert Mysteryland haar 30-jarige jubileum. Deze 2023-editie draait bijna volledig op vaste, lokaal opgewekte, groene stroom en is daarmee het eerste festival op deze schaal in Nederland. Een succesverhaal van een intensieve samenwerking tussen ID&T, Lokaal Energiebedrijf Tegenstroom, Recreactieschap Spaarnwoude, Ecovolt en Gemeente Haarlemmermeer. Charlotte van […]
...
lees meer
Royal Keune Haircosmetics, een familiebedrijf en professioneel haarverzorgingsmerk, wil een positieve impact maken op de mensen en de planeet. Het ultieme doel? De wereld goed achterlaten voor toekomstige generaties. Keune is onderweg naar een betere toekomst en nu officieel B Corporation gecertificeerd. Het certificeringsproces: goede scores op verschillende gebieden De B Corp certificering wordt toegekend […]
...
lees meer
Sumthing, het platform waar je kunt bijdragen aan het herstel van natuur en de voortgang op de voet kunt volgen, heeft vandaag de lancering aangekondigd van een gloednieuw platform na een succesvolle afronding van een investeringsronde gestructureerd volgens de principes van steward ownership. Het platform verbindt bedrijven en particulieren met een zorgvuldig samengestelde selectie van […]
...
lees meer
9 op de 10 zonnepanelen-eigenaren zijn het oneens met de extra kosten voor het terugleveren van stroom, en zijn daardoor bereid te switchen. Zo’n driekwart van de mensen met zonnepanelen is bereid om het energiegedrag aan te passen om zo terugleveringskosten te vermijden. Dit alles blijkt uit een enquête van zonne-energiebedrijf Soly met 1643 respondenten. […]
...
lees meer
Maar liefst 57 procent van alle Nederlandse jongeren overweegt weleens om een eigen bedrijf te starten. Dit blijkt uit onderzoek van Becoming Alliance onder 1.028 Nederlandse jongeren tussen de 18 en 30 jaar, uitgevoerd door PanelWizard. Voor meer dan de helft van alle respondenten is veel geld verdienen niet de belangrijkste motivatie om voor zichzelf […]
...
lees meer
SKAO gaat de komende twee jaar samen met de International Institute for Sustainable Development (IISD), Utrecht University Centre for Public Procurement (UUCePP) en ICLEI Europe Europese landen ondersteunen bij de implementatie van de CO2-Prestatieladder in Europa. De uitrol van de CO2-Prestatieladder wordt mede mogelijk gemaakt door de IKEA Foundation. Het versnellen van CO2-reductie door duurzaam inkopen Het project ‘Accelerating decarbonisation through the […]
...
lees meer
Deze week lanceert plantaardig voedingsmerk Mister Kitchen’s een nieuw product in Albert Heijn: Droomboter. Een zuivelvrij en even smakelijk alternatief voor roomboter op basis van cacaoboter. Zoektocht naar smaak & structuur Mister Kitchen miste de volle, romige smaak van roomboter. Helaas heeft zuivel, net als vlees, een enorme impact op ons klimaat. Margarine of andere […]
...
lees meer
Als alternatief voor plastic wegwerpjassen in de zorg is een herbruikbare isolatiejas van biologisch afbreekbaar katoen met waterafstotende finish ontwikkeld en succesvol getest. Productontwikkeling en tests zijn in de praktijk uitgevoerd door een breed consortium met daarin drie zorginstellingen: Reade, OLVG, Cordaan en ReBlend, Cleanlease, AGV/Waternet, ABN AMRO, Hogeschool van Amsterdam, Upset textiles, BMA Techne, […]
...
lees meer
Vanaf vandaag ontvangen coöperatieleden van Arla Foods die bepaalde duurzaamheidsmaatregelen doorvoeren op hun bedrijf een hogere prijs voor hun melk. Arla Foods betaalt voor de eerste keer de maandelijkse duurzaamheidsvergoeding aan haar melkveehouders, om klimaatactiviteiten en andere duurzaamheidsinspanningen op hun boerderijen te belonen. Arla-melkveehouders hebben meer maatregelen genomen dan in eerste instantie voorspeld. Op basis […]
...
lees meer
Jongeren zijn meer betrokken bij duurzaamheid dan ooit tevoren. DPG Media en Panel Inzicht deden recent onderzoek naar duurzaamheid. Het onderzoek toont aan dat 42% van de jongere generatie gelooft dat kinderen zich meer bezighouden met duurzaamheid dan hun ouders. Bovendien voelt 44% van de 18-29 jarigen zich schuldig over hun consumptiegedrag, waarbij 36% het […]
...
lees meer
Naast particulieren, hebben ook bedrijven en andere ondernemers steeds meer last van de stijgende energieprijzen. Daarom kan dit het beste moment zijn om te investeren in goedkope groene energie. Ook ondernemers hebben namelijk de gelegenheid om weer energietarieven vast te leggen, nu de storm weer een beetje gaat liggen. Lees hier op de eerste plaats […]
...
lees meer