G-Star introduceert Rewear, een vintageplatform waar consumenten unieke tweedehands G-Star items kunnen kopen én verkopen. Het is een volgende stap van het denimmerk in de circulaire repair-rewear-recycle strategie, gericht op het verlengen van de levensduur van G-Star kleding. Met REWEAR kunnen klanten nu de kledingstukken die ze niet meer passen of die niet langer hun […]
...
lees meer
Tata Steel heeft het publiek misleid met de claim dat hun uitstoot van kankerverwekkende PAK-stoffen[1] is gehalveerd sinds 2019. Dat blijkt uit de uitspraak van de Reclame Code Commissie, na een ingediende klacht van Greenpeace over de advertenties van de staalfabriek. Rondom de protestactie van Greenpeace tegen de ziekmakende vervuiling van Tata Steel op 24 juni lanceerde […]
...
lees meer
De Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO) is begonnen met de ontwikkeling van ISO 53001. Deze norm bevat een systematische managementaanpak waarmee organisaties de benodigde stappen kunnen zetten om de voor hen relevante Sustainable Development Goals (SDG) te halen en hierover te rapporteren. We nodigen alle belanghebbenden en geïnteresseerden uit om deel te nemen aan een […]
...
lees meer
De klimaatscenario’s van het KNMIi laten zien wat we de afgelopen jaren al voelden. De zomers worden warmer en warmer. Wat betekent dat voor de ambitie van het rijk om 2,5 miljoen slecht geisoleerde woningen na te isoleren? Dat de isolatie voor deze woningen zowel tegen kou als tegen hitte moet beschermen. Eén isolatiesoort is […]
...
lees meer
De helft van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 30 jaar maakt zich ernstige zorgen over het klimaat. Dit blijkt uit een recente Ipsos-enquête, in opdracht van Milieudefensie Jong. Bij het denken aan klimaatverandering ervaren negen van de tien jongeren negatieve gevoelens, terwijl een op de drie zich vaak ‘machteloos’ voelt en een kwart het […]
...
lees meer
NXT Mobility realiseert nog dit jaar een netwerk van 8 snelladers voor zwaartransport op strategische locaties in Noord-Holland. Het initiatief is onderdeel van een bredere visie op duurzame mobiliteit, waarmee GP Groot met haar NXT Mobility concept in het algemeen en het NXT 50five snellaadnetwerk in het bijzonder inspeelt op de toenemende vraag naar elektrische […]
...
lees meer
Het Dinamo Fonds steunt ontwerper Christien Meindertsma met een stimuleringsbijdrage van 25.000 euro voor de bouw van een eerste wolschuim-machine. De ontwikkelde machine kan wolschuim (Flocks) produceren uit kwaliteitswol van Kempische heideschapen. Hiermee ontstaan er nieuwe opties voor een grootschalige machinale verwerking van goede wol van natuur beherende heideschaapskuddes in Nederland. Het wolschuim kan worden […]
...
lees meer
Komende maanden zet een nieuwe lichting Rotterdamse restaurants en hotels de tanden in de challenges van Het Nieuwe Nassen, een hands-on programma om duurzaam en circulair ondernemen op de kaart te zetten. Een iconische editie, want naast horeca-ondernemers zoals Heilige Boontjes, restaurant Heroïne, Mainport Hotel en Marriot Hotel sluiten ook grote spelers als Stadion Feyenoord, […]
...
lees meer
Nederland ligt nog niet op koers om in 2030 alle eerder dit jaar aangescherpte Europese doelen voor energiebesparing te halen. Tegelijk stijgt door de plannen in de Voorjaarsnota Klimaat het aandeel hernieuwbare energie in het finale energieverbruik flink. Daardoor komt het eveneens aangescherpte doel voor hernieuwbare energie in zicht. Dit blijkt uit het tweede deel […]
...
lees meer
Distributiecentrum Panattoni Park Heerlen gaat vanaf volgende maand zowel de lokale huurder JD Sport als de externe organisatie Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam van groene stroom voorzien. Sunrock transformeerde de 65.000 vierkante meter dakoppervlakte van het duurzame distributiecentrum in Heerlen tot een zonne-energiesysteem dat vanaf november operationeel zal zijn. Naast huurder JD Sports en het Ikazia […]
...
lees meer
Snoepproducent Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Dat geldt voor alle 27 smaakvarianten. Daarmee bespaart het merk 60.000 kg plastic per jaar. Napoleon wil hiermee bijdragen aan de wereldwijde plastic reductie en een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval. “We zijn erg […]
...
lees meer
Veel politieke partijen zijn in hun verkiezingsprogramma’s niet concreet genoeg over welke doelen en maatregelen ze willen nemen voor een duurzame economie. Dit blijkt uit een uitgebreide analyse van MVO Nederland, het bedrijvennetwerk van duurzame ondernemers. Er zijn zestien programma’s geanalyseerd en langs de duurzame meetlat gelegd op basis van de zeven thema’s van de […]
...
lees meer