Op 31 maart gaf Irene van Lippe-Biesterveld in Amsterdam de Raiffesenlezing. Van Lippe-Biesterveld is voorzitter van de Stichting Lippe-Biesterfeld NatuurCollege.
...
lees meer
In het april 2005 nummer van het tijdschrift Communicatie is onder de titel “”Toeteren nog blazen” een artikel opgenomen over het communiceren door bedrijven over maatschappelijk verantwoord ondernemen.
...
lees meer
Ook vorig jaar at Nederland vaker biologisch. De omzet van ecovoedsel steeg met ruim zes procent, tot 419 miljoen euro. Maar het aantal biologische boeren dat het bijltje erbij neergooide steeg ook, naar 53.
...
lees meer
ABN Amro ziet een groeiende belangstelling voor en bewustzijn over een duurzame en rechtvaardigere ontwikkeling in de wereld van zijn klanten en jonge bankiers. Dat zegt Herman Mulder, directeur-generaal Group Risk Management van de bank. ‘Sinds de publicatie van ons eerste verslag heeft duurzame ontwikkeling zich nog meer verankerd in onze organisatie. Onze relatiemanagers, die aanvankelijk nogal huiverig waren om het onder de aandacht van onze klanten te brengen, merken nu dat de klanten zelf met het onderwerp aankomen. Wereldwijd zijn onze “young bankers” enthousiast en herkennen het als een extra dimensie van bankieren.
...
lees meer
The march 2005 update of the Global Reporting Initiative (GRI).
...
lees meer
De drogisterijen tonen zich gevoelig voor de campagne voor ‘schone’ cosmetica, die Stichting Natuur en Milieu en Milieudefensie eind januari zijn begonnen.
...
lees meer
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), LTO Nederland en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) roepen bedrijven en organisaties uit de hele agrarische keten op een voorstel in te dienen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Daarmee dingen zij mee naar de MVO-stimuleringsprijs die in 2005 voor de derde keer wordt uitgereikt.
...
lees meer
U hebt zich gegarandeerd al geërgerd aan die aanzwellende groep consumenten die blijkbaar liever niets of dan toch zo weinig mogelijk betaalt voor een maximum aan product of dienstverlening. Het zijn die klanten die verantwoordelijk zijn voor het groeiend succes van de zogenaamde huismerken en witte producten die nu al ongeveer één derde van de verkoop in de grote supermarktketens uitmaken. Maar ook in de kleding-, auto- en luchtvaartindustrie zwaaien ze uitbundig de plak en maken ze het de ondernemer steeds moeilijker.
...
lees meer
Corporate social responsibility (CSR) is nothing if not a mouthful. But the jargon disguises a very simple idea: that rather than being narrowly focused on the pursuit of profit at the expense of all else, businesses should behave responsibly in the course of their profit-making, taking into account their wider role and impact on society.
...
lees meer
Op woensdag 20 april organiseert SenterNovem KansRijk, hét evenement voor duurzaamheid en innovatie. In het Nieuwegeins Business Center (NBC) komen naar schatting meer dan 2.000 relaties uit bedrijfsleven, overheden, kennisinstellingen en intermediairs bijeen om aan workshops mee te doen, de beursvloer te bezoeken en te netwerken. Het programma Duurzaam Inkopen verzorgt een workshop voor inkopers van overheden en hun leveranciers.
...
lees meer
Voedselgigant Unilever stapt over op duurzame vis. Nog dit jaar moeten de eerste ‘verantwoorde’ koolvisproducten in de winkel liggen.
,,De keus is eenvoudig”, zegt Mayk Senden van Unilever-dochter Iglo. ,,Unilever bestaat inmiddels ruim vijfenzeventig jaar en willen op z’n minst nog vijfenzeventig jaar lang de mensen blijven voorzien van vis en visproducten.”
...
lees meer
Op 17 maart werd voor de 6de editie van het Nationaal Sustainability Congres gehouden in ’t Spant te Bussum. Ook deze editie van dit jaarlijks grootste evenement op het gebied van duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen was zeer geslaagd. Bijna 300 bezoekers, overwegend bedrijfsleven en NGO’s.
...
lees meer