Partijen van het IMVO-convenant voor de Metaalsector hebben een nieuwe tool ontwikkeld: de Due Diligence Risk Matrix. De Matrix geeft een overzicht van de risico’s voor 39 grondstoffen in de metaalsector. Stap 2: risico assessment De Matrix kan tijdens stap 2 van het OESO Due Diligence-proces worden gebruikt door alle bedrijven die in hun waardeketens met metalen […]
...
lees meer
Evenementen hebben net als de stad Amsterdam grote uitdagingen om te verduurzamen. Zo hebben zij te maken met grote bezoekersstromen. Ook zijn er centrale plekken met afval, drinkwater en consumptievoorzieningen. Mede hierdoor ontstaat er net een maatschappij in het klein. Die mogelijkheid biedt voor het testen van innovatie. Het innovatieteam van de gemeente Amsterdam onderzoekt […]
...
lees meer
Orange Business en Tēnaka, een bedrijf dat wereldwijd maritieme ecosystemen herstelt en beschermt, zijn een samenwerking aangegaan voor het herstel van 5.000 m2 koraalrif in beveiligd marien gebied in de Coral Reef Triangle in Maleisië. Tēnaka’s project beschermt en behoudt kritisch bedreigde diersoorten, terwijl het de economische onafhankelijkheid van kustgemeenschappen ondersteunt. Het Tēnaka project draagt […]
...
lees meer
Op 23 januari 2024 is de CSRD helpdesk gelanceerd; een initiatief van toonaangevende bedrijven in Rotterdam, die vanuit hun specifieke expertise klaarstaan om bedrijven in Rotterdam en omliggende gebieden te begeleiden bij het verduurzamen van hun activiteiten en het rapporteren daarover volgens de CSRD. De CSRD: wat is het en voor wie geldt het? De […]
...
lees meer
Het Nederlandse vismerk Fish Tales kondigt met trots aan zich vanaf vandaag B Corp te mogen noemen. De certificering markeert een belangrijke mijlpaal in hun missie om oceanen te beschermen, overbevissing te bestrijden en eerlijke werkomstandigheden in de visserijsector te bevorderen, zodat we zo lang mogelijk van vis kunnen genieten. Duurzame vangst doorslaggevend Fish Tales […]
...
lees meer
Duurzaamheid speelt een grote rol in onze maatschappij en als bedrijf is het verstandig om hierop in te spelen. Er zijn allerlei manieren om als werkgever een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Een goed mobiliteitsbeleid is essentieel als je graag rekening houdt met het milieu. Wil je jouw medewerkers graag duurzamer laten reizen? […]
...
lees meer
17,5 procent van het Nederlandse economie is duurzaam. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Nieuwe Economie Index (NEx), het jaarlijkse onderzoek van duurzame-bedrijvennetwerk MVO Nederland. De index stijgt daarmee 1,0 procentpunt ten opzichte van 2023, de kleinste stijging in vijf jaar. “De NEx laat zien dat de verduurzaming van de economie tegen beleidsgrenzen […]
...
lees meer
Hare Majesteit Koningin Máxima brengt op 1 februari een werkbezoek aan waste-to-productbedrijf Renewi in Eindhoven. Dit bezoek past in de reeks bezoeken die Koningin Máxima maakt op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. Tijdens dit bezoek krijgt Koningin Máxima een rondleiding door het bedrijf. Ze voert een afvalscan uit waarmee inzicht wordt gekregen in afvalsortering […]
...
lees meer
Wanneer je van plan bent om een eigen onderneming te starten, dan is het natuurlijk van belang dat je zonder problemen aan de slag kunt gaan. Zo is het belangrijk dat je een prettige werkplek hebt, dat je genoeg startkapitaal hebt en dat je lekker aan de slag kunt gaan. Het is echter ook van […]
...
lees meer
TIAS heeft samen met twee andere internationale business schools – Amsterdam School of International Business (AMSIB) en Maastricht School of Management (MSM) – opnieuw de handen ineen geslagen voor een grootschalig onderzoek naar hoe bedrijven, de overheid, het onderwijs en NGO’s in Nederland de Sustainable Development Goals (SDGs) integreren in hun strategie. Het doel van […]
...
lees meer
Voedselverspilling tegengaan gaat beter wanneer je in de keten samenwerkt, dat is de uitkomst van een pilot die vier partijen zijn aangegaan in een uitdagende ‘In 100 Days to Zero Food Waste’ challenge. Om dit doel te behalen hebben Deloitte, Vermaat, Orbisk en Too Good To Go een werkwijze ontwikkeld om in 100 dagen de […]
...
lees meer
The Flower Farm lanceert vandaag haar eerste product voor kinderen. Opgroeien zonder palmolie ligt vanaf vandaag in 688 Jumbo-winkels in Nederland en België. Dit nieuwe product van het snelgroeiende merk is speciaal ontwikkeld om te voorzien in de essentiële vetten, vitamines en calciumbehoeften van opgroeiende kinderen. Met het nieuwe product wil The Flower Farm nog […]
...
lees meer