Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties zet ruim 23 miljoen euro in voor een Ontzorgingsprogramma verduurzaming voor mkb’ers. Daarnaast is een budget van ruim 22 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de verduurzaming van bedrijventerreinen. Beide programma’s lopen tot 1 mei 2027 met als doel in totaal 5700 mkb’ers en 650 bedrijventerreinen te helpen met […]
...
lees meer
Selecta, de Europese marktleider op het gebied van FoodTech, kondigt een strategisch partnerschap aan met FrieslandCampina, een wereldwijd zuivelbedrijf. Deze samenwerking, die zich uitstrekt over alle 16 markten waar Selecta actief is, vormt een belangrijke stap in hun gezamenlijke missie om koffie-ervaringen van de hoogste kwaliteit te bieden. Naast directe bedrijfsdoelen sluit de samenwerking aan […]
...
lees meer
Tony’s Chocolonely, het impactbedrijf dat chocolade maakt, publiceert vandaag zijn nieuwste jaarFAIRslag voor 2022/2023. Het rapport laat o.a. de grootste groei in missiepartners zien voor Tony’s Open Chain; 6 nieuwe bedrijven sloten zich aan bij Tony’s missie, waaronder HEMA en Jumbo. Daarnaast ontvingen meer dan 17.000 boeren (20% meer, ofwel bijna 3.000 meer boeren dan […]
...
lees meer
Maatregelen om de melkveehouderij en akkerbouw te verduurzamen, hebben grote financiële gevolgen voor bedrijven in deze sectoren. Met die maatregelen kunnen deze bedrijven weliswaar een grote bijdrage leveren aan verduurzaming, maar dit gaat ten koste van hun inkomen. Om berekende inkomensverliezen te verkleinen en de continuïteit van bedrijven te waarborgen, is hulp van de overheid […]
...
lees meer
Vanaf vandaag is de SER-dataverkenner toegankelijk. Daarin geven grote vennootschappen voor het eerst volledig inzicht in hoe ver zij zijn qua man-vrouwverhouding in de top en subtop van hun bedrijf en hun plannen op dat terrein. Ruim helft bedrijven voldoet niet aan rapportageplicht over vrouwen aan de top. Van elkaar leren De rapportages vloeien voort […]
...
lees meer
Groenbalans maakt bekend dat het een samenwerking met SmartTrackers is aangegaan. Het doel is het gezamenlijk ondersteunen van bedrijven bij het definiëren en implementeren van ambitieuze en geïntegreerde duurzaamheidsstrategieën om de klimaatuitdaging aan te gaan. Van bedrijven wordt tegenwoordig verwacht dat ze rapporteren over de juiste cijfers, doelstellingen en acties omtrent duurzaamheid. Steeds meer nieuwe […]
...
lees meer
In het centrum van Leiden is PostNL gestart met de bezorging van pakketten met de inzet van LEVV’s. Deze licht elektrische vrachtvoertuigen zijn volledig uitstootvrij en een stuk kleiner dan een gewone bestelbus. Dat is dus goed voor het klimaat én de omgeving. Met de inzet van deze voertuigen helpt PostNL de stad leefbaar te […]
...
lees meer
Vandaag, 29 januari, neemt Tilburg University met veel trots het Marga Klompé-gebouw in gebruik. Bij het ontwerp en de bouw hebben duurzaamheid en circulariteit bovenaan gestaan. Vanaf vandaag wordt er in de collegezalen en op de studiewerkplekken ruimte geboden aan zo’n 1.000 studenten. Er zijn 14 collegezalen te vinden, waarvan de grootste plaats heeft voor […]
...
lees meer
Renault en Albert Heijn zetten een belangrijke stap in duurzame en efficiënte boodschappenbezorging met de inzet van de volledig elektrische Renault Kangoo E-Tech electric in het centrum van Leiden. De supermarktketen gaat in een testperiode onderzoeken of de op maat gemaakte, volledig elektrische bedrijfswagen van Renault het werk van de bezorgers eenvoudiger én veiliger kan […]
...
lees meer
Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met cacaomassa van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé. Deze KitKat brengt consumenten en de boeren in Nestlé’s programma dichter bij elkaar en vergroot het bewustzijn over de duurzaamheid van de cacao die wordt […]
...
lees meer
Vanaf eind januari 2024 ligt ‘HAK-in-PAK’ in de Nederlandse supermarkt: een serie peulvruchten en mais in een handzame, kleurrijke verpakking van karton. De betaalbare verpakkingslijn is bedoeld om het eten van peulvruchten nog toegankelijker te maken voor het brede publiek en een boost te geven aan de eiwittransitie. Om die boodschap kracht bij te zetten, […]
...
lees meer
Ocorian gaat een samenwerking aan met het Nederlandse bedrijf Treety om flexibele ESG-rapportage, analyses en training te bieden voor klanten van fund services. Naar aanleiding van de toenemende regelgeving en focus op ESG-disclosures binnen de private markten, kondigt Ocorian met trots haar strategische samenwerking aan met Treety. Deze samenwerking speelt in op de groeiende behoefte […]
...
lees meer