Het blijft nog even onrustig in de wereld

Bijna vijf jaar geleden publiceerde de SER ‘Winst van waarden’, zijn advies over maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). Dat was de tijd dat Nederland nog met een positieve blik de wereld inkeek en als voorbeeld diende voor Europa. Dat is veranderd. Schandalen in het bedrijfsleven, terrorisme en recessie zorgen voor somberheid. Die staat op zich het streven naar duurzaamheid en mvo niet in de weg, zo blijkt uit de praktijk. ABN Amro , Philips , Unilever en DSM maken het streven naar een duurzame ontwikkeling gewoon onderdeel van hun kernactiviteit. ... lees meer

Dutch-Bangla Bank achieves Asian CSR Award 2005

The Dutch-Bangla Bank Limited (DBBL) has won the Asian Corporate Social Responsibility (CSR) Award-2005 for its outstanding programmes in the sector since its inception. DBBL participated in the Asian CSR Awards programme and finally emerged runner-up in the category of poverty alleviation for its transport loan scheme. ... lees meer

Seminar voor MKB over het voordeel van een toegankelijke website

Het economische belang van webtoegankelijkheid is lang niet bij heel ondernemend Nederland bekend. Daarom organiseert stichting Bartiméus Accessibility op 21 september 2005, in samenwerking met stichting Waarmerk drempelvrij.nl en de SNS Bank, een informatiebijeenkomst over kwaliteit en toegankelijkheid van Internet voor het Midden- en Kleinbedrijf. ... lees meer

Prijsvraag armoedebestrijding en winst levert veel op!

Luxe bonbons gefabriceerd in Nicaragua, een werkplaats voor meubels van kokospalmen in Mozambique en een fabriek voor tassen van vodden en gerecycled plastic in India. De BiD Challenge 2005, de eerste internationale prijsvraag over armoedebestrijding en winst, heeft deze en nog veel meer interessante resultaten opgeleverd. Tien prijswinnaars van de BiD Challenge wonnen in juni dit jaar elk € 2.500 tot € 20.000 als startkapitaal en zijn nu bezig om onder andere bovenstaande voorbeelden verder uit te werken in ontwikkelingslanden. In het recent uitgekomen ‘Bid Challenge Boek’ zijn de 80 beste ondernemingsplannen voor armoedebestrijding opgenomen. ... lees meer

DHL Express en Selekt Mail Nederland Officieel Logistiek Partner WNF

Het Wereld Natuur Fonds, DHL Express Nederland en Selekt Mail Nederland gaan intensief samenwerken op het gebied van post en logistiek. Daartoe hebben zij een overeenkomst gesloten voor de komende drie jaar. DHL Express en Selekt Mail Nederland worden met deze overeenkomst Officieel Logistiek Partner van het Wereld Natuur Fonds. Ook zullen de bedrijven het Wereld Natuur Fonds ondersteunen met acties. Het Wereld Natuur Fonds zal met beide partners de mogelijkheden onderzoeken om het bedrijfsbeleid verder te verduurzamen. ... lees meer

P+ over naar uniek bladconcept met elf partners

De ene na de andere bekende titel verdwijnt. Maar de economische basis van het enige tijdschrift over duurzaam ondernemen in Nederland is gezonder dan ooit. Na een startperiode van drie jaar met vijf oprichters, telt P+ People Planet Profit vanaf het nieuwe najaarsnummer maar liefst elf partners. Het tijdschrift kan daarom de frequentie gaan verhogen van vier naar zes maal per jaar. ... lees meer