Unilever, Dhaka Bank win StanChart-FE CSR Award

Unilever Bangladesh Ltd and Dhaka Bank Ltd won the Standard Chartered-Financial Express Corporate Social Responsibility (CSR) Award 2005 for their significant contributions to manufacturing and service sectors respectively. President Iajuddin Ahmed formally handed over the CSR Award to the top executives of the two companies — Sanjiv Mehta of Unilever and Shahed Noman of Dhaka Bank — Wednesday in the city. ... lees meer

Chemische industrie opnieuw veiliger, schoner en efficiënter

De Nederlandse chemische industrie werkt steeds veiliger, produceert schoner en gaat efficiënter met energie om. Zo daalde het aantal verzuimongevallen in het vierde rij op jaar. Voor het merendeel van de 74 aangemerkte stoffen behaalde de sector al de reductiedoelstellingen die voor 2010 gesteld zijn. In verhouding met de groei van de chemische industrie nam het energieverbruik slechts beperkt toe, terwijl de uitstoot van CO2 nauwelijks toenam. Deze gegevens uit 2004 staan vermeld in het vandaag gepubliceerde Responsible Care Rapport van de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI). ... lees meer

Prof Scholtens: De overheid moet duurzaamheid in wet verankeren

Duurzaamheid is in de mode. Steeds meer financiële instellingen voelen zich verantwoordelijk voor wat er met hun geld gebeurt. Blijft het milieu gespaard? Zijn de mensenrechten niet in het gedrang? En wat zijn de consequenties voor veiligheid en gezondheid? Het is moeilijk om duurzaamheid te garanderen, zéker over de grens, zegt bijzonder hoogleraar Duurzaamheid en financiële instellingen Bert Scholtens. ‘Daarom moet de overheid duurzaamheid in de wet verankeren.’ ... lees meer

Overeenkomst samenwerking DHV en Wereld Natuurfonds Nederland

Op 10 januari tekenden de heer ing. P.C.A.M. van Helvoort van advies- en ingenieursbureau DHV en de heer drs. N. van Heijst van het Wereld Natuur Fonds Nederland (WNF) een samenwerkingsovereenkomst. DHV zal met het WNF wereldwijd samenwerken en adviseren over het gebruik van water als natuurlijke hulpbron; “water for food” en “water for nature”. De overeenkomst beslaat een periode van drie jaar. Gezamenlijk zullen zij jaarlijks een werkplan opstellen en uitvoeren ... lees meer

ABN Verantwoord?

Twee affaires in twee weken tijd. Dat kan ABN Amro op z’n conto bijschijven. Eind vorige maand bleek dat de Nederlandse bank via het kantoor in New York voor meer dan zeventig miljard dollar aan verdachte en illegale transacties te hebben uitgevoerd met klanten in duistere landen als Iran en Libië. ... lees meer

Brands shoulder more responsibility

Hermetic silos are out. Branding, like everything else, is getting all-pervasive, all-embracing. Corporate social responsibility (CSR) advertising is stretching out its arms wider these days, in a bid to shore up brand market shares, gild images and forge empathetic consumer relationships in a feverishly competitive marketplace. Know that when Hindustan Lever’s power brand, Surf Excel, shows you how you save water by using its detergent, it’s the epitome of CSR advertising. Unlike public service advertising, which bats mainly on altruism and social do-goods, CSR ads must align business and social goals. Akin to advocacy advertising, CSR not only promotes a common good, but also focuses on protecting the company’s (read brand’s) market. ... lees meer