Unilever Bangladesh Ltd and Dhaka Bank Ltd won the Standard Chartered-Financial Express Corporate Social Responsibility (CSR) Award 2005 for their significant contributions to manufacturing and service sectors respectively.
President Iajuddin Ahmed formally handed over the CSR Award to the top executives of the two companies — Sanjiv Mehta of Unilever and Shahed Noman of Dhaka Bank — Wednesday in the city.
...
lees meer
Hans ten Cate van Rabobank haalt franje van duurzaamheid en maakt tegelijkertijd de dagelijkse dingen bij de bank, zoals de auto, een stuk groener.
...
lees meer
Op maandag 23 januari vond op de RSM Erasmus University, de Business School van de Erasmus Universiteit Rotterdam, de officiÃÃ??le lancering plaats van een innovatief boek door Rob van Tulder met Alex van der Zwart over International Business-Society Management.
...
lees meer
De Nederlandse chemische industrie werkt steeds veiliger, produceert schoner en gaat efficiënter met energie om. Zo daalde het aantal verzuimongevallen in het vierde rij op jaar. Voor het merendeel van de 74 aangemerkte stoffen behaalde de sector al de reductiedoelstellingen die voor 2010 gesteld zijn. In verhouding met de groei van de chemische industrie nam het energieverbruik slechts beperkt toe, terwijl de uitstoot van CO2 nauwelijks toenam. Deze gegevens uit 2004 staan vermeld in het vandaag gepubliceerde Responsible Care Rapport van de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI).
...
lees meer
Duurzaamheid is in de mode. Steeds meer financiële instellingen voelen zich verantwoordelijk voor wat er met hun geld gebeurt. Blijft het milieu gespaard? Zijn de mensenrechten niet in het gedrang? En wat zijn de consequenties voor veiligheid en gezondheid? Het is moeilijk om duurzaamheid te garanderen, zéker over de grens, zegt bijzonder hoogleraar Duurzaamheid en financiële instellingen Bert Scholtens. ‘Daarom moet de overheid duurzaamheid in de wet verankeren.’
...
lees meer
Duurzame ontwikkeling is een ingewikkeld begrip, maar Wolfgang Sachs ziet de toekomst veel te somber. Hij vergeet de positieve rol van multinationals.
...
lees meer
Premier Balkenende is dinsdagavond aangekomen in de Zuid-Indiase stad Bangalore. Vanaf woensdag brengt Balkenende een driedaags bezoek aan India, waarbij hij ook de hoofdstad New Delhi bezoekt.
...
lees meer
De inzet en opbrengst van menselijk kapitaal door bedrijven is tot nu toe grotendeels onduidelijk. Uit onderzoek onder beursgenoteerde Nederlandse ondernemingen blijkt dat externe communicatie en verslaglegging van veel bedrijven weinig houvast bieden over hoe menselijk kapitaal onderhouden en ontwikkeld wordt.
...
lees meer
De Landelijke India Werkgroep (LIW) heeft een open brief gestuurd naar premier Balkenende in het kader van zijn bezoek aan India.
...
lees meer
Op 10 januari tekenden de heer ing. P.C.A.M. van Helvoort van advies- en ingenieursbureau DHV en de heer drs. N. van Heijst van het Wereld Natuur Fonds Nederland (WNF) een samenwerkingsovereenkomst. DHV zal met het WNF wereldwijd samenwerken en adviseren over het gebruik van water als natuurlijke hulpbron; “water for food” en “water for nature”. De overeenkomst beslaat een periode van drie jaar. Gezamenlijk zullen zij jaarlijks een werkplan opstellen en uitvoeren
...
lees meer
Twee affaires in twee weken tijd. Dat kan ABN Amro op z’n conto bijschijven. Eind vorige maand bleek dat de Nederlandse bank via het kantoor in New York voor meer dan zeventig miljard dollar aan verdachte en illegale transacties te hebben uitgevoerd met klanten in duistere landen als Iran en Libië.
...
lees meer
Hermetic silos are out. Branding, like everything else, is getting all-pervasive, all-embracing. Corporate social responsibility (CSR) advertising is stretching out its arms wider these days, in a bid to shore up brand market shares, gild images and forge empathetic consumer relationships in a feverishly competitive marketplace.
Know that when Hindustan Lever’s power brand, Surf Excel, shows you how you save water by using its detergent, it’s the epitome of CSR advertising. Unlike public service advertising, which bats mainly on altruism and social do-goods, CSR ads must align business and social goals. Akin to advocacy advertising, CSR not only promotes a common good, but also focuses on protecting the company’s (read brand’s) market.
...
lees meer